قدردانی رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه بی تاب بلقیس

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تهران (پانا) - رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه بی تاب بلقیس که به همت بنیاد رودکی فراوری شده است، تقدیر کرد.

قدردانی رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه بی تاب بلقیس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، میشل عون رئیس جمهوری لبنان از فراوری قطعه موسیقی بی تاب بلقیس که به همت بنیاد رودکی و با شعار بیروت! درد تو، درد من است برای همبستگی با جان باختگان انفجار بیروت ساخته شده است، تقدیر و تشکر کرد.

بعد از اهدای این اثر به رئیس جمهور لبنان از سوی محمدجلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان، نبیل شدید مدیرکل تشریفات و امور بین الملل ریاست جمهوری این کشور در نامه ای، ضمن تحسین این اثر هنری از طرف میشل عون رئیس جمهور لبنان، مراتب قدردانی او را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در نامه ارسالی به محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت آمده است:

این هدیه فرهنگی با ارزش فراوریی رایزنی فرهنگی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی که پیغام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بیروت بود، مورد توجه و خوشایند جناب رئیس جمهور نهاده شد به ویژه آن که به عنوان یکی از بزرگترین فراوریات موسیقایی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می رود. اضافه بر این که نشان دهنده عمق روابط میان لبنان و ایران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پیوند دو ملت دوست با یکدیگر بوده و میزان مشارکت ایران با لبنان و ملت آن در مصیبت دردناک و سختی هایی که در مسیرشان با آن روبرو هستند را نشان می دهد.

در این نامه همچنین خطاب به سفیر ایران آمده است: رئیس جمهور درخواست می کند مراتب تشکر خود را به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از لبنان و همراهی با این کشور در تمام عرصه ها، ابلاغ کرده و همچنین از برپاکنندگان این کار ویژه تشکر کرده و برای آنان پیشرفت روزافزون و کارهای برجسته تری را آرزو می کند.

چندی پیش به ابتکار بنیاد رودکی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با دعوت از آندره الحاج رهبر ارکستر ملی لبنان به تهران، نماهنگی با رهبری وی و با عنوان بی تاب بلقیس ساخته شد.

شعر این اثر سروده آهورا ایمان با آهنگسازی فردین خلعتبری و خوانندگی حمیدرضا نوربخش است که توسط ارکستر ملی ایران در تالار وحدت به اجرا درآمد؛ این قطعه همچنین در رویدادی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، ، شمس الدین حسینی رییس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی، آندره الحاج رهبر ارکستر ملی لبنان، حسین عجمی مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و جمعی از مدیران فرهنگی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "قدردانی رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه بی تاب بلقیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی رئیس جمهور لبنان از ساخت قطعه بی تاب بلقیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید