تصویب 3500 میلیارد تومان اعتبار آب و خاک در 12 سفر استانی رئیسی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در 12 سفر استانی رئیس جمهور 3500 میلیارد تومان به پروژه های آب و خاک کشور مصوب شده که نخستین اعتبار آن به مبلغ 190 میلیارد تومان دو هفته پیش اختصاص یافت.

تصویب 3500 میلیارد تومان اعتبار آب و خاک در 12 سفر استانی رئیسی

به گزارش گروه مالی وبلاگ آقا ایرج، امروز علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اعلام نمود: برای مقابله با خشکسالی در حوزه آب و خاک هزار میلیارد تومان به وسیله هیات وزیران مصوب شد که 400 میلیارد تومان آن دریافت و به استان ها ابلاغ شده است. توزیع بین استان ها هم بر اساس شاخص استاندارد بین الملل SPER اجرا شده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از اجرای دو پروژه بزرگ در دولت سیزدهم در حوزه آب و خاک اطلاع داد و گفت: نخستین پروژه در سه استان شمالی، مازندران، گیلان و گلستان در مساحت 1.6 میلیون هکتار، تجهیز و نوسازی شالیزارها، زهکشی اراضی و بازسازی آب بندان ها و انجام زیرساخت های فراوری برنج، کلزا و علوفه انجام می گردد.

وی اضافه کرد: این پروژه در مساحت 1.6 میلیون هکتار و با پیش بینی اعتبار 73 هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد که محل اعتبارات از فاینانس، تهاتر نفت و اعتبارات دولت است و احتمالا یکی از گزینه ها برای انجام فاینانس هم کشور چین است.

اکبری اضافه کرد: اجرای این پروژه می تواند طی 5 سال یک میلیون تن به فراوری برنج کشور و 700 هزار تن به فراوری کلزای کشور اضافه کند.

به گفته این مسئول در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان 700 میلیارد تومان به اجرای این پروژه اختصاص یافت.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اجرای پروژه 255 هزار هکتاری خوزستان را هم از اقدامات در دست اجرا عنوان نمود و گفت: این طرح با منابع اعتباری که در اختیار قرار می گیرد، اجرایی خواهد شد.

اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبارات آب و خاک در 12 سفر استانی رئیس جمهور

اکبری از پیش بینی 3500 میلیارد اعتبار برای پروژه های آب و خاک در 12 سفر استانی رئیس جمهور اطلاع داد و گفت: نخستین اعتبار دو هفته پیش به مبلغ 190 میلیارد تومان اختصاص یافت و پروژه ها وارد عملیات اجرایی شد.

اهم برنامه های دهه فجر در پروژه آب و خاک

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح 1969 پروژه آب و خاک در دهه فجر اطلاع داد. این پروژه ها اعتباری بالغ بر 1256 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است و 13 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

به گفته این مسئول این پروژه ها 21 هزار هکتار مربوط به اجرای آبیاری نوین، 2200 هکتار اجرای شبکه های آبیاری، 180 کیلومتر لایروبی و بازسازی قنوات، 2000 هزار تجهیز و نوسازی شالیزار و خشکه زار که همه این ها تقریبا عملکرد صد روزه دولت سیزدهم است و 160 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصویب 3500 میلیارد تومان اعتبار آب و خاک در 12 سفر استانی رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 3500 میلیارد تومان اعتبار آب و خاک در 12 سفر استانی رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید