حفظ معماری سنتی و اماکن تاریخی بستک باید در اولویت باشد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، فریدون همتی در همایش معماری بستکی با اشاره به هویت دیرینه و فرهنگ غنی استان هرمزگان و شهرستان بستک بیان داشت: فرهنگ غنی هرمزگان سرمایه ارزشمندی برای این استان محسوب می گردد که می توانیم با تکیه بر آن آینده درخشانی را برای هرمزگان رقم بزنیم.

حفظ معماری سنتی و اماکن تاریخی بستک باید در اولویت باشد

وی معماری بومی و سنتی بستک را یک ظرفیت مهم برشمرد و اضافه کرد: در هر نقطه از هرمزگان ظرفیت های فرهنگی، هنری، مالی و اجتماعی مهمی وجود دارد که قابلیت برگزاری همایش های مهم در سطح ملی و بین المللی را دارند.

استاندار هرمزگان بر لزوم حفظ معماری سنتی و اماکن تاریخی شهرستان بستک تاکید نمود و گفت: باید این ظرفیت های مهم را به عنوان المان های برجسته شهرستان بستک حفظ کنیم و از این ظرفیت می توان در جهت جذب گردشگران استفاده نمود.

همتی گفت: برای احیا، بازسازی و حفظ اماکن و آثار تاریخی شهرستان بستک اعتبار ویژه ای اختصاص خواهیم داد.

وی از استقبال گسترده مردم شهرستان های غرب استان هرمزگان از رئیس جمهوری قدردانی کرد و ادامه داد: سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به هرمزگان دستاوردهای مهمی را برای این استان به همراه داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری برای غرب هرمزگان و شهرستان بستک بیان کرد: تسریع در تکمیل جاده بستک به چارک، اختصاص اعتبار جهت تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دریا به شهرستان بستک و چهارخطه شدن جهت کهورستان تا دو راهی لار - بستک از جمله این مصوبات بود که در سال آینده اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حفظ معماری سنتی و اماکن تاریخی بستک باید در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ معماری سنتی و اماکن تاریخی بستک باید در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید