کلیسای تاریخی نوتردام و هزینه سنگین بازسازی آن

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، پس از آتش سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام در شهر پاریس، کارشناسان از هزینه سنگین دو تا سه میلیارد دلاری برای برای احیای این بنای تاریخی خبر می دهند. به نقل از یو اس ای تودی، استفنبرن مدیر برنامه های احیا و بازسازی میراث تاریخی در سراسر فرانسه اعلام نموده که یاری های مردمی جمع آوری شده برای بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام کافی نیست و تخمین زده می گردد هزینه های آن به 1.13 تا 2.3 میلیارد دلار برسد.

کلیسای تاریخی نوتردام و هزینه سنگین بازسازی آن

آندره فینو سخنگوی کلیسای نوتردام نیز در گفت وگویی با شبکه CBS مطرح کرد: شاید فکر کنیم جمع آوری یک میلیارد یورو برای بازسازی کلیسا بسیار دیوانه نماینده است، اما احتمالا هزینه کل آن بین 2 تا 3 میلیارد یورو باشد.

پلیس قضائی پاریس پیش از این اظهار داشت که دلیل آتش سوزی بزرگ در این کلیسا به احتمال زیاد یک اتصال کوتاه الکتریکی بوده، اما کارکنان کلیسا و نیز کارگرانی که در زمان حادثه مشغول تعمیر و نوسازی این بنا بودند، همچنان بر این باورند که آتش سوزی تصادفی بوده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دستور داده تا کلیسای نوتردام پاریس در طول مدت پنج سال به صورت کامل بازسازی و بازسازی گردد و از این آتش سوزی به عنوان یک فرصت استفاده گردد. این در حالی است که معماران معتقدند بازسازی این بنا می تواند دهه ها به طول بیانجامد.

کلیسای جامع نوتردام پاریس، کلیسای معروفی است. نوتردام از قرن یازدهم بر پاریس مشرف بوده و از مظاهر ملی و فرهنگی فرانسه محسوب می گردد. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده و هر سال 13 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. این کلیسا در 15 آوریل 2019 (26 فروردین 1398) دچار آتش سوزی جدی شد. با توجه به اهمیت تاریخی این کلیسا، این حادثه باعث واکنش هایی در سراسر دنیا شد. این آتش در ساعت 18:50 رخ داد. در این حادثه برج و سقف کلیسای نوتردام فرو ریخت و آسیب جدی به قسمت های داخلی کلیسا و تزئینات آن وارد شد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "کلیسای تاریخی نوتردام و هزینه سنگین بازسازی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای تاریخی نوتردام و هزینه سنگین بازسازی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید