بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین؛ از لباس عروسی تا شبیه سازی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، نمایشگاه حیوانات خانگی چین؛ از لباس عروسی تا شبیه سازی

بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین؛ از لباس عروسی تا شبیه سازی

یک لباس عروسی طلایی درخشان به طول 1.5 متر و با قیمت 13700 دلار در سالن نمایشگاهی شانگهای قرار داشت وسگ شما می تواند حیوان خوش شانسی باشد که با پوشیدن آن نمایشگاه حیوانات خانگی چین را ترک می نماید.

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، انبوهی از ابزار های لوکس و پیچیده به نمایش گذاشته شده در بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی، گواهی بر قدرت مصرف نماینده طبقه رو به رشد چینی از صاحبان حیوانات خانگی جوان و مطلع به فناوری است.

از همراهان ربات گرفته تا ابزار های پوشیدنی نظارت بر سلامت مجهز به هوش مصنوعی، رفاه حیوانات یک صنعت پرسود است و اگر همه چیز شکست بخورد، شبیه سازی یک حیوان خانگی محبوب این روز ها در چین نیز یک گزینه است.

صاحب سگ جوانی به نام سونگ به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر شما یک توله سگ دارید، دقیقاً مانند فرزند خودتان است. هر کسی که یکی را بزرگ نموده است می داند ... آن ها جایگاه بزرگی در قلب شما دارند.

مالکیت حیوانات خانگی در چین افزایش یافته و در سال 2022 به 100 میلیون خانوار رسیده است.

تحلیلگران این رشد را به نسل های جوان نسبت می دهند و معتقدند که تغییر دیدگاه ها در خصوص ساختار خانواده و افزایش جمعیت مجرد علت بزرگی برای رونق بود.

زن جوانی به نام دوان که از نمایشگاه بازدید کرد گفت: جوان ها بیشتر فردگرا هستند، نمی خواهند مانند نسل قبل تمام زندگی شان را فدا نمایند، بنابراین امیدوارند با پرورش حیوان بلافاصله آن صمیمیت و گرما را به دست آورند...، اما آنقدر وقت و انرژی صرف ننمایند.

سان چائو، مدیر یک غرفه نمایشگاه حیوانات خانگی چین به خبرگزاری فرانسه گفت که لباس سگ 13700 دلاری - که با یک تاج همسان همراه است - با دست گلدوزی شده و برای عروسی سگ طراحی شده است و اضافه کرد که آن ها معمولاً سالیانه حدود چند ده سفارش برای چنین طرح هایی دریافت می نمایند.

سان گفت: فضای کلی مالی چین ما در چند سال گذشته چندان خوب نبوده است، اما بازار حیوانات خانگی در یک رتبه خاص خود قرار گرفته است.

بر اساس تحقیقات iiMedia، پیش بینی می گردد این صنعت تا سال 2025 با 68 درصد رشد به 811 میلیارد یوان (112 میلیارد دلار) برسد.

نمایشگاه حیوانات خانگی طی چند روز برگزار می گردد و برگزارنمایندگان می گویند که مقیاس آن در امسال بی سابقه است.

بیش از 2000 غرفه دار در این نمایشگاه اقلام مختلفی مانند بستر گربه توفو، تنقلات خشک شده قورباغه درختی و دونات سگ و ماکارون (شیرینی) را به فروش می رسانند.

با توجه به فرهنگ کاری شدید منطقه، دستگاه های نظارت از راه دور یک چشم انداز رایج بود که به صاحبان پرمشغله اجازه می داد حیوانات خانگی خود را از دور زیر نظر بگیرند.

یک ربات 169 دلاری می تواند حیوانات را دنبال کند، به آن ها غذا بدهد، آن ها را با لیزر سرگرم کند یا صدای صاحبشان را پخش کند.

شرکت چینی Sinogene، یکی از معدود شرکت هایی در دنیا است که خدمات شبیه سازی حیوانات را ارائه می نماید - به طوری که حیوانات خانگی و صاحبان آن ها را قادر می سازد تا برای همواره در کنار هم باشند.

نماینده ای به نام دای به خبرگزاری فرانسه گفت که از سال 2017 که آغاز به کار کردند حدود 500 حیوان را برای مشتریان چینی شبیه سازی نموده اند، از جمله بعضی برای سرویس های امنیتی کشور. شبیه سازی یک سگ بسته به نژادش بین 30 تا 60 هزار دلار هزینه دارد.

منبع: فرارو

به "بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین؛ از لباس عروسی تا شبیه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نمایشگاه حیوانات خانگی در چین؛ از لباس عروسی تا شبیه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید