دستور رئیس جمهور افغانستان به پایبندی ارتش به آتش بس با طالبان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور افغانستان تاکید نمود که ارتش این کشور به آتش بس طالبان احترام بگذارد.

دستور رئیس جمهور افغانستان به پایبندی ارتش به آتش بس با طالبان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آقا ایرج، شبکه تلویزیونی العالم اظهار داشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به ارتش این کشور دستور داد به آتش بسی که گروه طالبان اعلام نموده است، احترام بگذارد و پایبند باشد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم امروز در پیامی در واکنش به اعلام آتش بس سه روزه طالبان به مناسبت عید سعید فطر اظهار داشت: قبل از این جمهوری اسلامی افغانستان در روز های عید و مناسبت های خاص آتش بس یکجانبه اعلام نموده است، برقراری آتش بس موقت به این مناسبت ها فرصت کوتاه آرامش برای مردم فراهم می نماید، اما این راهکار اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه بحران افغانستان راهکار نظامی ندارد، اضافه نمود: تجربه چهار دهه اخیر نشان می دهد که نسخه خشونت و کشتار نه تنها راهکار نیست بلکه به عمق بحران و منازعه اضافه نموده است.

عبدالله توضیح داد: هیچ گروهی نباید دچار این اشتباه محاسباتی گردد که با کشتار و خشونت بیشتر می تواند به نتیجه برسد.

طالبان در بیانیه ای اظهار داشت: افراد این گروه در سه روز عید سعید فطر دست به عملیات نظامی نمی زنند تا شهروندان افغانستان روز های عید سعید فطر را در سایه آرامش تجلیل نمایند.

نخستین بار آتش بس سه روزه میان طالبان و دولت افغانستان در سال هزار و سیصد و نود و هفت برقرار شد و این آتش بس موقت درسال گذشته نیز به مدت سه روز تکرار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "دستور رئیس جمهور افغانستان به پایبندی ارتش به آتش بس با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهور افغانستان به پایبندی ارتش به آتش بس با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید