صفر تا صد سفر با هواپیما را بدانید!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خبرنگاران: اگر تا به حال سفر هوایی را امتحان نکرده اید باید به شما بگوییم سفر هوایی بسیار ساده تر و راحت تر از آن چیزی است که در فکر شماست یا از تجربه های بد دیگران شنیده اید. سفر هوایی مزیت های فراوانی نسبت به سفر با دیگر وسایل نفلیه دارد.

صفر تا صد سفر با هواپیما را بدانید!

اگر تا به حال سفر هوایی را امتحان ننموده اید باید به شما بگوییم سفر هوایی بسیار ساده تر و راحت تر از آن چیزی است که در فکر شماست یا از تجربه های بد دیگران شنیده اید. سفر هوایی مزیت های فراوانی نسبت به سفر با دیگر وسایل نفلیه دارد.به عنوان مثال اگر بخواهید با ماشین سفر کنید نمی دانید که چقدر ترافیک را باید تحمل کنید یا دیگران چقدر در رانندگی احتیاط دارند. در سفر هوایی درگیر ازدحام نخواهید شد و خیلی زودتر به مقصد می رسید البته با حساب اینکه جای شما راحت تر از اتوموبیل خواهد بود.

راهنمای سوار شدن به هواپیما

قبل از پرداختن به راهنمای سوار شدن به هواپیما نکاتی وجود دارد که حتما باید انجام داده باشید، در اولین قدم باید پرواز خود را رزرو نموده باشید. سپس مدارک مورد احتیاج برای سفرهای خارجی و داخلی را جمع آوری کنید. آماده سازی چمدان نیز مرحله مهمی است که باید حتما قبل از بستن آنها از شرایط میزان، تعداد و وزن چمدان های خود اطمینان حاصل کنید تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. شما باید بدانید تیک آف و لندینگ به چه معنا هستند؟ و راهنمای سوار شدن به هواپیما را بخوانید. سعی کنید اطلاعات تماس ایرلاین ها را نیز باید داشته باشید زیرا ممکن است احتیاج به پرسیدن سوالاتی از آنها داشته باشید.

اقدامات روز پرواز

اگر بلیط خود را تهیه نموده اید و تمام آمادگی های لازم برای روز پرواز را انجام داده اید در ادامه به اقداماتی که حین شوار شدن باید به آن مطلع باشید می پردازیم:

به موقع در فرودگاه باشید

حتما موقعیت پایانه خود را از قبل آنالیز کنید زیرا گاهی اوقات فاصله مکانی بین آنها زیاد است و مجبورید با اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه داخل فرودگاه جا به جا شوید. در نهایت با محاسبه زمان جا به جایی یا اقدامات دیگر سعی کنید زودتر از زمان پرواز خود درون فرودگاه حضور داشته باشید. اطلاعات تماس ایرلاین ها را از قبل داشته باشید تا در صورت احتیاج به کنسلی با آنها تماس بگیرید. هنگام ورود به فرودگاه ابتدا چمدان و وسایل دستی شما در قسمت امنیتی آنالیز می گردد.

تحویل چمدان

باجه پرواز خود را پیدا کنید و چمدانتان را تحویل دهید سپس می توانید کارت پرواز را دریافت کنید و به مرحله بعد بروید.

آنالیز امنیتی

در این قسمت تمام وسایل شما مانند چمدان و کیف دستی و سپس بدنتان مورد بازرسی امنیتی قرار می گیرد، حتما موارد مجاز قابل حمل در پرواز را مطالعه کنید تا در این قسمت به مسئله ای بر نخورید.

پیدا کردن گیت پرواز

ابتدا گیت مورد نظر برای پرواز خود را پیدا کنید و اگر زمان اضافی تا پرواز داشتید می توانید از امکانات فرودگاه بهره ببرید، به عنوان مثال چیزی بخورید با نگاهی به فروشگاه ها بیاندازید.

سوار هواپیمای خود شوید

با انجام تمام موارد فوق، باید از گیت پرواز گذشته و سوار وسیله نقلیه ای شوید که آماده شده تا شما را تا در هواپیما انتقال دهد. از پله های هواپیما که بالا روید مهماندار در جلوی درب ورودی ایستاده و به شما سلام می دهد، سپس می توانید وارد هواپیما شوید.

پیدا کردن صندلی

بر اساس اطلاعات کارت پروازتان وارد راهرو هواپیما شده و صندلی مورد نظر را بیابید، اگر در پیدا کردن صندلی دچار مشکل شدید می توانید از مهماندار یاری بگیرید.

برای تیک آف آماده شوید

پس از استقرار در صندلی خود کمربند ایمنی را طبق هدایت مهماندار ببندید، معمولا حرکات آموزشی در مورد اقدامات و امنیت حین پرواز به وسیله مهماندار به شما داده می گردد.

تیک آف و لندینگ به چه معنا هستند؟

هنگامی که هواپیما از سطح زمین جدا می گردد اصطلاحا عمل تیک آف صورت گرفته و شما در صندلی خود کمی به عقب رانده می شوید. ممکن است حین تیک آف یا لندینگ به علت تغییر فشار گوش درد بگیرید، در این صورت می توانید از جویدن آدامس یا فشار آوردن به بینی هوا را خارج کنید.

پذیرایی حین پرواز

پس از اینکه متوجه شدید تیک آف و لندینگ به چه معنا هستند؟ در آسمان قرار میگیرید و به سوی مقصد پیش می روید. در این حین مهمانداران هواپیما با توجه به ساعت پرواز شما وعده ای برای پذیرایی به شما ارائه می دهند.

فرود آمدن

لندینگ به معنای فرود آمدن از حدود 20 دقیقه قبل از فرود به سمت فرودگاه ورودی آغاز می گردد و در این حالت باید کمربنرها بسته و صندلی خود را به حالت نرمال برگردانید. سرعت و ارتفاع هواپیما در این مرحله کاهش می یابد و چرخ ها باز می شوند و سپس با زمین تماس پیدا می نمایند.

پیاده شدن از هواپیما

تا زمانی که هواپیما به طور کامل ایست ننموده و علائم کمربند ایمنی خاموش نشده لطفا در جای خود بنشینید، سپس می توانید با اعلام مهماندار آنها را باز کنید. پس از باز کردن کمربند می توانید وسائل خود را از محفظه بالای صندلی بیرون آورده و به نوبت از راهرو خارج شوید.

اطلاعات تماس ایرلاین ها

گاهی اوقات برای کنسل کردن بلیط هواپیما، گم شدن چمدان یا سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید به شماره و آدرس ایرلاین ها احتیاج پیدا می کنید. در این صورت می توانید به سایت مربوطه هرکدام از ایرلاین ها مراجعه نموده و یا داخل سایت آژانس مسافربری که بلیط خود را رزرو نموده اید آنها را پیدا کنید.

در نهایت متوجه شدید که تیک آف و لندینگ به چه معناست؟ سپس راهنمای سوار شدن به هواپیما را آنالیز کردید. اگر می خواهید بلیط خود را به هر مقصدی از جهان رزرو کنید حتما سری به فلای تودی بزنید، این سایت اطلاعات مبدا و مقصد مورد نظر شما را گرفته و خروجی تمیزی ارائه می دهد. برای آنالیز اطلاعات تماس ایرلاین ها نیز می توانید به سایت ما مراجعه نموده و یا از کارشناسان یاری بگیرید.

منبع: توریسم آنلاین

به "صفر تا صد سفر با هواپیما را بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد سفر با هواپیما را بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید