برترین انیمه های الهام گرفته شده از بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بسیاری از افراد فکر می نمایند که انیمه ها مطلقا از مانگا اقتباس می شوند و با دانستن اینکه چه تعداد از این آثار با الهام از بازی های ویدیویی ساخته می شوند، شگفت زده خواهند شد. در واقع، می توان گفت که انیمه و بازی های ویدیویی به همان میزان انیمه و مانگا به هم گره خورده اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمه های الهام گرفته شده از بازی های ویدیویی بپردازیم.

برترین انیمه های الهام گرفته شده از بازی های ویدیویی

10. انیمه گرنبلو فانتزی

Granblue Fantasy: The Animation (2017)

انیمه گرنبلو فانتزی (Granblue Fantasy: The Animation) بر اساس بازی رول پلی و شبکه ای به همین نام از کمپانی Cygames ساخته شده و اثری در ژانر ماجراجویی و فانتزی به شمار می رود که در حال حاضر دو فصل از آن پخش شده است. اولین فصل از این اثر را استودیو A-1 Pictures ساخت و در سال 2017 میلادی پخش کرد و دومین فصل از آن را نیز استودیو MAPPA ساخته است. این انیمه داستان فردی به نام گرن را دنبال می نماید که با دختری مرموز روبه رو می گردد، دختری که از یک جزیره نظامی گریخته است.

9. انیمه دانگنرونپا

Danganronpa: The Animation (2013)

انیمه دانگنرونپا (Danganronpa: The Animation) به وسیله کازوتاکا کوداکا خلق شده و Spike Chunsoft آن را توسعه داده است. این انیمه بر اساس بازی ویدیویی ای به همین نام ساخته شده، یک بازی ویدیویی که سبک های بازی مختلفی همچون ماجراجویی، پلیسی و غیره را درون خودش دارد. داستان این اثر پیرامون گروهی از دانش آموزان دبیرستانی است که به وسیله یک خرس عروسکی به نام مونوکوکا به زور وارد یک بازی می شوند.

8. انیمه پرسونا 4

Persona 4: The Animation (2011)

انیمه پرسونا 4 (Persona 4: The Animation) بر اساس مجموعه بازی های ویدیویی پرسونا ساخته شده، بازی هایی که به صورت نقش آفرینی و اجتماعی هستند و به وسیله شرکت Atlus توسعه داده شدند. در دنیای این مجموعه، کاراکترها با با استفاده از پرسونا که ظاهر فیزیکی روان آن ها است، با یکدیگر به مبارزه می پردازند. اولین بازی در سال 1996 میلادی عرضه شده و تا به امروز چندین فیلم و سریال انیمیشنی بر اساس آن فراوری شدند.

7. انیمه خشم باهاموت

Rage of Bahamut (2014)

خشم باهاموت (Rage of Bahamut) به عنوان یک بازی کارتی آغاز به کار کرد و برای اولین بار در سال 2012 میلادی در دنیا عرضه شد و بسیار مورد استقبال نهاده شد، به طوریکه تا خاتمه همان سال بیش از 10 میلیون کاربر را جذب کرد. تا به امروز سه انیمه سریالی بر اساس این بازی ساخته شده و داستان آن ها نیز در دنیایی جریان دارد که در آن، خدایان و شیاطین با یکدیگر متحد می شوند تا باهاموت، یک اژدهای بسیار خطرناک را متوقف نمایند.

6. انیمه دروازه اشتاینز

Steins;Gate (2011)

انیمه دروازه اشتاینز (Steins;Gate) اغلب اوقات به عنوان یکی از برترین انیمه های علمی تخیلی تاریخ شناخته می گردد. این انیمه بر اساس رمانی بصری به همین نام ساخته شده که به وسیله Nitroplus و 5pb ساخته شده است. این مجموعه بر موضوع یک دانشجوی عجیب و غریب به نام رینتارو اوکابه است که خود را شبیه به یک دانشمند دیوانه می بیند. او راهی برای ارسال پیغام به گذشته پیدا می نماید ولی اشتباهی مرتکب می گردد و حالا سعی دارد تا این اشتباه خودش را جبران کند.

5. انیمه فرشته های مرگ

Angels of Death (2018)

فرشته های مرگ (Angels of Death) یک بازی ماجراجویی و ترسناک به شمار می رود که به وسیله Hoshikuzu KRNKRN خلق و به صورت رایگان پخش شد. این بازی نه تنها به یک مانگا اقتباس شد بلکه مجموعه ای از رمان ها و انیمه ها نیز بر اساس آن فراوری شدند. این فرنچایز بر موضوع ریچل گاردنر است که در ساختمانی مرموز از خواب برمی خیزد و هیچ خاطره ای از اینکه چطور به اینجا آمده و چطور از اینجا خارج گردد، ندارد.

4. انیمه پوکمن

Pokémon (1996 - Present)

پوکمن (Pokémon) یکی از دوست داشتنی ترین فرنچایزهای تاریخ به شمار می رود که انیمه های آن نیز بسیار مورد استقبال نهاده شدند و در سراسر دنیا به محبوبیت رسیدند. اولین بازی در سال 1996 میلادی عرضه شد و از آن موقع نیز به صورت سریال، فیلم، مانگا و بازی های دیگر توسعه پیدا کرد و امروزه یکی از فرنچایزهای برجسته و بزرگ محسوب می گردد.

3. انیمه نیر: اتوماتا نسخه 1.1 ای

NieR: Automata Ver1.1a (2023)

انیمه نیر: اتوماتا نسخه 1.1 ای (NieR: Automata Ver1.1a) بر اساس یک بازی اکشن و آر پی جی به شمار می رود و همچون بازی نیز اتفاقات آن در میان یک جنگ نیابتی بین اندرویدهای ساخت بشر و ماشین های ساخت بیگانه ها جریان دارد و هر دو نیرو در پی آن هستند تا زمین را برای خودشان بدست بیاورند.

2. انیمه فیت

The Fate Series (2006 - Present)

رمان بصری Fate/stay night به وسیله کینوکو ناسو خلق شده و Type-Moon آن را توسعه داده است. این رمان نه تنها منبع الهامی برای ساخت یک انیمه بوده بلکه چندین نسخه فرعی و بعلاوه مجموعه مانگا و رمان نیز از آن ساخته شده است. مجموعه انیمه های فیت (The Fate Series) و بازی های آن بر موضوع یک جادوگر جوان به نام شیرو امیا است که نقش بسیار مهمی به عنوان یک جنگجو در جنگ بین خدمت کاران ایفا می نماید که همگی در حال مبارزه برای بدست آوردن جام مقدس هستند، جامی که می تواند هر آرزویی را برآورده کند.

1. انیمه سایبرپانک: اج رانرز

Cyberpunk: Edgerunners (2022)

انیمه سایبرپانک: اج رانرز (Cyberpunk: Edgerunners) یکی از پروژه های اخیر سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می رود که با الهام از بازی ویدیویی Cyberpunk 2077 ساخته شده است. اتفاقات این بازی در دنیایی جریان دارد که در آن، مردم به لطف ایمپلنت های سایبرنتیک توانستند توانایی های مضاعفی بدست بیاورند. این بازی با وجود مشکلاتش توانست به موفقیت برسد و انیمه آن نیز توانست اقتباسی شایسته از این بازی باشد.

منبع: فوت و فن / movieweb.com

به "برترین انیمه های الهام گرفته شده از بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های الهام گرفته شده از بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید