روز جهانی محیط زیست

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بگذارید یکراست برویم سر اصل مطلب: جهان در حال تبدیل شدن به پلاستیک است و مسئول آن ما انسان ها هستیم! آلودگی ناشی از افزایش فراوری و مصرف پلاستیک آنقدر جدی است که روز جهانی محیط زیست در سال 2018 روز مبارزه با آلودگی پلاستیک نامگذاری شد. اما پلاستیک فقط یکی از چالش هایی است که امروز برای حفاظت از محیط زیست با آن روبرو هستیم. تعداد این خطرها روز به روز در حال افزایش است و روز جهانی محیط زیست روزی است برای افزایش آگاهی در این زمینه و کوشش برای بهبود شرایط.

روز جهانی محیط زیست

پیشینه روز جهانی محیط زیست

اتحادیه اروپا نخستین بار در سال 1971، 5 ژوئن را روز جهانی محیط زیست نامگذاری کرد. دلیل نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز محیط زیست مسائل مهمی بود که انسان ها در حفاظت از محیط زیست شان و بهبود شرایط با آنها دست و پنجه نرم می نمایند.

چرا روز جهانی محیط زیست؟

هر اتفاقی که باعث بر هم زدن تعادل طبیعت و محیط زیست گردد بر سلامت انسان ها و توسعه مالی تاثیرگذار است. روز جهانی محیط زیست روزی است برای افزایش آگاهی و اقدام مثبت برای حفاظت از محیطی که در آن زندگی می کنیم. این روز بیشتر از هر چیزی روز ما انسان هاست تا برای زمین کاری انجام دهیم، کاری در سطح بومی، ملی یا جهانی؛ به تنهایی یا با یاری افراد دیگر. انتخاب با خود ماست. اگر نمی دانید چگونه، پیشنهاد می کنیم مطالب 8 گام برای دوستی با محیط زیست و 7پیشنهاد برای عیدی دادن و دوستی با محیط زیست را مطالعه کنید.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 5 ژوئن (15 خرداد) روز جهانی محیط زیست است. شاید بد نباشد در این روز در خصوص خطراتی که کره زمین و محیط زیست مان را تهدید می نمایند اطلاعات بیشتری کسب کنیم و ببینیم سهم ما در کاهش این خطرات چقدر است. اگر فرصت دارید، سفر کوتاهی را به طبیعت برنامه ریزی کنید و کیسه زباله به همراه داشته باشید. با دست های مهربان تان زباله های طبیعت را جمع کنید و ردپای محبت را در منطقه به جا بگذارید.

در روز جهانی محیط زیست این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • سعی کنید از کیسه پلاستیکی تا جای ممکن استفاده نکنید.
  • تصمیم بگیرید سبک زندگی تان را طوری تغییر دهید که زباله کمتری فراوری کنید.
  • پیاده به سر کار بروید یا از وسایل نقلیه ای بهره ببرید که کمتر هوا را آلوده می نمایند.
  • به جای خرید بطری آب، از قمقمه بهره ببرید.
  • چراغ های اضافی را خاموش کنید.
  • فکر کنید از چه راه هایی می توانیم ردپای کربن را بر روی زمین کم رنگ تر کنیم.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ آقا ایرج

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "روز جهانی محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید