خریداران استقلال و پرسپولیس چگونه غربال می شوند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، این سوال وجود دارد که چرا در کنار اعلام قیمت باشگاه ها، شرایط و ویژگی های خریداران به طور کامل اعلام نمی گردد تا در همین گام اول نظام مشخصی برای غربال مشتریان وجود داشته باشد.

خریداران استقلال و پرسپولیس چگونه غربال می شوند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج ، واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، موضوع تازه ای نیست. در سال های اخیر بارها و بارها صحبت از این واگذاری به میان آمده و حتی جدی شده اما هرگز به پایان نرسیده است. حالا بار دیگر بعد از تصویب طرح واگذاری این دو باشگاه در هیأت دولت، پروسه خصوصی سازی از سر گرفته شده است. قیمت گذاری ها اجرا شده و قرار است تا پیش از عید مزایده هم برگزار گردد.

از همان زمان که این طرح به طور رسمی تصویب شد، مشتری هایی هم برای خرید امتیاز سرخابی ها اعلام آمادگی نموده اند که شرکت پیشکسوتان پرسپولیس برای خرید باشگاه پرسپولیس و یک شرکت خودروسازی برای خرید باشگاه استقلال از جدی ترین گزینه ها بوده اند. در کنار این ها و جدی تر از این دو گزینه البته دو شرکت اپراتور تلفن همراه هم از گزینه های جدی واگذاری امتیاز سرخابی ها به حساب می آیند.

گزینه هایی که همین حالا اعلام وجودشان انتقادهای زیادی را در پی داشته است و این احتیاج را به وجود آورده که جزئیات و شرایط واگذاری به طور کامل از سوی وزارت ورزش اعلام گردد. اینکه قرار است چند درصد از باشگاه ها واگذار شوند و خریداران علاوه بر پرداخت مبلغ تعیین شده، چه شرایطی باید برای خرید امتیاز این دو باشگاه پرهوادار داشته باشند.

بدون شک خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از بهترین اتفاق هایی است که می تواند در شرایط فعلی برای ورزش و فوتبال رخ دهد اما اینکه این مسیر چگونه طی گردد و در نهایت دو باشگاه به دست چه کسانی بیافتد، سرنوشت ورزش و فوتبال کشور را تعیین می نماید.

پرسپولیس و استقلال، شناسنامه فوتبال ایران هستند و واگذاری آن ها به بخش خصوصی مستلزم وسواس ویژه ای است. اتفاقی که صرفاً به مبلغی که در قبال واگذاری پرداخت می گردد، محدود نخواهد شد. در نظر دریافت شرایط ویژه و ارزیابی دقیق قابلیت های مالکان از اولویت هایی است که باید در این واگذاری مدنظر قرار گرفته گردد. با این حال اما همچنان این سوال وجود دارد که چرا در کنار اعلام قیمت باشگاه ها، شرایط و ویژگی های خریداران به طور کامل اعلام نمی گردد تا در همین گام اول نظام تعیینی برای غربال مشتریان وجود داشته باشد.

300 - 11

منبع: ایران ورزشی

به "خریداران استقلال و پرسپولیس چگونه غربال می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران استقلال و پرسپولیس چگونه غربال می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید