وجود 28 محل دپوی زباله شایسته استان ما نیست

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه 28 محل دپوی زباله در استان وجود دارد، تأکید کرد این مراکز زیبنده استان گردشگری چون مازندران نیست.

وجود 28 محل دپوی زباله شایسته استان ما نیست

به گزارش وبلاگ آقا ایرج مازندران مهدی رازجویان پیش ازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مازندران، با اشاره به اقدامات اجرا شده در سه سال اخیر و توجه دولت به کاهش مسائل زباله در مازندران، اضافه نمود: خوشبختانه با همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع مدیریت پسماند، هم صدایی خوبی برای رفع معضل چندین ساله زباله در استان شکل گرفت.

رازجویان توضیح داد: علاوه بر افتتاح چندین طرح در تنکابن، نوشهر و قائم شهر، چندین طرح نیمه کاره حوزه مدیریت پسماند در استان در حال انجامست که امیدواریم با تکمیل و راه اندازی آنها مشکل دفع زباله مازندران برای همواره رفع گردد.

وی با بیان اینکه در مازندران حدود 28 محل دپوی زباله وجود دارد که قدمت بیشتر آنها به بیش از 40 سال می رسد، گفت: این مسئله به هیچ عنوان زیبنده استان سرسبزی که اولویت اول گردشگران کشور است، نیست.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف توسط مردم و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، اظهار کرد: متأسفانه میانگین فراوری زباله در مازندران بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و بخشی از این مسئله مربوط به بی توجهی بعضی مسافران و شهروندان است به همین منظور دستگاه های فرهنگی و رسانه های عمومی از جمله صدا و سیما باید ورود پیدا نمایند تا فرهنگ سازی صورت بگیرد.

رازجویان از اجرای طرح ماپ در مازندران اطلاع داد و توضیح داد: این طرح که همان مدیریت اجتماعی پسماند است به طور آزمایشی در روستای داراب کلای ساری در حال انجام است و امیدواریم به زودی در سایر شهرهای استان نیز عملیاتی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مدیریت زباله و پسماند و توجه به خدمات شهری را اولویت اساسی شهرداران بیان نمود و اضافه نمود: محافظت از محیط زیست مسئله مهمی است که همکاری جدی تمام دستگاه ها و نهادها را می طلبد.

رازجویان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا به بحث زباله های عفونی در مطب ها و بیمارستان ها توجه ویژه داشته باشد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مدیریت استان از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه پسماند استان استقبال می نماید، گفت: سازمان مدیریت پسماند استان باید به دنبال شناسایی و جذب چنین سرمایه گذارانی باشد.

رازجویان اضافه نمود: احداث مجتمع بازیافت منطقه الیمالات نور که با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده، می تواند در آینده بخشی از مسائل زباله استان را رفع سازد.

منبع: جام جم آنلاین

به "وجود 28 محل دپوی زباله شایسته استان ما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 28 محل دپوی زباله شایسته استان ما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید