برگزاری فستیوال نوآوری از پساب تا آب

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، فستیوال نوآوری از پساب تا آب توسط شبکه فن بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس) و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، در محل ساختمان شکوفایی شرکت های دانش بنیان برگزار گردید.

برگزاری فستیوال نوآوری از پساب تا آب

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، این فستیوال پانزدهمین فستیوال عرضه نوآوری بوده که طی فراخوانی در زمستان سال گذشته، بیش از 100 طرح به دبیرخانه مربوطه ارسال شده و پس از دو مرحله ارزیابی، در نهایت هشت طرح به عنوان طرح ­های منتخب انتخاب شده ­اند.

این طرح ­ها و اختراعات در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات دوجانبه (B2B) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شد.

محورهای اصلی این فستیوال شامل راهکارهای تصفیه و شیرین سازی آب، فناوری های نوین در راستای استفاده مجدد از پساب و برطرف چالش های زیست محیطی پساب است.

از مزایای این فستیوال برای نوآوران و صاحبان نوآوری و فناوری می ­توان به امکان تجاری سازی نوآوری به وسیله سرمایه گذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت نوآوری، امکان رشد و توسعه فراوری و بازار به وسیله ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایه گذاران و صنعتگران، وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایه گذاران و… اشاره نمود.

فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای سرمایه گذاران و صنعت گران نیز مزایایی مانند استفاده از نوآوری های بازار برای برطرف مسائل موجود در صنعت، امکان انتخاب از میان نوآوری های مختلف برای کاهش ریسک هزینه تحقیق و توسعه، رصد فرصت های سرمایه ­گذاری در فناوری های موجود در حوزه استراتژیک آب و… دارد.

علاوه بر این در این فستیوال، مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان بازوی علمی حضور داشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت­هایی که در این فستیوال به توافق رسیده ­اند نیز حمایت های مادی و معنوی خواهد نمود.

به همین دلیل فستیوال نوآوری از پساب تا آب امروز با حضور سرمایه گذاران و فراوریکنندگان داخلی و خارجی صنایع مختلف مربوط به حوزه آب و پساب و با هدف تجاری سازی نوآوری ها در حوزه آب و پساب تشکیل شد.

در این فستیوال، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی گفت: خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان و فناور بر اساس عمر شرکت­ها متفاوت است که از جمله این خدمات می توان به سرمایه ­گذاری، مشاوره و عارضه­ یابی، آموزش، ضمانت­نامه، خدمات بلاعوض توانمندسازی و ... اشاره نمود.

وی صندوق ­های پژوهش و فناوری را نهاد همکار صندوق نوآوری و شکوفایی خواند و اضافه کرد: بر اساس رویکرد مدیریت جدید صندوق، تاکنون با 18 صندوق پژوهش و فناوری همکاری خود را شروع نموده ­ایم؛ در این رابطه صندوق نوآوری و شکوفایی 269 میلیارد تومان تسهیلات و 900 میلیارد تومان خط اعتباری به صندوق ­های پژوهش و فناوری اختصاص داده است.

شاوردی با اشاره به روینمودهای صندوق در حوزه آب، مطرح کرد: از آنجا که این حوزه یکی از چالش­ های اصلی کشور است، جزو طرح ­های اولویت ­دار صندوق نیز قرار گرفته است. در این بخش ما دو بحث را مورد توجه قرار داده ­ایم؛ یکی مساله فن­اوری و نوآوری در بخش کشاورزی و دیگری بازگرداندن آب ­های استفاده شده به چرخه آب که در این زمینه برای حمایت از شرکت ­های دانش ­بنیان فعال بسته ­های مختلفی در نظر گرفته­ ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری فستیوال نوآوری از پساب تا آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری فستیوال نوآوری از پساب تا آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید