معرفی 20 تا از برترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، برترین رستوران های بمبئی براساس ذائقه های مختلف قابل دسته بندی است، بمبئی مهمترین شهر کشور هند می باشد که به شهر رویاها معروفیت دارد و بسیاری برای تماشا جاذبه های تاریخی و ستاره های هالیوودی به این شهر سفر می نمایند. شهر بمبئی به سرزنده بودن هم مشهور است و همین موضوع گردشگران را ترغیب می نماید تا در ساعت های مختلف روز برای گردش از هتل محل اقامت خود خارج شوند و به ماجراجویی در شهر بپردازند.

معرفی 20 تا از برترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه

اما گردش در شهر بمبئی بدون خوردن غذاهای لذیذ این کشور غیر ممکن است، این شهر بهشت عاشقان غذا هم می باشد. در این شهر همه مدل کافه و رستورانی به چشم می خورد، از کافه ها و غذاخوری های قدیمی گرفته تا رستوران های مدرن بین المللی را می توانید در قسمت های مختلف این شهر پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم 20 مورد از از برترین رستوران های بمبئی را به شما معرفی کنیم، با وبلاگ آقا ایرج تا خاتمه این مقاله همراه شوید.

طعم لذیذ غذاهای هندی در برترین رستوران های بمبئی

در برترین رستوران های بمبئی می توانید طعم تند غذاهای سنتی هندی را بچشید و یا در کافه های معروف این شهر بزرگ که بی شباهت به کافه های سنتی ایران نیست، چای ماسالا بنوشید و خستگی گردش در شهر را از تن بیرون کنید. رستوران های این شهر بهشتی بی نظیر برای کسانی است که به طعم های متنوع غذا در زمان سفر علاقه دارند، بسیاری خوردن غذاهای محلی را یکی از جاذبه های سفر می دانند و به همین علت از طعم های تازه در زمان سفر به منطقه ها مختلف دنیا استقبال می نمایند. طعم لذیذ غذاهای هندی در برترین رستوران های بمبئی قطعا برای گردشگرانی که ذائقه آنها به روی غذاهای متنوع باز است، بسیار مجذوب کننده و خاطره انگیز خواهد بود.

1. رستوران کتابخانه ماسالا

در این رستوران منحصر به فرد که یکی از برترین رستوران های بمبئی است، نسخه تازهی از غذاهای هندی به میهمانان رستوران ارائه می گردد. این رستوران برای تهیه غذاها روش های سنتی با تکنیک های مدرن پخت به شکل حرفه ای ادغام شده و نتیجه بسیاری لذیذ را رقم زده است. در این رستوران برای افرادی که گیاهخوار هستند، منو جداگانه ای وجود دارد. دکوراسیون این رستوران ساده و در عین حال مدرن است، فضای این رستوران برای خوردن یک شام رمانتیک دلچسب و مجذوب کننده می باشد. در منوی رستوران کتابخانه ماسالا انواع کبا ب ها، غذاهای سنتی هندی و نوشیدنی های مخصوص به چشم می خورد.

2. رستوران ماسک

رستوران ماسک علاوه بر اینکه یکی از برترین رستوران های بمبئی است، در فهرست 50 رستوران برتر آسیا در سال 2020 نیز نهاده شده و نظر میهمانان این شهرها را به خود جلب نموده است. این رستوران در سال 2021 هم توانسته در رتبه 32 رستوران های برتر آسیا قرار بگیرد، بنای رستوران ماسک در یک کارخانه قدیمی پنبه واقع شده است. غذاها و نوشیدنی های موجود در منوی این رستوران بسیار متنوع است و از محصولات محلی که در هر فصل موجود باشد برای میهمانان رستوران تهیه می گردد.

3. رستوران بین المللی میز

رستوران بین المللی میز در سال 2011 با الهام گرفتن از برترین رستوران های دنیا و با هدف ایجاد یک فضای اجتماعی پرنشاط برای صرف غذا در شهر بمبئی کار خود را آغاز نموده است. این رستوران یکی از اولین رستوران هایی بود که مفهوم بشقاب های کوچک و بزرگ را در صنعت غذا عنوان کرد و با این کار جز برترین رستوران های بمبئی نهاده شد. در این رستوران مواد اولیه به صورت ارگانیک از مزرعه تا آشپزخانه تهیه و برای مشتریان سرو می گردد، در منوی این رستوران غذاهایی متنوعی با الهام از آشپزخانه آمریکا و چین هم واقع شده است.

4. رستوران واسابی موریموتو

رستوران واسابی موریموتو (Wasabi by Morimoto) در هتل نمادین قصر تاج محل واقع شده است و همیشه یکی از برترین رستوران های بمبئی برای صرف غذاهای ژاپنی است. این رستوران به عنوان یکی از 50 رستوران برتر آسیا در سال 2018 شناخته شد، میهمانان این رستوران در حین خوردن غذا می توانند منظره دروازه هند و اسکله لذت ببرند. فضای داخلی رستوران با نصب شکوفه های گیلاس معروف ژاپنی تزئین شده و در منوی رستوران انواع غذاهای دریایی به چشم می خورد.

5. رستوران یا واتچا

تجسم مدرن یک چایخانه سنتی چینی را می توانید در رستوران یا واتچا (Yauatcha) در شهر بمبئی از نزدیک ببینید، مردم از قشرهای مختلف برای خوردن غذا به این رستوران می آیند و به همین علت یک فضای اجتماعی کامل برای آشنایی با فرهنگ مردم هند است. این رستوران در واقع یک چایخانه و شیرینی پزی مدرن محسوب می گردد که توانسته منویی متنوع را برای مشتریان خود آماده کند. گردشگران و ساکنین شهر بمبئی می توانند برای خوردن غذا و یا یک میان وعده لذیذ به رستوران یا واتچا بروند، این رستوران از نظر مشتریانش یکی از برترین رستوران های بمبئی است که فضایی مینیمال دارد.

6. رستوران ضیا

رستوران ضیا جز برترین رستوران های بمبئی است که در آن به صورت حرفه ای غذاهای مدرن هندی سرو می گردد. غذاهای هندی این رستوران به سبکی مدرن و بین المللی تهیه می گردد و تنوع منو این رستوران به همت سرآشپز مشهورش بسیار زیاد است. رستوران ضیا با منظره ای زیبا از اسکله بمبئی از میهمانان خود با غذاهای معاصر هندی میزبانی می نماید.

7. رستوران سان چی

برای چشیدن طعم غذاهایی آسیایی از شمال هند گرفته تا ژاپن، چین و تایلند می توانید به رستوران سان چی (San-Qi) یکی از برترین رستوران های بمبئی بروید. تنوع نوشیدنی های کنار غذا در این رستوران مدرن بسیار زیاد است و در همه ساعت های روز این رستوران آماده پذیرایی مشتریانی می باشد که طعم غذاهایی آسیایی را دوست دارند.

8. رستوران مدرن ترسیند

رستوران مدرن ترسیند (Trésind) جز برترین رستوران های بمبئی است که در آن تولد غذاهای نوآورانه هندی بسیاری متولد شده اند. در آشپزخانه این رستوران غذاهای سنتی هند را با غذای تازه ترکیب می نمایند تا غذای هندی تازهی متولد گردد، منوی ناهار این رستوران مورد پسند بیشتر مشتریان پروپاقرص آن است و برترین غذاهای هندی را برای وعده ناهار می توانید در این منو پیدا کنید.

9. رستوران زیتون

رستوران زیتون در سال 2000 فعالیت خود را در شهر بمبئی آغاز نموده و فضای داخلی آن یادآور غذاخوری های سنتی بمبئی است. منوی این رستوران برای وعده ناهار هواداران زیادی دارد و مردم برای خوردن غذاهای اروپایی در محیطی آرام و دلچسب ظهرها به این رستوران می آیند. در منوی رستوران زیتون نوشیدنی های متنوعی هم واقع شده است که باعث شده این رستوران به یکی از برترین رستوران های بمبئی تبدیل گردد.

10. رستوران ایشارا

رستوران ایشارا برای افرادی که پس از خرید خسته و گرسنه می شوند در یکی از بزرگترین مراکز خرید بمبئی طراحی شده است. در این رستوران انواع غذاهای هندی را با ظاهری مدرن برای مشتریان سرو می نماید، نقطه تمایز این رستوران کارکنان آن است که اغلب آنها افراد معلول و کم توان هستند. محیط دلپذیر و آرام بخش رستوران ایشارا برای صرف ناهار مشتریان خسته این مرکز خرید بسیار ایده آل و راحت است و باعث شده این رستوران هم در فهرست برترین رستوران های بمبئی قرار بگیرد.

11. رستوران سین سین

رستوران سین سین (CinCin) تجربه خوردن غذایی ایتالیایی را در یکی از برترین رستوران های بمبئی برای گردشگران رقم می زند. دکوراسیون این رستوران با رنگ های روشن صورت گرفته و فضای بسیار دلبازی دارد، فضای رستوران از خانه های رنگارنگ در امتداد ساحل آمالفی الهام گرفته شده و فضای دنج و دلچسبی برای دورهمی با دوستان دارد. انواع غذاهای ایتالیایی به سبک محلی در این رستوران برای مشتریان سرو می گردد.

12. رستوران خیبر

رستوران خیبر که در مرکز هنری و فرهنگی بمبئی واقع شده است جز برترین رستوران های بمبئی می باشد. فضای داخلی این رستوران به سبک رستوران های مشهور دنیا طراحی شده و با دکوری که حال و هوای درجه یک و در عین حال گرمی را القا می نماید به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد. انواع غذاهای هندی از شمال غربی این کشور تا جنوب آن در منوی این رستوران گنجانده شده، این رستوران آنقدر نمادین است که اغلب گردشگرانی که به بمبئی می آیند از آن بازدید می نمایند.

13. رستوران بمبئی

رستوران بمبئی در سال 2015 افتتاح شده و یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد را برای مردم محلی و گردشگران به ارمغان آورده است. این رستوران در ساعت های مختلف روز به مشتریان سرویس می دهد و به همین علت جز محبوبترین و برترین رستوران های بمبئی محسوب می گردد. غذاهای این رستوران هندی را در فضایی گرم و خانگی به مهمانان عرضه می نمایند تا لذت غذا خوردن برای آنها کامل گردد.

14. رستوران اوه! کلکته

در رستوران اوه! کلکته به خوبی می توانید تاریخ و روح جامعه بنگالی را به وسیله غذاهایی که سرو می گردد از نزدیک ببینید، غذاهای بنگالی تلفیقی از طعم های مختلف از سراسر دنیا است. از مکزیک تا فرانسه و از ارمنستان تا انگلیس، همه چیز بر غذاهای بنگالی تأثیر گذاشته است. در رستوران اوه! کلکته که جز برترین رستوران های بمبئی می باشد دستور العمل های سنتی 300 ساله در آن بازآفرینی شده است.

15. کافه و رستوران دریا

کافه و رستوران دریا در بخشی از قصر تاج محل با مبلمان ویژه و منظره ای عالی از اسکله بمبئی واقع شده و بهشتی برای عاشقان چای بعد از ظهر است. قطعا یکی از مهمترین دلایل نهاده شدن این کافه رستوران در فهرست برترین رستوران های بمبئی فضای زیبا و منظره شگفت انگیز آن می باشد. در این کافه در کنار چای بعد ظهر می توانید میان وعده های خوشمزه انگلیسی و یا غذاهای سنتی خیابانی هند را هم سفارش دهید. تنوع چای ها و قهوه های منوی این کافه بسیار زیاد و حیرت انگیز است.

16. رستوران بریتانیا

رستوران بریتانیا یکی از آخرین آثار به جای مانده از فرهنگ پر رونق کافه پارسی قبل از استقلال بمبئی است که به وسیله آقای بومان کوهنور در سال 1923 تأسیس شده و در آن غذاهای پارسی (زرتشتی) به شکل حرفه ای طبخ و برای مشتریان سرو می گردد. این کافه در یک خانه ییلاقی قدیمی استعماری واقع شده است، هنوز هم صندلی های قدیمی لهستانی که در زمان افتتاحیه استفاده شده را می توانید در این رستوران ببینید. غذاهای مختلف با الهام از آشپزخانه ایرانی در این رستوران وجود دارد که می توانید از آنها میل کنید، در رستوران بریتانیا فقط برای وعده ناهار به مشتریان سرویس ارائه می گردد ولی همین یک وعده کافی بوده تا مشتریان این رستوران در فهرست برترین رستوران های بمبئی قرار دهند.

17. رستوران لئوپولد

رستوران لئوپولد درب های خود را در سال 1871 به روی مشتریان باز نموده و از زمان استعمار در بمبئی فعال است، فضای قدیمی و پوسترهای فیلم های کلاسیک بخشی از دکوراسیون خاطره انگیز رستوران لئوپولد می باشد. در رستوران لئوپولد تنقلات چینی و هندی در کنار نوشیدنی های مختلف برای مشتریان سرو می نمایند، این کافه در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است و در فهرست برترین رستوران های بمبئی واقع شده است.

18. رستوران کیبا

رستوران کیبا جز برترین رستوران های بمبئی در زمینه غذاهای آسیایی است، در منوی این رستوران طعم های اصیل جای گرفته اند. در چیدمان و فضای رستوران کیبا از طبیعت الهام گرفته شده، سایبانی از جنس حصیر، نقاشی های دیواری از شکوفه های گیلاس در بدو ورود مشتریان را ترغیب می نماید تا از هوای مطبوع زیر این سایبان ها برای صرف غذا استفاده نمایند. میگوی کبابی، ماهی تن و برنج سرخ شده جز محبوب ترین غذاهای منوی این رستوران آسیایی در بمبئی است.

19. رستوران غیر منتظره

در سفر به هند برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای ملل مختلف می توانید به رستوران غیر منتظره یکی از برترین رستوران های بمبئی بروید، این رستوران محیطی کاملا محبت آمیز و صمیمی برای صرف غذا دارد و جز برترین رستوران های بمبئی محسوب می گردد. در منوی این رستوران غذاهای متنوعی واقع شده است، از پیتزاها و پاستاهای ایتالیایی گرفته تا انواع غذاهای چینی، آمریکایی و دریایی در منو گنجانده شده است.

20. رستوران کنار خلیج

برای خوردن یک پیتزای خوشمزه کافیست سری به رستوران کنار خلیج در بمبئی بزنید و در فضای شاد و مینیمال این رستوران پیتزای مورد علاقه خود را نوش جان کنید. این رستوران که یکی از برترین رستوران های بمبئی است در سال 1968 آغاز به کار نموده و منظره زیبایی به خلیج و دریا دارد. این رستوران دارای مجموعه ای بزرگ از انواع پیتزاها، پاستاهای اصیل ایتالیایی و حتی سوپ می باشد، فضای این رستوران کاملا خانواده پسند و پر جنب و جوش است.

سوالات متداول درباره برترین رستوران های بمبئی

1. در کدامیک از رستوران های بمبئی غذاهای پارسی (زرتشتی) عرضه می گردد؟

در رستوران قدیمی و معروف بریتانیا که به سبک کافه های پارسی بنا شده، انواع غذاهای پارسی (زرتشتی) را سرو می نمایند.

2. چای بعد از ظهر کدامیک از کافه رستوران های بمبئی مشهور است؟

چای بعد از ظهر در کافه و رستوران دریا که در کنار قصر تاج محل واقع شده است، بسیار مشهور است.

3. در رستوران کنار خلیج چه سبک غذاهایی سرو می گردد؟

این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا، پاستا و سوپ های مختلف برای مشتریان سرو می گردد.

در آخر

تجربه چشیدن طعم های مختلف در سفر به کشور هند و شهر بمبئی برای گردشگران بسیار مجذوب کننده و مهم است، اغلب گردشگران پیش از سفر ترجیح می دهند غذاخوری ها و یا رستوران های معروف شهر مقصد را بشناسند تا براساس ذائقه خود محل مناسب برای صرف غذا انتخاب نمایند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برترین رستوران های بمبئی بیشتر آشنا کنیم تا انتخاب برای شما در زمان سفر به این شهر آسان گردد. برای تهیه بلیط پرواز به مقصد بمبئی و یا سایر شهرهای کشور هند می توانید به صورت 24 ساعته به سایت وبلاگ آقا ایرج مراجعه کنید و از خدمات مجموعه حرفه ای وبلاگ آقا ایرج در زمینه سفرهای داخلی و خارجی بهره مند شوید.

منبع: الی گشت

به "معرفی 20 تا از برترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 20 تا از برترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید