ویرچوا فایتر 5 برای پلی استیشن 4 رونمایی شد؛ رایگان برای مشترکان پلاس

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، یکی از قدیمی ترین سری بازی های مبارزه ای سه بعدی قرار است با یک نسخه باز سازی شده بازگردد. به تازگی شرکت سگا بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown را به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 معرفی نموده است.

ویرچوا فایتر 5 برای پلی استیشن 4 رونمایی شد؛ رایگان برای مشترکان پلاس

Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown در واقع نسخه بازسازی شده این اثر است که برای نسل فعلی دوباره طراحی شده است. طبق توضیحاتی که سگا در معرفی این نسخه نوشته است، ساختار گیم پلی و مبارزات این قسمت مشابه با قسمت های قبلی این سری است. با این وجود، برای دوباره سازی بازی و افزایش گرافیک آن از موتور بازی سازی دراگون انجین (Dragon Engine) استودیو Ryu Ga Gotoku استفاده شده است. همچنین از دیگر جزئیات مهم این اثر می توان به موسیقی زمینه جدیدی برای هر کدام از استیج ها، رابط کاربری تازه، افتتاحیه سینمایی جدید، نورپردازی و شیدرهای جدید اشاره نمود.

همچنین بازیکنان می توانند در بازی مسابقات آنلاین را به صورت هم زمان مشاهده نمایند. علاوه بر آن، سیستم پیدا کردن مسابقات هم به صورت شخصی (پرایوت) و هم به صورت عمومی (پابلیک) در نظر گرفته شده است که تا 16 بازیکن را پشتیبانی می نماید و شامل یک ابزار ارتباطی تازه ای هم هست.

اولین قسمت مجموعه بازی Virtua Fighter در تاریخ 1993 میلادی برای دستگاه های آرکید منتشر شد و سنگ بنای بازی های مبارزه ای سه بعدی را بنا کرد. البته به مرور محبوبیت این مجموعه پس از عرضه بازی تِکن افول پیدا کرد اما به هر حال اهمیت و جذابیت های آن به قدری بود که هواداران خاص بازی های مبارزه ای را همچنان به دور خود جمع کند.

Virtua Fighter 5 در واقع برای اولین بار در سال 2006 برای دستگاه های آرکید و یک سال بعد برای کنسول های نسل هفتی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. این شماره که جدیدترین قسمت این مجموعه بازی است، اکنون با بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown قرار است دوباره مهمان هواداران بازی های مبارزه ای در کنسول ها گردد.

بازی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown قرار است چند روز دیگر و در تاریخ (1 ژوئن) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر گردد. البته طبیعی است که دارندگان پلی استیشن 5 هم می توانند این اثر را با توجه به قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل در کنسول خود اجرا نمایند.

علاوه بر اینکه بازی حداقل در زمان حاضر به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر می گردد، سونی سورپرایز دیگری هم برای هواداران خود و همچنین علاقه مندان به بازی های مبارزه ای در نظر گرفته است. این اثر قرار است یکی از بازی های ماه ژوئن سرویس پلی استیشن پلاس باشد و این یعنی در روز عرضه برای دارندگان این سرویس به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. اگرچه این اتفاق خوشایندی است، می توانند حداقل به صورت موقت منجر به مشکلاتی هم گردد. قرار دریافت این بازی در روز عرضه روی سرویس پلی استیشن پلاس باعث می گردد که افراد زیادی در روزهای ابتدایی به تجربه این اثر بپردازند. با این امر، ممکن است ظرفیت سرورهای بازی در اوایل عرضه کفاف تعداد بالای کاربران را ندهد و از این منظر با مشکلاتی روبرو گردد.

در ادامه می توانید تریلر رونمایی و تصاویر منتشر شده از بازی را ببینید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "ویرچوا فایتر 5 برای پلی استیشن 4 رونمایی شد؛ رایگان برای مشترکان پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرچوا فایتر 5 برای پلی استیشن 4 رونمایی شد؛ رایگان برای مشترکان پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید