آیا اروپا از برنامه جو بایدن در مقابله با چین حمایت می نماید؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایندیپندنت در گزارش خود می نویسد: جو بایدن از زمان ورود به کاخ سفید در ژانویه، یکی از اهداف خود را همکاری با متحدان ایالات متحده برای مهار چین اسم کرد.

آیا اروپا از برنامه جو بایدن در مقابله با چین حمایت می نماید؟

با خاتمه دوران پر هیاهوی ترامپ، رئیس جمهور نو آمریکا در کوشش است که روابط خود را با متحدانش احیا کند تا در برابر پکن جبهه ای واحد تشکیل دهند.

بایدن در ماه فوریه به کنفرانس امنیتی مونیخ توصیه کرد که ایالات متحده، اروپا و آسیا نباید علیه سوءاستفاده های اقتصادی و زورگویی های دولت چین عقب نشینی نمایند. او این مسئله را چالش مهمی دانست.

طرح بایدن در آسیا و در میان کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا موفقیت هایی کسب نموده است اما از آنجا که رئیس جمهور نو آمریکا برای اولین سفر خود به خارج از کشور آماده می گردد، در کوشش است که اروپای محتاط را هم برای همکاری بیشتر با واشنگتن در خصوص چین، تشویق کند.

جو بایدن روز آدینه پیش از سفر به بروکسل برای شرکت در نشست های ناتو و اتحادیه اروپا و ایالات متحده، در اجلاس جی 7 در انگلیس شرکت خواهد نمود. وی سپس برای ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، راهی ژنو خواهد شد.

کوشش های ایالات متحده برای جلب همکاری اروپا در حالی صورت می گیرد که مواضع اتحادیه اروپا در خصوص چین بسیار جنجالی است. اولویت های اقتصادی و استراتژیک اروپا با اهداف آمریکا کاملاً فرق دارد و خطر آشکار شدن این اختلافات وجود دارد.

یکی از دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا می گوید: آنها به درستی نگرانی های اتحادیه اروپا را در نظر می گیرند و سعی می نمایند از رویکرد جنجالی که دولت ترامپ و پمپئو به آن اعتقاد داشتند، جلوگیری نمایند اما واقعیت این است که ما 100 درصد همسو نیستیم و چینی ها هم این را می دانند.

بایدن امیدوار است با ایجاد ائتلاف های همفکر، چین را به خاطر سرکوب ها در هنگ کنگ، سرکوب اویغورها، مانورهای ارتش در دریاهای جنوب و شرق چین و استفاده از فشار اقتصادی برای انتقام از منتقدان توبیخ کند.

گروه جی 7 هم بر روی روش های توسعه زیرساخت ها در کشورهای با عایدی میانه و پایین تمرکز خواهد نمود تا برای مقابله با ابتکار عمل کمربند و جاده (موسوم به راه ابریشم) چین راه چاره نوی ایجاد کند. در همین حال، اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید روش هایی را برای همکاری در مواردی از جمله فروش دانش فنی پیشرفته به چین پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آیا اروپا از برنامه جو بایدن در مقابله با چین حمایت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اروپا از برنامه جو بایدن در مقابله با چین حمایت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید