انتقاد یک موتورسوار از هزینه های بالا برای فعالیت حرفه ای

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، به گزار ش خبرنگاران، هفته گذشته مرحله دوم مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور به میزبانی هیات موتورسواری استان همدان و با حضور بیش از 70 موتورسوار همزمان در سه کلاس برگزار گردید. در کلاس آزاد این رقابت ها داریوش قربانی در میان 18 شرکت کننده به عنوان قهرمانی دست یافت. این در حالی است که وی در مرحله نخست مسابقات قهرمانی کشور (قزوین) به دلیل همزمانی حضورش در مسابقات کانادا حضور نداشت و حضورش برای مرحله سوم این رقابت ها که در مشهد برگزار خواهد شد نیز قطعی نیست. این موتورسوار کشورمان که به نمانیدگی از تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در رقابت های قهرمانی کشور شرکت داشت، در مصاحبه با خبرنگاران در مورد این مسابقات شرح داد و گفت: از زمان شروع به کار فدراسیون موتورسواری در ایران، سال جاری برای نخستین بار رقابت های اندرو برگزار گردید. آقای ادیب مسئول این بخش از مسابقات در فدراسیون است که با کوشش زیادی این رشته را راه اندازی کرد. ضمناً از آقای سید هادی مقدس مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی زانیار و آقای علی محمد گودرزی تکنسین و مکانیک فنی که در این دوره از مسابقات هم حامی و پشتیبان بنده بودند تشکر می کنم. قربانی با بیان اینکه مرحله دوم رقابت های قهرمانی کشور در همدان و در پیست کاملا حرفه ای برگزار گردید، توضیح داد: این پیست به لحاظ کیفیت و استاندارد خیلی نزدیک به پیست های خارجی بود. مسابقات هم در سطح بالایی برگزار گردید. همه شرکت کنندگان با آمادگی و تمرین لازم در رقابت ها شرکت نموده بودند. وی با بیان اینکه با موتور تریال در رقابت های اندرو شرکت کردم، یادآور شد: این موتور ویژه رقابت های اندرو نیست. زین ندارد و به همین دلیل باید به حالت سرِ پا روی موتور نهاده شد و در همین حالت از صخره و موانع مصنوعی بالا رفت. موتورسوار کشورمان در ادامه با یادآوری اینکه طبق تقویم فدراسیون قرار است رقابت های قهرمانی کشور در 7 مرحله برگزار گردد، توضیح داد: در خاتمه تمام مراحل و بر اساس امتیازات ثبت گردیده در هر مرحله، نفرات برتر و قهرمان سال 97 تعیین می شوند. البته که تجربه نشان داده به خاطر خیلی از مسائل از جمله بودجه و شرایط جوی، بعضا برگزاری برخی مراحل لغو می گردد. البته دوست دارم تا جایِ ممکن در تمام مراحل مسابقات قهرمانی کشور شرکت داشته باشم اما با توجه به شرایط زندگی ام، سخت است.

انتقاد یک موتورسوار از هزینه های بالا برای فعالیت حرفه ای

وی در ادامه با یادآوری اینکه طی 12 سال گذشته همواره مقام اولی یا دومی را در رقابت های موتورسواری کشوری داشته و در این زمینه رقابت نزدیکی با برادرش که یک سال از خودش بزرگتر است، دارد اعلام کرد: تا حالا پیش نیامده که در مسابقات سوم یا چهارم گردیده باشم. عنوان اولی و دومی همیشه برای من یا برادرم بوده است. البته من چند سالی همزمان در دو بخش تریال و اندرو کار کردم اما سال 92 که برادرم عنوان قهرمانی بخش تریال را از من گرفت، تصمیم گرفتم فقط در بخش اندرو فعالیت داشته باشم.

وی گفت: با همه اینها اینکه بخواهم به فعالیت حرفه ای در موتورسواری ایران ادامه دهم سخت است به خصوص که اسپانسرها حمایت زیادی ندارند در حالیکه هزینه فعالیت در این رشته کم نیست. قیمت یک موتور 115 میلیون است و علاوه بر اینکه هزینه های جانبی دیگری هم داریم. من در تهران موتوری برای فعالیت ندارم مگراینکه همچنان با موتور تریال در رقابت های اندرو شرکت کنم. قربانی به عنوان هایی که تاکنون در این بخش کسب نموده اشاره نمود و گفت: سال 2015 در ترکیه و سال 2016 در بلغارستان به عنوان اولی و کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی دنیا ردبول معروف sea to sky در سال2016 در بین 700 شرکت کننده دست یافتم. با هزینه شخصی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم و نایب قهرمان شدم. سال 2017 در مسابقات موتورسواری تریال ونکوور اول شدم و سال جاری هم در رقابت های موتورسواری اندرو کانادا دوم شدم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد یک موتورسوار از هزینه های بالا برای فعالیت حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یک موتورسوار از هزینه های بالا برای فعالیت حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید