آشنایی با دیدنی های آرژانتین

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، آرژانتین که در آمریکای جنوبی واقع است، کشور پهناوری است که در قرن 16 و 17 مستعمره اسپانیا بوده است. قبل از استعمار این کشور متشکل از جمعیت اندکی از قبایل بومی بوده است اما امروزه جمعیت این کشور پهناور بیشتر و زندگی مردم آن مدرن تر شده است و هشتمین کشور دنیا از لحاظ وسعت است. زبان مردم آرژانتین اسپانیایی است.

آشنایی با دیدنی های آرژانتین

آرژانتین را همه با فوتبال و مارادونا می شناسند، درحالی که این کشور زیبا بخاطر تنوع جغرافیایی و مناظر خارق العاده ای که دارد، در کنار جاذبه های تاریخی خود، بین گردشگران بسیار پرهوادار است. حیات وحش، شهرهای بزرگ و کوچک با مردمی شاد و غذاهای خاص و متنوع محبوبیت این کشور را در بین گردشگران بیشتر نموده است.

در ادامه نگاهی به مکان های دیدنی این کشور می اندازیم

پورتو مادرین Peutro Madryn

شهرهای ساحلی همواره برای گردشگران جذاب بوده است. شهر پورتو مادرین هم از جمله شهرهای ساحلی جذاب است که در کنار خلیج نوو قرار گرفته است. آفتاب دریافت و شنا کردن در ساحل رویایی از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است. تورهای تماشای وال ها هم به این جذابیت می افزاید، مخصوصا بین ماههای جولای تا سپتامبر که وال ها به ساحل خیلی نزدیک هستند و به راحتی میتوان در کنار شنا کردن در خلیج از دیدن شنای آنها نیز لذت برد.

مندوزا Mendoza

مندوزا یکی از شهرهای زیبای آرژانتین است. شهری که تاکستان های زیادی دارد و بلندترین کوه آمریکا نیز در این شهر آمریکای لاتین قرار گرفته است. معماری هنری و طراحی زیبای این شهر هر سال گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند. گردشگرانی که دنبال تجربه هیجان هستند حتما به این شهر سر می زنند و از تفریحات خاص این منطقه مانند کوهنوردی، پیاده روی در کوهستان، اسب سواری، رفتینگ در رودخانه و … بهره می بردند. در مرکز این شهر میدان اصلی اش قرار گرفته است که دور تا دور آن پر از رستوران ها، فروشگاهها و موزه های متنوع است.

لس گلاسیارز Los Glaciares

پارک ملی لس گلاسیارز در حاشیه شهر El Calafate در جنوب غربی آرژانتین و در استان سانتاکروز در منطقه ای وسیع واقع است و یخچال طبیعی پریتو مورنو در آن قرار گرفته است. بدون شک دیدن مناظر یخ های بزرگ الجثه آن و سقوطشان از ارتفاع حدود 60 متر به درون آب بسیار شگفت انگیز است. این یخچال از معدود یخچال های جهانست که یخ هایش به جای آب و کوچک شدن، هر سال حدود 2 متر بزرگتر می شوند. گفته می گردد این یخچال، سومین ذخایر بزرگ آب شیرین جهان را دارد.

کوردوبا Cordoba

شهر کوردوبا در مرکز آرژانتین، در کوهپایه های کوهستان Sierras Chicas و در مجاورت رودخانه Suquia قرار گرفته است و دومین شهر بزرگ آرژانتین محسوب می گردد. بخاطر تشابه اسم این شهر با یکی از شهرهای اسپانیا، اغلب نام کشور در کنار نام این شهر گذاشته می گردد. اطراف شهر کوردوبا از دره ها و کوههای زیبا پوشیده شده است. تمام خانه های این شهر به سبک اسپانیایی ساخته شده اند. کلیساها، بناهای تاریخی و کاخ های به جا مانده از دوران استعمار اسپانیا و فرهنگ غنی مردم آن، هر گردشگری را به خود جذب می نماید. این شهر یک شهر جوان با بیش از 200000 نفر می باشد.

باریلوچه Bariloche

شهر سن کارلوس دو باریلوچه در کنار استان ریو نگرو قرار گرفته است و یکی از اسرارآمیز ترین جنگل های آرژانتین در آن وجود دارد. باریلوچه دارای درختانی است با ریشه های عجیب و غریب که صحنه هایی از فیلم های تخیلی را برای گردشگران یادآوری میکند. تفریحات آزاد این شهر مانند اسکی در زمستان بسیار هوادار دارد.

فیتز روی Fitz Roy

از معروف ترین جاذبه های طبیعی آرژانتین، به کوهستان فیتز روی باید اشاره نمود. این کوهستان با چشم انداز دریاچه های یخ زده ای که دارد، یکی از بهترین مکان ها برای عکاسان است. طبیعت دوستان و کوهنوردان هر ساله به این منطقه می آیند و در میان مناظر دیدنی این کوهستان، مسحور می شوند.

آبشارهای ایگواسو Iguazu Falls

ایگوازو معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه گردشگری آرژانتین است. این جاذبه که یکی از عجایب هفت گانه جدید است، مجموعه ای از آبشارهایی است که جریان آب آن 3 برابر آب های آبشار نیاگارا حجم دارد. از هر طرف که به این آبشارها نگاه کنید، ابهت و عظمت آن را خواهید دید. این آبشار بین دو کشور آرژانتین و برزیل قرار گرفته است.

پارک ملی ناهوئل هوپی Nahuel Huapi National Park

این پارک در منطقه باریلوچه واقع شده و به راستی یکی از بهشت های روی زمین است. در این پارک، دریاچه های کوچک و بزرگی را می بینید که در کنار آتش فشان های خاموش شده قرار گرفته اند و حیات وحش شگفت انگیزی را به نمایش گذاشته اند. در این پارک می توانید شب ها در پناهگاه های کلبه ای که تدارک دیده شده، اقامت داشته باشید.

قبرستان تاریخی ریکولتا

از جاذبه های معروف آرژانتین، قبرستان ریکولتا است که با سبک نئو کلاسیک ساخته شده است و مجسمه های زیبایش، به تنهایی یک جاذبه دیدنی محسوب می شوند اما دلیل شهرت قبرستان ریکولتا تنها سبک معماری ویژه اش نیست. این قبرستان، افراد مشهور زیادی را در خود جای داده است. قهرمانان آرژانتینی، رئیس جمهورهای این کشور و نویسندگان بزرگ آن، در این قبرستان، به خوابی ابدی رفته اند.

آرژانتین کشور فوتبالیست های به نام، مکان های دیدنی بسیاری را دارد که همچنان جای بحث و مصاحبه دارد. فانوس دریایی انتهای جهان، سنگ های عجیب و غریب واله د لالونه و صدها دیدنی دیگر در این کشور زیبا و شگفت انگیز وجود دارد که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

منبع: سفرمی

به "آشنایی با دیدنی های آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید