پای ترانه علیدوستی و برادرانش به آمریکا رسید!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، سی و هشتمین جشنواره بین المللی سانتاباربارا در کشور آمریکا دو فیلم بلند و یک انیمیشن کوتاه ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

پای ترانه علیدوستی و برادرانش به آمریکا رسید!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج به نقل از هالیوود ریپورتر، سی و هشتمین جشنواره بین المللی سانتاباربارا از تاریخ 8 تا 18 فوریه (19 تا 29 بهمن) در کشور آمریکا برگزار می گردد و میزبان نمایش 52 فیلم در نخستین نمایش جهانی و بعلاوه اولین نمایش 78 فیلم در آمریکا خواهد بود.

در این رویداد سینمایی دو فیلم بلند سینمایی برادران لیلا ساخته سعید روستایی و ابلق به کارگرانی نرگس آبیار به همراه انیمیشن کوتاه شکسته ساخته فرزانه امیدوارنیا به نمایندگی از سینمای ایران حضور خواهند یافت.

برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه جشنواره کن 2022 تجربه کرد و در نهایت جایزه برترین فیلم بخش اصلی این رویداد را از نگاه هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) کسب کرد.

این فیلم چندی پیش در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی شد و تا به امروز به جشنواره های سینمایی چون بوسان، مونیخ، ملبورن، هنگ کنگ و زوریخ نیز دعوت شده است.

در خلاصه داستان فیلم برادران لیلا آمده است: لیلا در 40 سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش نموده است. در کشوری که درگیر تحریم های مالی بین المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می نمایند و زیر بار بدهی خُرد می شوند. لیلا در حالی که برادرانش در کوشش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه ای می کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی احتیاج دارند، لیلا متوجه می گردد که پدرشان اسماعیل، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان نموده است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده ای می گردد که از پیش نیز شنماینده بود. با بدتر شدن شرایط سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می نماید.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی نیا بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی وایلد بانچ (Wild Bunch) نیز بخش بین المللی این فیلم بر بر عهده دارد.

اما فیلم بلق ساخته نو نرگس آبیار و به تهیه نمایندگی محمدحسین قاسمی است که در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین برترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. آبیار که پیش از این تجربه های موفقی در روایت مسائل زنان داشته، این بار به موضوع تعرض به بانوان به عنوان یک آسیب اجتماعی که در سال های اخیر بیشتر به آن توجه شده، پرداخته است.

در خلاصه این فیلم آمده است: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می نماید، ماجرایی رقم می خورد و او باید همچنان کیان خانواده را حفظ کند. بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن صبور، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم رودی، امین میری و فاطمه کریمیان از جمله بازیگران فیلم سینمایی ابلق هستند.

جشنواره بین المللی فیلم سانتاباربارا با نمایش فیلم قربانی میراندا ساخته مایکل دانر افتتاح می گردد و فیلم من فیلم دوست دارم ساخته شاندلر لواک هم خاتمه بخش این رویداد سینمایی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "پای ترانه علیدوستی و برادرانش به آمریکا رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای ترانه علیدوستی و برادرانش به آمریکا رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید