کناره گیری بوتجج از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، پیت بوتجج در جمع هوادارانش بیان کرد از رقابتهای درون حزبی دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشیده است.

کناره گیری بوتجج از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آقا ایرج، پیت بوتجج یکشنبه شب در جمع حامیانش اظهار داشت از داوطلبی نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری نموده است. وی در عین حال از حامیان حزب دموکرات خواست تا در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات نوامبر وحدت داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز قبل از آن اعلام نموده بود بوتجج 38 ساله قصد کناره گیری از رقابت های انتخاباتی را دارد.

پیت بوتجج شهردار پیشین شهر ساوت بند در ایالت ایندیانا بود که در یکسال اخیر مشهور شد و حتی در اولین انتخابات مقدماتی دموکرات ها در آیووا او توانست در صدر قرار بگیرد. اما بعد از آن در نیوهمشایر، نوادا و کارولینای جنوبی او دیگر پیروز نشد.

فردا سه شنبه انتخابات مقدماتی در 14 ایالت آمریکا برگزار می گردد که به سه شنبه عظیم مشهور است و تقریبا تکلیف یک سوم آرای داوطلبان برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات معین می گردد.

بوتجج که سابقه حضور در ارتش را دارد، به صراحت به همجنسگرا بودن خود اشاره نموده بود. وی مورد حمایت اقتصادی میلیاردرها قرار داشت و به همین دلیل مورد انتقاد برنی سندرز قرار گرفته بود. کارشناسان معتقدند هدف از این کار تحکیم صندلی دیگر داوطلبان میانه رو حزب دموکرات مانند جو بایدن در برابر برنی سندرز، سناتور چپ گراست.

به گزارش بی بی سی، انتخاب دونالد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه قطعی است ولی دموکرات ها باید نامزد خود را انتخاب نمایند.

تا به اینجا به نظر می رسد رقابت اصلی میان سناتور چپ گرا برندی سندرز و جو بایدن، معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کناره گیری بوتجج از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری بوتجج از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید