معرفی فیلم Air با بازی بن افلک و مت دیمون

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ورزش بسکتبال تاریخچه ای غنی و پر جنب و جوش در دنیای سینما دارد ولی تا به امروز یک اثر بیوگرافی مناسب و شایسته پیرامون یکی از بزرگترین ستاره های این ورزش یعنی مایکل جردن ساخته نشده است. حالا، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر بن افلک قرار است داستان خاستگاه مایکل جردن را به شیوه ای کاملا منحصربه فرد در فیلم ایر (Air) بازگو کند.

معرفی فیلم Air با بازی بن افلک و مت دیمون

دلیل این منحصربه فرد بودن نیز این است که این اثر تازه بن افلک لزوما به معروفیت رسیدن مایکل جردن در جهانی بسکتبال را به صورت مستقیم بازگو نخواهد کرد و در عوض، روی کفش ورزشی نمادین وی از کمپانی نایک تمرکز خواهد داشت که به محبوبیت بسیار زیادی در بین کفش های ورزشی دست پیدا کرد.

این فیلم که با نام ساده ایر شناخته می شود، پنجمین فیلم به کارگردانی بن افلک است و در آن، دوست و همکار قدیمی وی یعنی مت دیمون نقش آفرینی می کند. در این اثر، دیمون نقش سانی واکارو را به تصویر می کشد که یک مدیر اجرایی مشتاق است و امضای تاریخی نایک با مایکل جردن جوان را سهولت بخشید.

فیلم ایر نه تنها شروع فروتنانه مایکل جردن را بررسی خواهد کرد بلکه نشان خواهد داد که چگونه نایک از یک شرکت کوچک در این صنعت به یکی از بزرگترین برندهای لوازم ورزشی در جهان تبدیل شد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با فیلم ایر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Air

بن افلک بیشتر برای نقش آفرینی های خودش معروفیت دارد و در کارنامه هنری اش نقش آفرینی در نقش های ابرقهرمانی بتمن و دردویل را دارد و در فیلم دراماتیک دختر گمشده (Gone Girl) محصول سال 2014 و فیلم کمدی پاساژگردها (Mallrats) محصول سال 1995 میلادی بازی کرده است. با این حال، او علاوه بر بازیگری، در زمینه کارگردانی نیز بسیار پیروز بوده و تا به امروز فیلم هایی همچون فیلم آرگو (Argo) محصول سال 2012، فیلم شهر (The Town) محصول سال 2010 و فیلم رفته عزیزم رفته (Gone Baby Gone) محصول سال 2007 میلادی را ساخته است. فیلم نامه فیلم ایر را نیز نویسنده تازه کار الکس کانوری قلم زده است. بن افلک و مت دیمون نیز روی بازنویسی این فیلم نامه کمک کردند.

داستان فیلم Air

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم ایر به شرح زیر است:

فیلم ایر اثری از کارگردان برنده جایزه بن افلک است و داستان همکاری باورنکردنی بین مایکل جردن تازه کار در آن زمان و بخش بسکتبال نوپای کمپانی نایک را روایت می کند که جهانی ورزش و فرهنگ معاصر را با برند ایر جردن متحول کرد. این داستان تکان دهنده ریسکی تعیین کننده و بزرگ از یک تیم غیر متعارف به شمار می رود که همه چیز را به خطر می اندازد. در این میان نیز مادری سازش ناپذیر را نشان می دهد که ارزش استعداد بزرگ پسرش را می داند که می تواند به بهترین بازیکن تمام ادوار تبدیل شود.

بازیگران فیلم Air

مت دیمون رابطه محبت آمیز بسیار نزدیکی با بن افلک دارد و با این وجود، این برای اولین بار است که مت دیمون قرار است در یکی از فیلم های به کارگردانی بن افلک نقش آفرینی کند. این در حالی است که خود بن افلک در فیلم های به کارگردانی خودش نیز سابقه نقش آفرینی دارد و در این فیلم تازه نیز بازی می کند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم ایر حضور دارند نیز می توان به جیسون بیتمن در نقش رابر استراسر، کریس مسینا در نقش دیوید فالک، گوستاف اسکاشگورد در نقش هورست داسلر، باربارا سوکووا در نقش کتی داسلر کریس تاکر در نقش هاوارد وایت، مارلون وایانز در نقش جورج رولینگ، جسیکا گین در نقش کاترینا ساینز و وایولا دیویس و جولیوس تنون در نقش پدر و مادر مایکل جردن اشاره کرد. در حال حاضر هیچ بازیگری برای ایفای نقش مایکل جردن انتخاب نشده و ظاهرا سازندگان فیلم ایر قصد دارند تا از تصاویر آرشیوی برای به تصویر کشیدن این بازیکن بسکتبال استفاده کنند.

تاریخ اکران فیلم Air

فیلم ایر محصولی از استودیو آمازون به شمار می رود اما با این حال، قرار است به صورت انحصاری روی پرده سینماها اکران شود. این حرکتی جالب از آمازون به شمار می رود که با وجود داشتن سرویس آنلاین آمازون پرایم، تصمیم گرفته تا این اثر را روی پرده سینماها اکران کند و از این طریق، این اثر واجد شرایط مراسم اسکار باشد. فیلم ایر در تاریخ 5 آوریل سال 2023 میلادی (چهارشنبه 16 فروردین 1402) روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم Air با بازی بن افلک و مت دیمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Air با بازی بن افلک و مت دیمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید