الگوهای پیروز و نوآوری در کسب و کار

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، راه های شناخت الگوهای پیروز در کار

متخصصان در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان الگوهای پیروز و نوآوری را در کسب و کار توسعه داد و همچنین چگونه می توان این کار را با تعداد نیرو و منابع مالی محدود انجام داد، پنج روش ارائه کرده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه از آنها بیشتر بدانیم.

الگوهای پیروز و نوآوری در کسب و کار

این پنج رویکرد می توانند، حتی در شرایطی که افزایش منابع مالی و انسانی ممکن نیست، وسعت و میزان تاثیر ابتکارات خلاقانه را افزایش دهند. این روش ها به مقادیر متفاوت و متنوعی از سرمایه گذاری نیازمندند و می توانند از سوی شرکت های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرند. هرچند که در این حوزه شرکت های بزرگ دست بالا را دارند.

1. الگوهای ثبت شده را شبیه سازی نمائید. در کمال احترام به کافکا می توان گفت که وجود حشره ای با قامت انسانی امکان پذیر نیست. سیستم حیاتی حشرات، توانایی کار در آن ابعاد را نخواهد داشت، اما گروه های حشرات قادرند از طریق شبیه سازی افزایش پیدا کنند. همین روش برای گروه های نوآوری نیز پرکاربرد است. هرچند باید توجه کنید که برخی مدل ها توانایی باز تولید بیشتری دارند. به عنوان مثال، مدل های پیچیده یا آن دسته ابتکاراتی که به حضور یک یا چند فرد خاص وابستگی دارند، امکان دارد بخت کمتری برای افزایش از طریق همانند سازی داشته باشند. اگر تصمیم به توسعه یک ابتکار گرفتید، ابتدا مدلی را بر پایه یک قاعده مرکزی تعریف کنید و اطمینان حاصل کنید که آمادگی برای رهبری و انتقال تجربه درون گروه وجود دارد.

2. سرمایه گذاری را در فضاهایی انجام دهید که مجموعه ای از توانایی های بالقوه، امکانات مختلفی را ارائه می دهند. مدیران، هنگام تصمیم گیری در مورد تخصیص سرمایه باید از خود سوال کنند، اگر فرضیه های اولیه من شکست بخورند آیا این سرمایه گذاری امکان دارد همچنان به طریقی دیگر بازدهی داشته باشد؟ چه گستره ای از کاربردها را می توان برای این سرمایه گذاری تصور کرد؟ این سرمایه گذاری چه قابلیت های تازه ای برای شرکت به همراه دارد و این قابلیت های تازه امکان چه کاربردها و سودهای دیگری را دارد؟

3. تبلیغ کننده ها را به خود جذب کنید. با توجه به قدرت رسانه های اجتماعی و فعالیت های تبلیغاتی، مشتری ها به نیرویی قابل تکیه برای رشد شرکت ها بدل شده است. همین مساله برای ابتکارات خلاق نیز مصداق پیدا می کند.

تبلیغ کنندگان می توانند کسانی باشند که از کارکنان بخش خلاق بوده اند، با تیم خلاق در ارتباط هستند و یا افرادی از بیرون شرکت باشند. شرکت اسباب بازی سازی سرشناس دانمارکی، لگو LEGO را در نظر داشته باشید. سال های بسیار، لگو در طراحی تولیدات نوش، تمرکز خود را روی دستیابی به گروه بزرگ تر مشتریان قرار داده بود. اما با تمرکز شرکت بر تقاضای عمومی، اشتیاق مصرف کنندگان حرفه ای اش پایین می آمد؛ این موضوع در نهایت به افت فروش شرکت منجر شد. در پاسخ به این مساله، در سال 2006 لگو مصرف کنندگانش را در یک بازاندیشی سراسری، مبتنی بر توفان ذهنی، مشارکت داد. امروز مهندسان لگو به طور کلی، در تماس مستقیم با مشتریان حرفه ای این شرکت فعالیت می کنند. مشتریانی که اغلب خود مهندسین توانایی هستند و برای مثال اعضای جمعیت مبلغین لگو نقش به سزایی در تبلیغات این شرکت را بر عهده دارند.

4. اکوسیستم های درونی و بیرونی را مورد حمایت قرار داده و آنها را پرورش دهید. ابتکارات خلاق برای رشد و توسعه نیاز به افراد، منابع مالی و سازمان های گوناگون دارند.

5. شبکه های بزرگ و گسترده راه اندازی کنید. همچنان که اکوسیستم ها بستگی به عمق روابط و تعهدات دارند، شبکه های گسترده تر امکان دسترسی وسیع به دانش ها و توانایی های متنوع را فراهم می سازند. امکان ارتباط و معاشرت بین گروه شما اهداف و چالش هایتان- با شبکه های گسترده، امکان بالقوه شکل گیری راه حل ها و فرصت ها را از سوی سایر افراد فراهم می کند.

طی ده سال گذشته، سازمان های نو برای گرد هم آوردن افراد خلاق در زمینه تجارت دست به کار شده اند. شرکت های نوپای پیروز امکان دارد تحسین افراد بیشتری را برانگیزند، اما شرکت های بزرگ تر می توانند از عهده همانند سازی های بیشتری بر بیایند، اکوسیستم های وسیع تر و عمیق تری را شکل دهند، با شبکه های بیشتری در ارتباط باشند، تبلیغ کنندگان بیشتری را پشتیبانی کنند و در سکوهای رشد بیشتری سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری های کوچک و جسورانه تنها در صورتی امکان پیروز شدن را دارند که شجاعت، تعهد و صبر لازم را داشته باشند، که توازن را به نفع خودشان تغییر دهند.

منبع: الی گشت

به "الگوهای پیروز و نوآوری در کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوهای پیروز و نوآوری در کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید