تبعات مالی و اجتماعی کرونا باید پیش بینی گردد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که تبعات مالی و اجتماعی کرونا باید پیش بینی گردد، گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید در حوزه مأموریت خود، این تبعات را برآورد نموده و برای مدیریت آن ها راهکارهای اجرایی پیشنهاد نمایند.

تبعات مالی و اجتماعی کرونا باید پیش بینی گردد

علیار راستگو در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی سلامت، زنان و خانواده استان، با قدردانی از کوشش های مدافعان سلامت و تمام دستگاه های مسئول در امر مقابله با بیماری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر 605 نفر از بیماران کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و از ابتدای شیوع این بیماری، 87 درصد از مبتلایان بهبود یافته اند که این آمار، در سطح جهان بی نظیر است.

وی با بیان این که فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی توسط مردم همچنان باید ادامه یابد، اضافه نمود: باید بپذیریم که سبک زندگی کنونی تا زمانی که برای بیماری کرونا، دارو و واکسن فراوری نشده، ادامه خواهد داشت.

وی، ظرفیت های بهداشتی و درمانی استان را از دیگر مولفه های مدیریت کرونا در استان مطرح کرد و گفت: ایجاد 450 هزار مترمربع فضای درمانی در استان در دولت یازدهم و دوازدهم و کوشش های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای افزایش ظرفیت های درمانی استان، موجب شد که در پذیرش بیماران هیچ کمبود و محدودیتی نداشته باشیم.

راستگو همچنین به ظرفیت اقتصادی کشور در مدیریت بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: دولت بسته های اقتصادی و حمایتی مختلفی برای مدیریت شرایط فعلی و حمایت از افراد و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است.

وی به اختصاص 100 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای مدیریت بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: دولت، 10 رسته شغلی را به عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا به دستگاه های مربوطه ابلاغ نموده است که تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که اقتصاد پساکرونا یکی از چالش های جهانی است، اضافه نمود: در حال حاضر با حمایت های انجام شده، هیچ مسئله ای در بخش صنعت و فراوری استان نداریم و همه باید یاری نمایند تا ضمن مدیریت این شرایط، زمینه برای تحقق جهش فراوری فراهم گردد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی بر ارتقای ظرفیت تاب آوری جامعه از سوی نهادهای حمایتی تأکید کرد و گفت: ظرفیت تشکل های مردمی و نهادهای خیریه در کشور ما ظرفیت بزرگی است که در سطح جهان بی نظیر است و باید از این ظرفیت برای حمایت از آسیب دیدگان شرایط فعلی استفاده کرد.

وی با اشاره به توسعه استفاده از شیوه های نوین کسب وکار و تغییر سبک زندگی پس از شیوع بیماری کرونا، گفت: جهانی پساکرونا، جهانی متفاوتی خواهد بود و تغییرات جدی در افکار عمومی و نحوه مدیریت مسائل مختلف به وجود خواهد آمد که باید برای این تغییرات آمادگی داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه مواجهه منطقی با پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا را مهم ترین مأموریت کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مطرح کرد و گفت: در این کارگروه نحوه مداخلات موثر برای مدیریت دوران پساکرونا مورد آنالیز قرار می گیرد.

بدر شکوهی اضافه نمود: شناسایی پیامدهای احتاقتصادی و ظرفیت سازی برای ارتقای میزان تاب آوری سطوح مختلف جامعه و همچنین افزایش زمینه مشارکت اجتماعی در حوزه های مختلف از جمله وظایفی است که این کارگروه بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز در این جلسه دیدگاه های خود را در مورد پیامدهای احتاقتصادی بیماری کرونا و نحوه مدیریت آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تبعات مالی و اجتماعی کرونا باید پیش بینی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات مالی و اجتماعی کرونا باید پیش بینی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید