پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا 2 دهه دیگر

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بر پایه گزارش آژانس بین المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال 2040 به 5.4 میلیارد تن می رسد که تنها 1.5 درصد نسبت به سال 2017 بالاتر خواهد بود.

پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا 2 دهه دیگر

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، این آژانس در گزارش اخیر خود پیش بینی کرد رشد تقاضای هند و آسیای جنوب شرقی برای زغال سنگ، کاهش مصرف در چین، اروپا و آمریکا را جبران خواهد نمود و تقاضا برای این سوخت فسیلی تا سال 2040 تنها 1.5 درصد در مقایسه با سال 2017 رشد خواهد نمود.

آژانس بین المللی انرژی در دورنمای انرژی دنیا 2018 اظهار داشت پیش بینی رشد اندک مصرف زغال سنگ با در نظر دریافت سیاست هایی بوده که از سوی کشورها اعلام شده است از جمله اهداف انرژی تجدیدپذیر و بهینگی انرژی 2030 اتحادیه اروپا و برنامه سه ساله ای که چین برای هوای پاک تر اظهار داشت و همچنین مقررات انرژی پاک مقرون به صرفه آمریکا که جایگزین برنامه نیروی پاک این کشور شده است.

تقاضا برای زغال سنگ در چین با اعلام محدودیت برای واردات تا اوایل سال 2019 از سوی دولت، تحت فشار قرار گرفته است. تحت سناریوی سیاست های جدید، انتظار می رود میزان مصرف چین 15 درصد کاهش پیدا کند.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: در مجموع تقاضا برای زغال سنگ به منظور فراوری نیرو، اندکی کاهش پیدا نموده زیرا رشد اندک فراوری نیرو با استفاده از زغال سنگ، با بهبود عملکرد نیروگاه ها جبران شده است.

انتظار می رود هند فراوری نیرو با استفاده از زغال سنگ را تا سال 2040 دو برابر کند که به دلیل فراوری داخلی زغال سنگ خواهد بود اما واردات زغال سنگ حرارتی و کک شو افزایش پیدا خواهد نمود زیرا منابع داخلی برای تامین تقاضای رو به رشد صنایع سنگ آهن و فولاد این کشور کافی نخواهند بود.

اگرچه تغییرات سیاست و ابهامات بازار پیش روی فراوریکنندگان زغال سنگ دنیا واقع شده است اما معاملات زغال سنگ تا سال 2040 نزدیک به سطح جاری خواهد بود.

بر اساس گزارش پلاتس، آسیا، آفریقا و خاورمیانه ممکن است تقاضا برای زغال سنگ را که در کشورهای واردکننده بزرگ این سوخت فسیلی محدود شده است، افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا 2 دهه دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا 2 دهه دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید