تقلای امید علیه خودکشی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خودکشی، یکی از بزرگ ترین معضلات سلامت عمومی در دنیاست و پیامدهای اجتماعی، احساسی و مالی عمیقی دارد. تخمین زده می گردد که در حال حاضر هر سال حدود 700 هزار مورد خودکشی در دنیا انجام می گردد.

تقلای امید علیه خودکشی

فراتر از این اعداد و ارقام، اثر عمیقی که هر خودکشی بر فرد اقدام کننده و اطرافیانش می گذارد، می تواند به میزان یک عمر دوام داشته باشد. به همین دلیل است که نهادهای جهانی و محلی، اهمیت زیادی به این مسئله می دهند و 20 سال است که پیشگیری از خودکشی، یک روز جهانی تعیین دارد و هر سال دهم سپتامبر که همین امروز باشد، در سراسر جهان به این مسئله پرداخته می گردد و راهکارهایی برای مقابله با آن مطرح می گردد. سازمان بهداشت جهانی هم هر سال شعار مخصوصی برای این روز تعییین می نماید که می گردد گفت رویکرد جدیدی برای مقابله با آن ارائه می دهد. شعار 2 سال گذشته و همینطور سال جاری، امیدآفرینی به وسیله اقدام و انجام است که تعیینا اطرافیان آنهایی که خودکشی نموده اند را هدف قرار می دهد. سازمان بهداشت جهانی گفته این شعار یادآور این است که خودکشی جایگزین هایی دارد و به وسیله اقداماتمان می توانیم به افراد امید بدهیم و پیشگیری از خودکشی را تقویت کنیم.

این اقدامات ما می تواند به افرادی که افکار خودکشی دارند این پیغام را بدهد که امید همچنان وجود دارد و اینکه ما مراقب آنها هستیم و می خواهیم از آنها حمایت کنیم.

این رویکرد بعلاوه یادآور این موضوع مهم است که پیشگیری از خودکشی، یک مسئله در حوزه بهداشت عمومی است و برای اطمینان از کاهش نرخ خودکشی های منجر به فوت، باید اقدامات فوری در پیش گرفته گردد.

امیدبخشی به وسیله اقدام، کار چندان سختی نیست و همه افراد می توانند با در پیش گرفتن اقدامات خاصی، مراقب دیگران باشند. بعضی از این اقدامات اینها هستند:

- پرورش حس ارتباط با دیگران

- احوالپرسی از دوستان و خانواده

- ساختن فضای خنده و شادی

- احترام گذاشتن به یکدیگر به صورت روزانه. لازم نیست کار بزرگی باشد. چیزهای کوچک می توانند اثرات معناداری داشته باشند.

- خلق محیط های حمایت گرایانه و ترویج روابط سالم

و این نکات را هم باید درنظر داشت که هر کسی، در هر شرایطی، می تواند در معرض افکار خودکشی قرار داشته باشد. در این روز می توانیم با خودمان قرار بگذاریم که تا می توانیم برای یاری به آنهایی که دوستشان داریم و دیگر افراد جامعه، کوشش کنیم و امیدبخش باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "تقلای امید علیه خودکشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای امید علیه خودکشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید