با انواع سفر آشنا شوید

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، انواع سفر

افراد با دلایل و انگیزه هایی متفاوت آغاز به سفر کردن می نمایند و هر کدام هم مقاصد متفاوتی را در پیش می گیرند. بعضی ها برای سرگرمی کردن سفر می نمایند و بعضی برای کشف ناشناخته ها. بعضی ها هم مجبورند به سفر کردن و بعضی دیگر، برای کار و عایدی دل به راه سفر می دهند و خود را از جهت روزمرگی جدا می نمایند. با این که همه ما در راه سفر، مسافر هستیم اما پر واضح است که سفر برای همه ما در یک قالب معنی نمی گردد. سختش نکنیم، در یک کلام بگویم که ما با انواع سفر آن هم بسیار زیاد روبرو هستیم. امروز ما با یکی از برترین همسفرهای شما در ایران یعنی خبرنگاران می خواهیم تا با انواع سفر آشنا شویم و به همراهتان آنالیز کنیم که این انواع مختلف، چه تفاوت هایی با هم دارند.

با انواع سفر آشنا شوید

سفرهای محبت آمیز

از بین انواع سفر بی شماری که ما در این فهرست داریم، اگر نظر من را بخواهید باید لذت بخش ترین بخش سفر را گذراندن وقت با دوستان معرفی نمود. این نوع سفر را در زمره سفرهای محبت آمیز قرار می دهند زیرا، تمامی فعالیت هایی که در خلال این سفر انجام می گردد، همراه با کار گروهی به همراه دوستانتان است.

تجربه ثابت کرده است این سفرها دلچسب هستند زیرا دوستان معمولا دارای سلایق یکسان هستند و از این رو زودتر با هم به نتیجه می رسند. اگر شما با یکی از برترین ها در ارائه خدمات مسافرتی در ایران یعنی وبلاگ آقا ایرج به مقاصد مختلف و مورد نظر خود سفر کنید، سفرهایتان به یاد ماندنی تر و در عین حال آسان تر خواهند شد.

سفرهای خانوادگی

سنتی ترین نوع سفر کردن از انواع سفر همین سفرهای خانوادگی است. در این نوع از سفر، همه اعضای خانواده در کنار هم به سفر می روند و در همه لحظات سفر چه خوب و چه بد، با هم شریک هستند. البته سفرهای خانوادگی محدودیت های خاص خود را هم دارند. به طور مثال در این مدل از سفر شما همواره باید با اعضای خانواده در بسیاری از فعالیت ها هماهنگ باشید؛ زمان غذا خوردن، زمان و مدت تقریبی خوابیدن و خیلی دیگر از فعالیت ها. اما با تمام این تفاسیر، نمی توان از لذت سفر با خانواده خورده گرفت و به نظر می آید که در زمره یکی از انواع سفر همیشگی همه افراد باشد. برای سفرهای خود همین حالا به وسیله سایت وبلاگ آقا ایرج اقدام نمایید.

سفرهای کاری

واژه سفرهای کاری خودش را در اسمش تعریف کرده است و هر توضیحی درباره این نوع از سفر، توضیحات تکمیلی است. به هر حال، سفرهای کاری معمولا از طرف شرکت ها و کارفرمایان برنامه ریزی می شوند و سفر تفریحی و سیاحتی نیستند گرچه ممکن است که فرصتی برای بازدید از جاذبه ها هم برای شما مهیا گردد.

سفرهای جاده ای

سفرهای جاده ای از انواع سفر، در زمره سفرهایی است که تنها با ماشین شخصی افراد انجام می گیرد. در سفرهای جاده ای اصلا دور و یا نزدیکی سفر ملاک نیست و این نوع، تمامی ابعاد را در بر می گیرد. در ایران این مدل از سفر در بین مردم بسیار رایج است و از دلایل اصلی آن این است که جاده های زیبا و جاذبه هایش جزئی اصلی و حیاتی در سفرهای ما شده اند.

سفر های زیارتی

در سراسر دنیا بسیاری از افراد سفرهایی از انواع سفر را انجام می دهند که به آن سفرهای زیارتی می گویند. هدف از چنین سفری، سر زدن به زیارتگاه ها، مساجد، امامزاده ها و … است. البته باید این نکته را به شما ذکر نماییم که این سفر در بین تمامی مردم دنیا وجود دارد و در جریان است.

سفرهای ماجراجویانه

یکی از برترین انواع سفر، سفرهای ماجراجویانه است. در این نوع از سفر فرد یک مقصد توریستی غیر معمول، عجیب و یا حتی دورافتاده را انتخاب می کند. این مقصدها معمولا شامل پدیده های بکر طبیعی و حتی کشف نشده است. در چنین سفرهایی افراد با فعالیت های هیجان انگیز و در عین حال شاید خطرناکی روبرو می شوند. سفرهای ماجراجویانه در واقع برای هر توریست ماجراجویی، یک چالش است با شرایطی که تخمین شرایط در آن نسبی و ناپایدار است. برای سفرهای ماجراجویانه، معمولا به کسانی که این نوع از سفر را به تازگی آغاز کرده اند، مقاصد و یا حتی فعالیت های شناخته شده و به کسانی که تجربه زیادی در این زمینه دارند، مقصدهایی سخت تر و ناشناخته تر توصیه می گردد. البته گفتنی است که با این که تعریف دقیق و رسمی برای سفرهای ماجراجویانه در نظر گرفته نشده است اما، فعالیت فیزیکی که اغلب هیجان انگیز و مخاطره آمیز باشد را در زمره سفرهای ماجراجویانه دسته بندی می کنند.

سفرهای کوله گردی

کوله گردی یا بک پکری را می توان امروزه در زمره محبوب ترین های انواع سفر دسته بندی نمود زیرا در این نوع سفر هر چه که شما لازم دارید را بر پشت خود و در کوله پشتیتان حمل می کنید. این نوع سفر از جمله سفرهای کم هزینه است. در این نوع از سفر، افراد معمولا همه وسایل های خود را در یک کوله پشتی یا چمدان جای می دهند و تا حد امکان، هزینه های خود را کاهش می دهند.

سفرهای تنهایی

و در آخر می رسیم به یکی از رایج ترین انواع سفر یعنی سفرهای تنهایی. این نوع از سفر مزیت های خاص خود را دارد. از جمله این مزیت ها می توانیم به موارد زیادی اشاره کنیم. می توانید هر چیزی که خواستید بخورید، هر چقدر خواستید توقف کنید و از هر جاذبه ای که دوست دارید، تماشا کنید. آزادی عمل دراین سفر برای افراد بیشتر است. با توجه به این که در سفر هر اتفاقی احتمال دارد، باید بعضی از نکات امنیتی را بیشتر مورد توجه قرار داد. به طور مثال بهتر است که یک نفر را از برنامه سفرتان آگاه کنید. کپی از مدارک خود همراه داشته باشید. آدرس و تلفن محل اقامت را به همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید که انواع سفر فقط به همین فهرست محدود نمی گردد و انواع دیگری همانند ماه عسل، سفرهای آخر هفته ای، ورزشی، فرهنگی و ملاقات با دوستان و آشنایان را نیز دربر می گیرد.

منبع: الی گشت

به "با انواع سفر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع سفر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید