کارخانه بزرگ تراکتورسازی در دامغان ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ابوالفضل حسن بیگی ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان به میزبانی سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، ضمن بیان اینکه دامغان توانایی و ظرفیت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را دارد، ابراز داشت: با توجه به تصویب منطقه اقتصادی دامغان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این شهرستان دعوت می کنیم که بر این اساس ساخت کارخانه بزرگ تراکتورسازی در این شهر با سرمایه گذاری چین در دستور کار قرار گرفته است.

کارخانه بزرگ تراکتورسازی در دامغان ایجاد می گردد

وی اضافه نمود: دامغان در چهارراه مواصلاتی غرب-شرق و شمال-جنوب قرارگرفته است که همین ظرفیت دسترسی آن را با دیگر شهرها و بنادر به راحتی ممکن می نماید، لذا حمایت از سرمایه گذاران در زمره رویکردهای مهم مسئولان این شهرستان نهادینه گردیده است.

عضو خانه ملت بابیان اینکه دامغان 18 هزار هکتار باغ پسته دارد، ابراز داشت: از این میزان 13 هزار هکتار باغات دامغان بارور هستند، آب وخاک این منطقه از قابلیت کاشت محصول پسته برخوردار است که با در نظر دریافت ارقام مناسب با شرایط ماندگاری در برابر سرما می توان این ظرفیت را تا 50 هزار هکتار گسترش داد.

حسن بیگی در ادامه توضیح داد: پسته دامغان امروز به عنوان یکی از محصولات استراتژیک و صادراتی ایران در جهان شناخته گردیده است و قطعاً توجه به تولید و بسته بندی این محصول می تواند ضمن ایجاد رونق اقتصادی به دامغان، استان سمنان و کشور را نیز از این نظر تأمین کند.

وی اضافه نمود: بحث بحران آب و خشک سالی در کشور بسیار جدی است و قطعاً با روش های سنتی نمی توان به افزایش بهره وری دست یافت بنابراین امروز باید کشت محصولات پر آب ده زراعی نظیر هندوانه حذف گردیده و به سطح زیر کشت باغات و تولیدات باغی افزون کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کارخانه بزرگ تراکتورسازی در دامغان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه بزرگ تراکتورسازی در دامغان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید