10 تا از زیباترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، در این مطلب با هم سفر می کنیم به مقاصد گردشگری که لوکیشن سریال بازی تاج و تخت نیز هستند. همگی با سریال بازی تاج و تخت که از شبکه HBOدر حال پخش است و از روی رمانی به همین نام ساخته شده است آشنایی داریم و یا دست کم نامش را یک بار شنیده ایم. بسیاری از ما به ان علاقه مند بوده و عاشقانه دنبالش کردیم و هم اکنون که فصل هفت این سریال با حوادثی خیال انگیز، ترسناک و طوفانی در حال پخش است از علاقه ما قدری هم کم نشده.این برنامه تلویزیونی امریکایی که به دست دی بی وایس و دیوید بنیاف ساخته شده رکورد دار پر بیننده ترین برنامه تلوزیونی شبکه اچ بی او بوده و طرفدار های میلیونی وجدید ان همیشه در حال افزایش است. این مجموعه برگرفته از پرفروش ترین مجموعه داستان های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج وتخت نام دارد. فیلم برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و بعلاوه در مقاصد گردشگری در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته است و فیلم برداری ان از 17 اوریل 2011تا کنون ادامه دارد و در فصل هشت در سال 2018 سرانجام میابد. و حالا قصد داریم 10 تا از مقاصد گردشگری و زیباترین لوکیشن های تا کنون استفاده شده در این سریال دیدنی را بهتون معرفی کنیم.

10 تا از زیباترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

1. کرواسی - دوبروونیک

زیباترین شهر گردشگری کرواسی که بعلت شمایل قرون وسطاییش مهم ترین لوکیشن سریال بازی تاج و تخت یعنی مقر پادشاهی (کینگز لندینگ) را ازآن خود نموده است.این شهر که مهم ترین شهر کرواسی برای گردشگری نیز محسوب میگردد سواحل بی نظیرش بسیار مناسب گردشگری و تعطیلات است.دوبروونیک را به علت زیبایی و شکوهش میتوان جواهر مدیترانه دانست که در این منطقه تحت نظر سازمان هانی یونسکو مراقبت میگردد.

2. مالت - آزور ویندو

آزور ویندو(پنجره لاجوردی) که در جزیره غودش واقع شده، به علت منظره محشر؛ آب شفاف این منطقه برای غواصی و تماشا منظره ها و تماشای موجودات دریایی کمیاب این منطقه بسیار پر هوادار بوده و سالانه میتوان گردشگران زیاد و جدیدتری را آنجا مشاهده کرد. این سازه سنگ اهکی تماشایی که ارتفاعش به 50 متر میرسد، لوکیشن سریال بازی تاج و تخت برای مراسم ازدواج دنریس تارگرین و خال دروگو در فصل اول بود.بعلاوه این منظره را علاوه بر سریال بازی تاج و تخت میتوانید فیلم های مشهور نبرد تایتان ها و کنت مونت کریستو و بعلاوه مینی سریال ادیسه هم بیابید.

3. مراکش - آیت بن حدو

آیت بن حدو که یک مکان گردشگری ست، به وسیله سازمان یونسکو محافظت میگردد علاوه بر استحکامات بالایش مشرف به بیابانی زیباست که باعث شده هوادارانیدر زمینه گردشگری داشته و مخصوصا میان خارجی تباران درخور محبوبیت بالایی باشد.این شهر در سریال مذکور لوکیشن سریال بازی تاج و تخت شهر یونکای را داشت، کوچکترین شهر از میان سه شهر در خلیج بردگان امکان ندارد. ماجراهای دنریس تارگرین طوفان زاده و مادر اژدهایان را به یاد داشته باشید و صحنه های این شهر در ذهنتان نقش نبندد. بعلاوه از این مکان در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی متعددی از جمله لورنس عربستان، عیسی ناصری، مومیایی، گلادیاتور، بابل و بسیاری دیگر استفاده شده است.

4. کرواسی - اسپلیت

اسپلیت دومین شهر بزرگ کرواسی از نظیر گردشگری به شمار میرود و یکی از چندین شهر زیبای ان است.بناهای یادبود این شهر به وسیله یونسکوتحت محافظت بوده و مشرف به دریای زیبای آدریاتیک میباشد.تاریخ پر سر و صدا و جوششی این شهر در معماری کم نظیرش مشهود است که باعث شده در نمایش های تلویزیونی محبوبی به تصویر کشیده گردد. صحنه های مربوط به سرسی لنستر از فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت، در این مکان گردشگری فیلمبرداری شده اند.

5. اسپانیا - باردناس رئالز

باردناس رئالز که معروف به زمین های لم یزرع میباشد منطقه ای نیمه بیابانی است که ساختار های سنگی بسیار قدیمی این منطقه منظره ای سو رئال را به آن بخشیده اند. پارک ملی باردناس رئالز تحت حفاظت سازمان ملی یونسکو می باشد و به علت منظره خاصش سالانه بازدید نمایندگان و ماجراجویان زیادی را مجذوب خود میکند. این مکان اولین بار در فصل شش نمایان شد و لوکیشن سکانس های مربوط به دوتراکی ها در آن فیلمبرداری می شد.

6. اسپانیا - کاتالونیا - خیرونا

تعدادی از صحنه های فصل ششم روی پله های کلیسای جامع این شهر که جاذبه ای گردشگری ست، محله یهودی ها و بعلاوه حمام های عربی فیلمبرداری شده اند. شهر مجذوب نماینده خیرونا (جیرونا - ژیرونا) با فاصله یک ساعته با ماشین از بارسلون و با ان شمایل قرون وسطایی و منظره های تاریخی اش زیبایی چشم نوازی دارد.کلیسای جامع جیرونا که ذکر شدعلاوه بر محله یهودی ها و بعلاوه حمام های عربی مهم ترین جاذبه این شهر میباشد که علاقه مندان بیشتری را به این شهر میکشاند.انتظار میرود این مکان لوکیشن سکانس های مربوط به به الدتاون در شهر آزاد براووس (جایی که همه استادان هفت پادشاهی تمرین می بینند) ، حمله یورون گریجوی به این شهر و تبدیل شدنسم به یک استاد قبل از بازگشتنش به دیوار باشد.

7. مالت - قلعه نظامی ریکاسولی

این قلعه و دژ بزرگ که به دست شوالیه های قدرتمند در طول سالهای ساخته شده و در طول جنگ دنیای دوم به مدت چندین قرن از این سرزمین محافظت نموده، نام ردکیپ (قلعه سرخ) در کینزلندینگ را در سریال تاج و تخت به دوش میکشد.قلعه نظامی ریکاسولی که با سفر به روستای کالکارا اولین منظره ای است که به چشمتان میخوردتاکنون علاوه بر مجموعه بازی تاج و تخت، در فیلم های زیادی از جمله آگورا، تروی، گلادیاتور، هلن تروایی (Helen of Troy) و ژولیوس سزار به نمایش درآمده است.

8. ایرلند شماری - دارک هجز

جاده ای که مشاهده میکنید با نام دارک هجز یکی از مورد توجه ترین و شگفت انگیز ترین جاده های دنیا در عصر امروزی است.درختان تصویر به دست خانواده استوارت کاشته شده و این جاده عجیب به دست همین خانواده ساخته شده که هدف آن تحت تاثیر قرار دادن بازدیدنمایندگان عمارت گریث هیل در همان نزدیکی است و تا کنون چشم نوازیه خود را حفظ نموده است.در فصل دوم هنگام فرار اریا استارک به عنوان پسر بچه ای با چند همراه در حال فرار به دیوار و مملحق شدن به نگهبانان شب هستن، این جاده که حکم جاده شاهی را دارد قابل مشاهده است.

9. اسپانیا - کاتالونیا - قلعه سانتا فلئورنتینا

این قلعه در شمال بارسلونا واقع است و ساخت و ساز و توسعه ان از قرن یازدهم میلادی تا قرن بیستم ادامه یافته و این یکی از دلایل ترکیب نامعمول سبک قرون وسطی و معماری مدرن این قلعه است. در قلعه سانتا فلئورنتینا موزه ای وجود دارد که بازدید نمایندگان آن می توانند با وقت قبلی از ان تماشا نمایند. این قلعه در سریال به عنوان لوکیشن خانه خاندان تارلی استفاده شده است.

10. ایرلند - گریوتایا

غار گریوتایا که در اصل یه غاز گدازه ای و مکان گردشگری است، دریاچه لاجوردی و زیبای داخلش فضایش را جادویی تر نموده است. اگر هوادار دو پاتیشه سریال باشید در اپیزود پنج فصل سوم به یاد خواهید اورد که این مکان پاتوق جان اسنوو ایگریت بود و به نوعی رابطه عمیق ان دو بااین مکان را به تصویر کشیده بود. آب این دریاچه کاملا گرم است و بیشتر از غار استورایا در نزدیکی اش به عنوان حمام استفاده میگردد. همانطور که میبینید با همه اینها نمیتوان منکر زیبایی بی حد وحصر این غار شد.

منبع: همگردی

به "10 تا از زیباترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از زیباترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید