همراهی بازیگران حوزه ICT ضرورت بقا در دنیای فناوری اطلاعات است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج به نقل از شرکت مخابرات ایران، رسول سراییان گفت: یکی از صنایع که بالاترین تغییرات را از جهت سرعت و ارائه دارد صنعت مخابرات و ارتباطات است.

همراهی بازیگران حوزه ICT ضرورت بقا در دنیای فناوری اطلاعات است

وی اضافه نمود: ضرورت تغییر با توجه به شرایط سخت کرونایی بیشتر دیده می گردد که در سال گذشته این نقش به خوبی ایفا شده است.

سراییان گفت: با توجه به تاکیدات دولت نو امیدواریم در تمام سطوح بستر فناوری پیاده شده و کسب وکار فناوری رونق مجددی بگیرد.

وی اضافه نمود : در نگاهی عام تر به حوزه ارتباطات و فراتر از مخابرات ، سه دسته چالش دیده می گردد. دسته اول با توجه به نوع خدمات قابل ارائه در این دسته و بعلاوه وجود نهادهای متعدد کنترل کننده است که یکی از موارد اساسی است.

مدیرعامل سابق مخابرات خاطر نشان کرد: این نهادها می توانند هم یاری کننده باشند و هم مانع توسعه شوند . بنابراین باید از تعدد نهادهای تصمیم گیرنده و موازی کاری حتی الامکان در جهت مثبت استفاده گردد.

وی گفت: در حوزه منابع و سرمایه گذاری ، نیز با چالش های مواجهه هستیم. سرمایه گذار نگرانی هایی در مورد بازگشت سرمایه دارد که اگر فضای امن برای این سرمایه گذاری فراهم گردد مسائل حل می گردد.

وی اضافه نمود: در صنعت تلکام سالانه حداقل 15 درصد از عایدی باید سرمایه گذاری گردد تا این صنعت پیشرفت کند.

دکتر سراییان خاطر نشان کرد: فضای کشور برای جذب و نگهداشت نخبگان و منابع انسانی فناوری اطلاعات چندان مطمئن و مساعد نیست و این چالش نیز با توجه به حضور نخبگان تا حدی قابل حل است.

وی اضافه نمود: تسهیل ورود نخبگان به صنایع دانش بنیان و استارتاپ ها رمز جهش در صنعت فناوری اطلاعات و مخابرات است.

دکتر سراییان گفت: آینده حوزه ارتباطات در بین صنایع پرفروغ ترین است و در کلان روندهای جهانی ، اکنون ارتباطات چون به مرز سایه صنایع ورود پیدا نموده است.

مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: مدل همکاری بین بخشی بین صنایع را در کشورمان همچون کشوری پیشرفته باید تمرین کنیم و در این صوررت است که می توانیم امیدوار باشیم در کشورمان نیز فناوری ها به موازات تکنولوژی پیشرفت کند.

وی اضافه نمود: خوشبختانه یا متاسفانه فرصت کوتاهی برای همگامی با تحول دیجیتال به جای مانده است و در صورت عدم استفاده از این فرصت ، صنعت ICT عقب می ماند و در صورت استفاده و همگامی جهش عظیمی هم در حوزه های صنایع دیگر و هم در کلیت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همراهی بازیگران حوزه ICT ضرورت بقا در دنیای فناوری اطلاعات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی بازیگران حوزه ICT ضرورت بقا در دنیای فناوری اطلاعات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید