با معروف ترین خیابان های سئول آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خیابان های معروف سئول

از جمله شهرهای بسیار زیبا نه تنها در قاره آسیا بلکه در سراسر دنیا، شهر سئول، مرکز کشور زیبا و مجذوب کننده کره جنوبی است. البته ما به واسطه فیلم ها و سریال های کره ای با شکل چیدمان و مهندسی شهری کره به صورت چشمی تا حدودی آشنا شده ایم اما امروز می خواهیم تا به اتفاق یکدیگر، خیابان های معروف سئول را آنالیز کنیم و با آن ها آشنا شویم. البته هم در تهران و در حوالی خیابان ونک، خیابانی به نام سئول داریم و هم در شهر سئول، یکی از گران ترین خیابان های این شهر به نام تهران نام گذاری شده است اما ما می خواهیم امروز پا را فراتر گذاشته و درباره خیابان های معروف سئول با شما صحبت نماییم. در ادامه با ما در خبرنگاران و تا به خاتمه این مطلب، همراه باشید.

با معروف ترین خیابان های سئول آشنا شوید!

خیابان دونگ دائمون | Dongdaemun

اولین خیابانی که می خواهیم از بین خیابان های معروف سئول به شما معرفی نماییم، خیابان دونگ دائمون است. این خیابان با دارا بودن ردیف های منظمی از مراکز خرید بزرگ چند طبقه احاطه شده است و برای خرید لباس، لوازم هنری و محصولات عمده بسیار مکان ایده آلی است. البته باید به شما بگوییم که شاید این مراکز خرید بسیار شیک و مجلل نباشند اما به شما قول می دهیم پر هستند از مغازه هایی که محصولات مشابه برای نیازهای عمده مشتریان خود را به مشتریان عرضه می نمایند.

بعلاوه در این خیابان یک بازار روباز در نزدیکی خروجی شماره 4 ایستگاه پارک تاریخ و فرهنگ دونگ دائمون نیز وجود دارد که از ساعت 22 هر شب تازه بر پا می گردد. این بازار بزرگ از ردیف هایی از چادر های زرد تشکیل شده است که محصولاتی متنوع با قیمت های تخفیفی عرضه می نماید. بعد از ماجراجویی در این بازار شبانه می توانید کمی پیاده روی نموده و از غذاهای خیابانی کره ای نیز نوش جان نمایید.

خیابان تهران | Tehran Street

نام یکی از خیابان های معروف سئول خیابان تهران است و این نشانه ای از اتحاد دو کشور با هم است. خیابان تهران در سئول یک خیابان 4 کیلومتری است که در منطقه گنگنام این شهر از شرق به غرب کشیده شده است و یکی از گران ترین منطقه های این شهر و از منطقه ها اعیان نشین سئول محسوب می گردد و آسمان خراش های زیادی را در خود جای داده است.

البته 4 دهه پیش، این منطقه به میزان امروز مدرن نبود و بیشتر به شهر ارواح شباهت داشت با این حال امروزه از برج و آسمان خراش های گوناگون، پیاده رو های طولانی و نسبتا شلوغ و ماشین های مدرن پر شده است. از سال 1977 میلادی به بعد، نام این خیابان در سئول تهران است و این خیابان امروزه به یکی از قطب های اقتصادی بین المللی در کره جنوبی و جایگاه بسیاری از شرکت های بزرگ سئول تبدیل شده است. این منطقه علاوه بر این که قطب تجاری است، به خاطر خانه هایی با قیمت های بسیار گران و آنچنانی اش هم معروفیت دارد. جالب این که بدانید سازه هایی مثل مرکز تجارت دنیای یا مرکز همایش های بین المللی، ساختمان دپارتمان هیوندا و …. همه و همه این ها در این منطقه واقع شده است که از گران ترین و شلوغ ترین منطقه ها سئول به شمار می رود.

خیابان اینسادونگ | Insa-dong

خیابان اینسادونگ را باید به عنوان یکی از خیابان های سنتی و بسیار معروف در بین خیابان های معروف سئول به حساب آورد. عمده عامل معروف بودن این خیابان به این دلیل است که فروشگاه هایی در این خیابان وجود دارد که کاملا به صورت مستقل، در آن ها کالاهایی شامل جعبه زیورآلات و یا عینک که به صورت دست ساز ساخته می شوند و یا حتی قاب های گوشی های تلفن همراه آیفون که حتی آن هم دست ساز است را به گردشگران و بازدیدنمایندگان این خیابان عرضه می نمایند، شناخته می شوند.

درباره خیابان اینسادونگ نکته جالبی وجود دارد که می گویند این خیابان در بین خیابان های معروف سئول دارای مالکانی است که علاوه بر پایبندی به فرهنگ اصیل کره ای، به فرهنگ مدرن و مدگرا نیز توجه می نماید و در نهیات هر کسی که به این خیابان می رود می تواند که هر چیزی را که می بیند و یا می خرد را در کنار مدرنیته داشته باشند.

حال علاوه بر این که می توانید در این خیابان خردیهای متفاوتی را انجام دهید، از غذاهای خیابانی در اینادونگ بخورید و با اصل مزه فرهنگ غذاهای خیابانی کره جنوبی آشنا شوید. غذاهای اینسادونگ در واقع اصل فرهنگ ملی غذایی کره را نشان نمی دهد اما می تواند تغییرات ذائقه غذایی مردم ان کشور را تنها در قالب طعم ها به شما نشان دهد. در سرتا سر این خیابان، گردشگران می توانند از خوردن بستنی ترکی هم لذت ببرند زیرا در این خیابان چند شعبه از این بستنی فروسی ها وجود دارد.

حتما می دانید که بستنی های ترکی بسیار سبک، خوش عطر و در قیفی ترد و بازی های بسیار زیاد به وسیله بستنی فروش به مشتری عرضه می گردد. اگر هم که دوست داشته باشید می توانید تا در چایخانه اوسولک توقف کنید تا از چای های بومی کره ای و چینی و حتی چاه دمی سیاه نیز نوش جان نمایید.

خیابان سینسا دونگ | Sinsa dong

یکی از خیابان های معروف سئول خیابان سینسا دونگ بسیار زیبا و مجذوب کننده بوده و با ردیفی از درختان، کافه های گوناگون، مغازه های لوکس و ماشین های گران قیمتی که در دو طرف خیابان پارک شده اند، از دیدنی های شهر سئول نیز به شمار می رود. چیدمان و مهندسی این خیابان به گونه ای است که شاید فکر کنید وارد صحنه یک فیلم شیک و پیک کره ای شده اید زیرا همه با پوشش های بسیار شیک و مد روز هستند و اتفاقا دارای صورت های آرایش نموده و مرتبی هستند و انگار از وسط یک فیلم در آمده اند. این خیابان در پاییز که برگ درختان به رنگ طلایی تغییر می کند بسیار محبوب حتی خود اهالی شهر سئول می گردد و از برترین جاهای دنیا برای کافه گردی در این فصل نارنجی و طلایی می باشد.

خیابان هونگدائه | Hongdae

خیابان هونگدائه در واقع یکی از شهرک های دانشگاهی کره می باشد که در زمره خیابان های معروف سئول قرار گرفته است. این خیابان از خیابان های داخلی کوچکی تشکیل شده است که مرکز دانشجویی دانشگاه هونگیک به شمار می رود. در طول روز شما می توانید تا باربکیوهای کره ای خوبی را در این نواحی می توانید پیدا کنید.

تماشای ویترین مغازه های برندهای بین المللی هم مجذوب کننده بوده و البته شما در این خیابان می توانید به سراغ فری مارکت ها (Free Market) نیز راهی عالی برای سپری کردن یک بعد از ظهر دانشجویی یا گردشگری به شمار می رود. خیابان هونگدائه هم شب ها جانی تازه می گیرد و کلوب ها آخر هفته پر از جمعیت مردم بومی، گردشگران و دانشجویان می شوند.

خیابان میانگ دونگ | Myeong-dong

خیابان اصلی میانگ دونگ یکی از خیابان های معروف سئول است که پر از آن مواردی است که گردشگران از هر کجای دنیا، به دنبالش هستند و آن چیزی نیست جز برندهای اصیل مد. عاشقان خرید در سراسر دنیا با برندهایی مانند زارا یا H&M احاطه خواهند شد و کسانی که دنبال محصولات زیبایی هستند، برندهای مشهور کره ای مانند اتود را خواهند یافت که شعبات زیادی در طی راستا دارد.

فروشگاه هایی که مانند آلاند و اسپایسی کالر کالاهای ترکیبی و متنوع می فروشند، در خیابان های پشتی قرار گرفته اند. این فروشگاه ها نه تنها لباس، بلکه کالاهای مخصوص لایف استایل هم به مشتریان عرضه می نمایند. می توانید برندهای مطرح کره ای و بین المللی را در بین محصولات ببینید. شب ها میانگ دونگ به یکی از قطب های شکم گردی تبدیل می گردد.

عاشقان غذا می توانند به خوردن غذاهای خیابانی یا اختاپوس خام مشغول شوند. فروشندگانی هم هستند که بعضی غذاهای خارجی را به گردشگران می فروشند.

در انتهای این مطلب باید بگوییم که؛ شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که دقیقا 60 سال قبل در کشور کره جنوبی جنگ بود و سئول و مردمش حتی فکرش را هم نمی کردند که روزی کسانی در سراسر دنیا درباره خیابان های معروف سئول که در زمره خیابان های زیبا نیز هستند، مطلب بنویسند و گردشگران بسیاری نیز از آن استقبال نمایند!

باید بر این نکته اصرار بورزیم که تنها عاملی که امروزه باعث شده است که نه تنها سئول در زمره ابر شهرهای دنیا قرار بگیرد بلکه معروف و زیبا هم باشد این است که مردم کره جنوبی در کل و در تمامی ابعاد، مردمی منظم و سخت کوش هستند و برای تعالی بیشتر همیشه در تمامی زمینه ها کوشش می نمایند و در حفظ داشته های خود بسیار کوشا و کوششگر هستند.

این ها نه تنها در زمره شهرشان و آثار تاریخی و غیر تاریخی آن صادق است بلکه در زمینه کوچک ترین داشته های آنان نیز صادق است.

منبع: الی گشت

به "با معروف ترین خیابان های سئول آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین خیابان های سئول آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید