پاسخ بانک مرکزی به درخواست بخشودگی جرائم بانکی تولیدکنندگان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر پیگیری اجرای قانون بخشودگی جرائم بدهکاران بانکی، از کوشش برای رفع شدن ابهامات این قانون اطلاع داد.

پاسخ بانک مرکزی به درخواست بخشودگی جرائم بانکی تولیدکنندگان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی خواهان اجرای قانون بودجه و دستورالعمل بانک مرکزی در زمینه بخشودگی جرائم بدهی های بانکی تولیدنمایندگان از سوی بانک های عامل گردیده بود که عبدالناصر همتی نیز در پاسخ به غلامحسین شافعی از کوشش برای برطرف شدن ابهامات این تبصره قانونی برای سرعت بخشی به اجرای آن اطلاع داد.

غلامحسین شافعی در نامه خود با استناد به بند وتبصره 16 قانون بودجه سال 1397، به رئیس کل بانک مرکزی نوشت که این قانون گشایش موثری برای تولیدنمایندگان در جهت تسویه بدهی ها ایجاد کرد که در همین راستا طی بخشنامه ای در اردیبهشت امسال دستور اجرای آن به نظام بانکی کشور صادر شد اما اکثر بانک­ ها از اجرای این بخشنامه خودداری نموده و دستور بانک مرکزی را به شعب زیرمجموعه ابلاغ ننموده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران طی این نامه درخواست کرد که موضوع از طریق مراجع نظارتی بانک مرکزی مورد آنالیز ویژه قرار گیرد، چراکه با توجه به مهلت مشخص گردیده برای تولیدنمایندگان فقط دو ماه زمان باقیمانده و حدود چهار ماه زمان مفید برای این کار نیز از دست رفته است.

طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، رئیس کل بانک مرکزی نیز در پاسخ به این نامه نوشت که نظر به ابهامات موجود در متن قانونی و همچنین پرسش های متعدد شبکه بانکی و اشخاص مشمول، اجرای آن با موانع و چالش هایی روبرو است. در این خصوص بانک مرکزی ضمن تبیین ابهامات و اشکالات متن قانونی مزبور، پیشنهاداتی را برای جایگزینی و اصلاح متن ارائه داده است.

در ادامه این نامه، ابهامات و پیشنهادات بانک مرکزی برای برطرف موانع اجرایی این قانون اعلام گردیده است.

بنابراین گزارش، بند و تبصره 16 قانون بودجه امسال به این توضیح است به منظور تشویق تولیدنمایندگان و تسویه مطالبات بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا خاتمه سال 1396 سررسید گردیده باشد از تاریخ سررسید تا خاتمه شهریورماه 1397 تسویه نمایند، بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری مکلف هستند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاسخ بانک مرکزی به درخواست بخشودگی جرائم بانکی تولیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ بانک مرکزی به درخواست بخشودگی جرائم بانکی تولیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید