احتیاج به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می گردد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: احتیاج به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می گردد.

احتیاج به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می گردد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج حسینعلی شهریاری در نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خیریه های حوزه سلامت با اشاره به اینکه از ظرفیت و پتانسیل خیرین غافل نشویم، گفت: تا سال گذشته مجمع خیرین سلامت کشور 6 هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت سرمایه گذاری کرد و برای سال جاری مجمع خیرین تفاهمنامه ای را با وزارت کشور منعقد کرد که امید است گام های خوبی در زمینه اجرایی کردن آن برداشته گردد .

وی ادامه داد: در زنجان کارهای خیر زیادی در حوزه سلامت اجرا شده است و ظرفیتی که در این استان وجود دارد هم رتبه با استان فارس (لارستان) است .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم خدمات زیادی اجرا شده است که بخشی از این خدمات شامل بازسازی و نوسازی بیمارستان های کشور و افزایش 500 خانه بهداشت به شبکه درمانی کشور است که خیرین نیز به موازات دولت کارهای زیادی را در سطح کشور انجام داده اند .

شهریاری در ادامه گفت: هدف مجمع خیرین سلامت کشور تسهیل کار خیرین و حل مسائل آنان است و در بیش از 300 نقطه کشور مجمع مشارکت های خیرین تشکیل شده است .

وی توضیح داد: رقابت بین خیریه ها مفید و سازنده است ولی نباید در این زمینه موازی کاری وجود داشته باشد بنابراین بهتر است یک مجمع کلان وجود داشته باشد تا بر عملکرد خیریه های متفرقه ای که وجود دارد در قالب یک مجمع نظارت کند و از موازی کاری آن ها جلوگیری به عمل آورد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشوردر خاتمه گفت: در حوزه تحقیقات و پژوهش خیرین باید ورود پیدا نمایند؛ چراکه حوزه پیشگیری نیز نیازمند خیر است و باید در این زمینه توجه گردد که تحقیقات و پژوهش باید کاربردی باشد و باید مسئله ای را از مسائل مردم حل نماید .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتیاج به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید