گردشگری خوراک و آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، گردشگری خوراک و آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است.

گردشگری خوراک و آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است

محمدرضا دشتی اردکانی در دومین رویداد سراسری ایران و توریستی خوراک در سده نو در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما گفت: فرهنگ ایرانی به دانایی ایرانیان به محیط اطرافشان گفته می گردد و این فرهنگ را در آثار تاریخی گذشتگان میتوان دید، اما جنبه ای از میراث فرهنگی که کمتر به آن اشاره شده میراث فرهنگی معنوی یا ناملموس ما است. تنوع غذایی بین اقوام ایرانی از جمله میراث ناملموس متاثر از فرهنگ غنی ایرانی است.

وی اضافه کرد: خوراک آشپزی یا فرهنگ هر سرزمین متبلور از اکوسیستم هر سرزمین است و به همین علت امروزه برای آشنایی با فرهنگ هر منطقه خوراک یکی از مسائل مهم آن منطقه است، توریستی خوراک شاخه ای از توریستی فرهنگی است و در ثبت این میراث ناملموس در لیست دنیای باید مبادرت لازم انجام بگیرد.

دشتی اردکانی ادامه داد: توریستی خوراک در سبد توریستی سهم قابل توجه 25 تا 39 درصدی دارد، بعلاوه پیش بینی می گردد نرخ رشد توریستی به 9 درصد در دنیا افزایش یابد، توریستی تغذیه، آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت توریستی است و برندسازی غذای حلال ایرانی می تواند در ارتقای کیفیت و جذب توریست سهم مهمی داشته باشد، برگزاری کارگاه های آموزشی آشپزی می تواند به رونق این حوزه یاری کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان نمود: توریستان در پی تجربه های جدیدی در سفرهای خود هستند و غذای ایرانی بهانه خوبی برای سفر به ایران است، در این راستا پیشنهاد می گردد به معرفی و آموزش توجه بیشتری گردد، در این حوزه نقش رسانه ها و آموزش بسیار مهم است.

دشتی اردکانی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این ابلاغیه به موضوع توریستی اشاره کردند، ما در این زمینه می توانیم برترین قوانین را در مجلس به تصویب برسانیم تا به امید خداوند از زحمات آقای ضرغامی در برنامه پنج سال آینده کشور استفاده خوبی داشته باشیم.

رئیس فراکسیون توریستی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش در صحبت هایشان اعلام آمادگی کردند که آموزش و پرورش در خدمت توریستی است. گفتمان توریستی باید از مدرسه آغاز گردد و انتظارم این است که با هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش بیشتر از قبل به صنعت توریستی پرداخته گردد.

منبع: همگردی

به "گردشگری خوراک و آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری خوراک و آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید