راهنمای جامع استانبول گردی، استانبول شهر کافه ها

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، استانبول، پل میان دو قاره، یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهرهای دنیا، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست. فرقی نمی کند چه جاذبه ای در مقصد برایتان بیشترین اهمیت را داشته باشد، شهر استانبول مقصدی عالی برای هر سلیقه ای محسوب می گردد. از خوشمزه ترین غذاها و نوشیدنی ها گرفته تا بازار قدیمی و آثار تاریخی دیدنی، استانبول شهر بهترین هاست. اگر دل تان می خواهد همزمان به آسیا و اروپا سفر کنید، در کوچه و خیابان های قدیمی و زیبا قدم بزنید، خوشمزه ترین غذاها را امتحان کنید و خریدی عالی را تجربه کنید استانبول مقصدی عالی است.

راهنمای جامع استانبول گردی، استانبول شهر کافه ها

راهنمای گشت و گذار در استانبول

زبان: ترکی

واحد پول: لیر ترکیه (TL)

اختلاف ساعت با تهران: 30- دقیقه

شماره های اضطراری: پلیس 155، اورژانس 112، آتش نشانی 110

دین و مذهب: اسلام، سنی

کد کشور: 0212 (بخش اروپایی) و 0216 (بخش آسیایی)

بهترین زمان سفر به استانبول

تابستان یکی از پرمسافرترین فصل های این شهر است و هوای گرم و مرطوبی دارد. فصل بهار و تابستان این شهر هوای ملایم تری دارد و تعداد توریست ها در آن در مقایسه با تابستان کم تر است. اگر تحمل سرما را دارید، زمستان فصل بسیار خوبی برای سفر به این شهر محسوب می گردد. در این فصل شهر استانبول در مقایسه با سایر فصول کم ترین تعداد توریست را دارد، قیمت خدمات گردشگری پایین تر است و مناظر برفی شهر بسیار دیدنی هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول

گزینه های بسیاری برای رفت و آمد در سطح شهر استانبول وجود دارد. برای حمل و نقل در استانبول با وسایل نقلیه عمومی باید استانبول کارت (کارت اعتباری حمل و نقل) تهیه کنید. با داشتن استانبول کارت می توانید با هزینه کمتری از اتوبوس، بی آرتی، تراموا، قایق، کشتی، تله کابین و متروی شهر بهره ببرید. استانبول کارت را می توانید از فرودگاه، مغازه های مختلف در اطراف ایستگاه های مترو و اتوبوس، به وسیله دستگاه های اتوماتیک فروش بلیط (Biletmatik) و همچنین از نمایندگی های استانبول کارت (IETT) در راستا بی آرتی و اتوبوس های تندرو تهیه کنید.

هزینه تهیه استانبول کارت 10 لیر است که 6 لیر برای خرید کارت اعتباری و 4 لیر برای شارژ اولیه از شما دریافت می گردد. برای شارژ استانبول کارت هم می توانید از دستگاه های شارژ اتوماتیک (OSM) موجود در مترو بهره ببرید.

دولموش (Dolmuş) ون، تاکسی عمومی و تاکسی آنلاین (اوبر، بی تاکسی، کریم) از دیگر وسایل حمل و نقل در سطح شهر استانبول هستند. هزینه حمل و نقل با تاکسی های عمومی و تاکسی های آنلاین بسیار بالاتر از گزینه های دیگر است. هزینه ون در مقایسه با تاکسی ها پایین تر و در مقایسه با اتوبوس بالاتر است.

گزینه دیگری که برای رفت و آمد در پیش رو دارید دوچرخه است. جزایر پرنس یا آدالار از بهترین مکان ها برای دوچرخه سواری هستند که می توانید از مغازه های اطراف اسکله آن را اجاره کنید. هزینه اجاره دوچرخه در جزایر آدالار برای هر ساعت از 5 تا 10 لیر متغیر است. برای مطالعه بیشتر درباره تور استانبول کلیک کنید. تور استانبول را می توانید با بلیط ارزان چارتری وبلاگ آقا ایرج تهیه کنید. در غیر این صورت، می توانید از خدمات بلیط هواپیمای سیستمی وبلاگ آقا ایرج، استفاده نموده و به تنهایی به استانبول سفر کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی 11 کافه دنج و محبوب استانبول

برترین خوردنی های استانبول

غذاهای خیابانی در استانبول

سیمیت (simit) و بورک (borek) از غذاهایی هستند که باید در سفرتان به استانبول امتحان کنید! سیمیت نان حلقه ای کنجدی است و بورک خمیر یا نان پر شده از گوشت یا سبزیجات است. گوزلمه (gozleme) (پن کیک مغزدار) و میسیر (mısır) (ذرت) هم از دیگر غذاهای خیابانی هستند که بهتر است حتما در سفرتان به استانبول امتحانشان کنید.

کباب

کباب ترکی یا دونر کباب شهرت بسیار زیادی دارد و سفر به استانبول بدون چشیدن طعم بی نظیر آن کامل نمی گردد! در هر گوشه ای از شهر استانبول می توانید کباب ترکی اصیل را پیدا کنید.

شیرینی

امتحان کردن باقلوا و لوکوم (lokum) را در سفرتان به استانبول نباید فراموش کنید. انواع مختلف و اشتهابرانگیز باقلوا را می توانید در شهر استانبول امتحان کنید. لوکوم یا راحت الحلقوم نیز تنوع بسیار زیادی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

بلوط بو داده

گاری های فروش شاه بلوط بو داده و بلال های وسوسه براگیز را می توانید در نقاط مختلفی از شهر استانبول پیدا کنید. این گاری ها درست مثل گاری های باقلا و لبو فروشی ایران بخش مهمی از اسنک های خیابانی استانبول هستند.

برترین رستوران های استانبول

بسته به بودجه ای که دارید می توانید از بین رستوران های ارزان، متوسط و گران استانبول بهترین ها را انتخاب کنید. در اینجا ما بدون در نظر دریافت سطح هزینه ای رستوران ها، بهترین های شهر را به شما معرفی می کنیم که لزوما همگی گران نیستند.

رستوران ایمبات (Imbat)

این رستوران که در ارائه غذاهای ترکی نوآوری زیادی دارد یکی از محبوب ترین رستوران های شهر استانبول است. رستوران ایمبات روی بام هتل اورینت اکسپرس (Orient Express) قرار گرفته و چشم انداز بی نظیری به شهر استانبول دارد.

دایی پرا (Dai Pera)

یکی از گنج های واقعی استانبول رستوران دایی پرا در گالاتاسارای (Galatasaray) است. در این جا می توانید بهترین غذاهای خانگی و سنتی ترکی را در کنار شیرینی، سالاد و مزه های منجصر به فرد آن امتحان کنید.

کافه رستوران ولوت (Velvet)

کافه رستوران دنج ولوت که یکی از رستوران های برتر سایت تریپ ادوایزر (Trip Advisor) هم هست، در نزدیکی پل گالاتا قرار گرفته است. این کافه رستوران فضایی کوچک و دنج دارد و حلواهای آن بسیار معروف و محبوند. کیک و شرینی های خانگی و چای و قهوه خوش طعم در فنجان های عتیقه این کافه را حتما امتحان کنید.

رستوران سانس (Sans)

اگر دلتان هوس غذاهای دریایی کرد رستوران سانس یکی از بهترین انتخاب هاست. این رستوران یکی دیگر از رستوران های برتر استانبول است که در فضایی مدرن و زیبا بهترین غذاهای مدیترانه ای، ترکی، اروپایی و مدرن را ارائه می دهد.

رستوران میکلا (Mikla)

برای گذراندن یک شب رویایی و تکرار نشدنی رستوران میکلا بهترین انتخاب است. این رستوران که از معروف ترین و بهترین رستوران های شهر استانبول است بر بام ساختمان هتل مرمره پرا قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری دارد. رستوران میلا یکی از رستوران های گران شهر استانبول است (متوسط قیمت بین 150 تا 300 لیر).

برترین مراکز خرید استانبول

بازار بزرگ استانبول

بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید استانبول بازار بزرگ یا گرندبازار آن است. این بازار تاریخی یکی از نخستین و بزرگ ترین بازارهای جهان است که تنوع اجناس و رنگ های آن هر بازدید نماینده ای را سر ذوق می آورد. بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین نقاط این شهر برای خرید سوغاتی است. اما اگر از مکان های توریستی چندان لذتی نمی برید این بازار انتخاب خوبی برای شما نیست.

بازارهای روزانه

اگر به دنبال تجربه خرید محلی هستید استانبول بازارهای روزانه شلوغ و پرطرفداری دارد که اغلب محلی ها خریدهایشان را از این مکان ها انجام می دهند. شنبه بازار بشیکتاش، چهارشنبه بازار فاتح، سه شنبه بازار کادیکوی، چهارشنبه بازار یشیکلوی و شنبه بازار باکیرکوی از بهترین بازارهای محلی استانبول هستند.

مرکز خرید ایستینیه (Istinye)

یکی از لوکس ترین و بهترین مراکز خرید برای خرید از برترین برندها، مرکز خرید ایستینیه استانبول است. تنوع و کیفیت بالای برندها از مزایای این مرکز خرید هستند. مرکز خرید ایستینیه 12 سالن سینما، فود کورت، شهربازی، سالن ورزشی، سالن زیبایی، سالن تئاتر، زمین بازی بچه ها، کافه و رستوران دارد.

استانبول مال

اگر به دنبال بهترین، بزرگ ترین و معروف ترین مرکز خرید استانبول هستید حتما سری به استانبول مال بزنید. استانبول مال در فضایی 350 هزار هکتاری میزبان برترین برندهای جهان، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده اروپا و بزرگ ترین مجموعه سینمایی ترکیه در کنار فود کورتی بزرگ و سالن نمایش است.

زورلو سنتر (Zorlu Center)

زورلو سنتر یکی دیگر از مراکز خرید مدرن استانبول است که با طراحی منحصر به فرد و لوکسش یک انتخاب عالی برای خرید و گشت وگذار به شمار می آید. این مرکز خرید نیز برترین برندها و امکانات سرگرمی مختلفی را در خود دارد.

مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مرکز خرید آکمرکز یکی از برترین مراکز خرید استانبول در سطح بین المللی است که جوایز و افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد. جایزه بهترین مرکز خرید اروپا، بهترین طراحی داخلی و بهترین مرکز خرید جهان، بخشی از افتخارات این مجموعه هستند. این مجموعه فروشگاه های متعدد (لباس، اکسسوری، کیف و کفش) و امکانات سرگرمی زیادی دارد.

برترین جاذبه های استانبول

بناهای تاریخی

استانبول تاریخی طولانی دارد و در هر گوشه ای از آن می توانید یادگاری از تاریخ و فرهنگش را ببینید. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به استانبول حتما از مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، موزه باستان شناسی، برج میدن، کلیسای کورا، باسیلیکا سیسترن (سرداب زیرزمینی)، کلیسای ایاصوفیه و کاخ توپکاپی دیدن کنید.

کشتی های کروز

یکی از تفریحات جذاب استانبول کشتی سواری در تنگه بسفر است. گردش با کشتی های کروز و دیدن منظره متفاوتی از شهر استانبول می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برایتان بسازد.

حمام ترکی

حمام ترکی از آن دسته تجربیاتی است که باید در سفرتان به ترکیه امتحان کنید! در این حمام ها که به سبک دوران عثمانی هستند می توانید حمام ترکی و ماساژهای حرفه ای را تجربه کنید. هزینه این خدمات در حمام های مختلف شهر متفاوت است.

شهربازی ویالند (Vialand)

اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید شهربازی ویالند یا اسفانبول (İsfanbul) یکی از بهترین انتخاب هاست. ویالند از بزرگ ترین شهربازی های تم دار استانبول است. اسفانبول مجموعه ای از تفریحات هیجان انگیز، کافه و رستوران، سالن های برگزاری مراسم و فروشگاه های سوغاتی است.

موزه ها

استانبول پر از موزه های جذاب و دیدنی است که می توانند ساعت ها شما را محو خودشان نمایند. در سفر به استانبول دیدن این موزه ها را به شما پیشنهاد می کنیم: موزه اسباب بازی (شامل 4 هزار اسباب بازی قدیمی و جدید)، موزه یخ (مجسمه های یخی، بخش قطبی)، موزه هنرهای اسلامی (خوشنویسی، کاشی و قالیچه های قدیمی)، موزه ملی نقاشی، موزه راحمی ام کوچ (کلکسیون ماشین های کلاسیک، قایق ها، هواپیما و وسایل نقلیه دیگر) و کاخ موزه موزاییک.

نکته هایی برای سفر به استانبول

برای بازدید از موزه های استانبول بهتر است کارت موزه تهیه کنید. این کارت موزه را می توانید با قیمت 125 لیر به صورت آنلاین و یا از موزه ها بخرید. با داشتن کارت موزه می توانید به رایگان از 11 موزه استانبول شامل موزه ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، موزه های باستان شناسی استانبول، کاخ ییلدیز، کلیسا کورا، کاخ موزه موزائیک، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام، خانه مولوی گالاتا، موزه روملی حصار و موزه فتحیه دیدن کنید. همچنین با داشتن این کارت می توانید تخفیف های 15 تا 36 درصدی برای استفاده از خدمات تور، خرید صنایع دستی، بازدید از باغ وحش، رستوران هتل ها و غیره دریافت کنید.

بهتر است از نقاط توریستی شهر مثل ایاصوفیه خرید نکنید. در بخش های توریستی معمولا قیمت اجناس بالاتر است و فروشنده ها خوب می دانند چطور چیزی که نمی خواهید را به شما بفروشند!

بخش آسیایی شهر فضای پرجنب و جوش تری دارد، رستوران ها و کافه های معروف بیشتر و شب هایی زنده دارد. اگر می خواهید در مرکز اتفاقات باشید بهتر است بخش آسیایی را برای اقامت انتخاب کنید.

فرش، ظروف (مسی، سرامیکی و شیشه ای)، چشم نظر، حوله ترکی، صابون سیاه، لیف ترکی، روبالشی گلیمی، باقلوا، راحت الحلقوم، قهوه ترک، ادویه، ترشی، چرم و پیپ تعدادی از معروف ترین سوغاتی های ترکیه هستند که می توانید از مغازه های مختلفی در سطح شهر استانبول آن ها را تهیه کنید.

در چهار فصل سال جشنواره های مختلفی در شهر استانبول برگزار می شوند که معروف ترین آن ها جشنواره بین المللی فیلم استانبول، جشنواره بین المللی تئاتر استانبول (بهار)، جشنواره بین المللی موسیقی (تابستان)، دوسالانه بین المللی هنر استانبول (پاییز) و جشنواره موسیقی بلوز افس پیلسن است.

منبع: هیپوتریپ

به "راهنمای جامع استانبول گردی، استانبول شهر کافه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع استانبول گردی، استانبول شهر کافه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید