خبرنگاران امضای تفاهم نامه همکاری معدن بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ایمیدرو

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تهران- خبرنگاران - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ایمیدرو در حوزه معدن با هدف توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته و حمایت از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا با بکارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های موجود در داخل کشور و نفوذ فناوری های نوین در این صنایع تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

خبرنگاران امضای تفاهم نامه همکاری معدن بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ایمیدرو

به گزارش خبرنگار وبلاگ آقا ایرج، همکاری در حمایت از کسب و کارهای نوپا و شتاب دهنده های این حوزه و همکاری در حمایت از طرح های مرتبط با افزایش بهره وری به عنوان بخشی از محورهای این همکاری محسوب می گردد و درعین حال می توان به همکاری در ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته نیز اشاره نمود.

تفاهم نامه ها بین خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کامبیز مهدی زاده مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز (دوشنبه) امضا شد.

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که برای افتتاح مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) در این محل حاضر شده بود، شاهد امضای تفاهم نامه های یاد شده بود.

اکنون در مرکز ایمینو فضا برای فعالیت 6 استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل شبیه سازی گمانه های اکتشافی، مدیریت باطله های معدنی، افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها و ساخت و راه اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی - ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی) و هوابرد پهپادی فعالیت می نمایند.

پنج استارتاپ مزبور از میان 15 ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین پس از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و اکنون دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ ها طی می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امضای تفاهم نامه همکاری معدن بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ایمیدرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امضای تفاهم نامه همکاری معدن بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ایمیدرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید