10 جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، مردم از کوالالامپور، پایتخت و بزرگترین شهر در مالزی به دلایل بسیاری بازدید می نمایند. این شهر به مسافران فرصتی را برای یادگیری در خصوص یک فرهنگ متفاوت، با غذاهای قومی و معماری که بهترین های شرق و غرب را ترکیب می نماید، را می دهد. و همچنین برای خرید. سی ان ان کوالالامپور را به عنوان یکی از چهار بهترین شهرها برای خرید در دنیا فهرست نموده است. هر زمانی فرصت مناسبی برای بازدید از کوالالامپور است چرا که دما در این آب و هوای جنگل های استوایی زیاد در طول سال متفاوت نیست. در این مطلب از خبرنگاران مروری بر جاذبه های توریستی برتر در کوالالامپور داریم:

10 جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور
  1. ایستگاه راه آهن کوالالامپور

ایستگاه راه آهن کوالالامپور یک ساختمان استعماری با طراحی موقرانه با ترکیبی از نفوذ معماری غربی و شرقی، از جمله مورها و هند است. بازدید نمایندگان سبک آن را منحصر به فرد و خیره نماینده توصیف نموده اند. ایستگاه در سال 1910 با هزینه 23000 دلار ساخته شد و به مسافران راهی سنگاپور و دیگر مقصدهای آسیای جنوب شرقی تا سال 2001 زمانی که توسط یک ایستگاه مدرن تر جایگزین شد، خدمت نموده است. در حالی که مسافت های راه دور عمدتا به ایستگاه Sentral انتقال یافته اند، قطار شهری هنوز هم از این ایستگاه برای بعضی از شرکت های راه دور استفاده می نماید.

  1. معبد تین هو

بازدید نمایندگان معبد تین هو قسمتی کوچکی از چین را در کوالالامپور پیدا خواهند کرد، چرا که این یکی از عظیمترین معابد چینی در جنوب شرقی آسیا است. این معبد در سال 1989 توسط جامعه چینی در مالزی افتتاح شد، این یک نمونه بسیار زیبا از معماری چینی با چهار سطح از پاگودا با کاشی نارنجی است. نشان معبد تین هو الهه دریا است. با یک منظره تماشایی از کوالالامپور به عنوان پس زمینه، معبد یک نقطه محبوب برای دریافت عکس عروسی است. معبد حتی دارای یک دفتر ثبت ازدواج با حدود 5000 ازدواج در سال است.

  1. برجایا تایمز اسکوئر

برجایا تایمز اسکوئر یک مجتمع عظیم شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است.این سازه با 7.5 میلیون فوت مربع (700000 متر مربع) مساحت در حال حاضر پنجمین ساختمان عظیم در دنیا است. مرکز خرید شامل بیش از 1000 مغازه خرده فروشی، 65 بازار غذا و جاذبه های سرگرمی مختلف از جمله عظیمترین پارک سرپوشیده آسیا، Cosmo World و اولین سینمای IMAX 2D & 3D مالزی است که در طبقه 10 واقع شده است.

  1. موزه هنرهای اسلامی مالزی

موزه هنرهای اسلامی مالزی عظیمترین موزه جنوب شرقی آسیا است که به هنر اسلامی اختصاص داده شده است. موزه در سال 1998 افتتاح شده است که خانه بیش از 7000 مصنوعات اعم از طلا و جواهر تا ماکت مسجد مکه است. ویژگی های مجموعه نه تنها شامل مصنوعات شرق میانه و مالزی، بلکه شامل مصنوعات چین و هند نیز می باشد. این موزه دارای 12 گالری است که بسیاری از اقلام نمایش داده شده در آن به جای منطقه جغرافیایی بر اساس نوع است. یک رستوران در محل آشپزی خاورمیانه ای را سرو می نماید. این موزه در نزدیکی دریاچه باغ واقع شده و از مسجد چندان دور نیست.

  1. برج مناره کوالالامپور

با تقریبا 335 متر (1100 فوت) ارتفاع برج مناره کوالالامپور برای دو هدف خدمت می نماید. اول به عنوان یک برج ارتباطاتی و دوم به عنوان یک جاذبه توریستی با یک رستوران گردان و مشاهده منطقه با یک منظره پانوراما خیره نماینده از کوالالامپور. این بالاترین منطقه برای مشاهده عمومی در شهر است. هواداران با این موضوع که ریختن بتن برای پایه های برج 31 ساعت متوالی طول کشیده است تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. مسافران با شرایط برتر ورزشی در صورت تمایل می توانند در مسابقه سالانه برای بالا رفتن از پله ها تا سطح آخر شرکت نمایند. تنبل ها می توانند از آسانسور استفاده نمایند.

  1. پارک پرنده کوالالامپور

پارک پرنده کوالالامپور در باغ دریاچه واقع شده که یک سایت اکو توریستی است که خانه بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف است. پرندگان به چهار منطقه تقسیم شده اند. سه تا از مناطق منطقه پرواز آزاد نامیده می شوند، زیرا پرنده ها آزاد هستند در هر کجا که در محیط اطراف که شبیه زیستگاه طبیعی و بومی آنها است بخواهند پرواز نمایند. اپراتورهای پارک می گویند پارک پرنده عظیمترین پارک پرواز آزاد در دنیا است. بازدید نمایندگان می توانند در میان پرندگان در این مناطق پیاده روی نمایند و یک تجربه متفاوت بسازند. پرندگان در قفس در منطقه چهارم هستند.

  1. بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ یکی از جاذبه های توریستی محبوب در کوالالامپور است، شاید به این دلیل باشد که مسافران خرید کردن را دوست دارند. بوکیت بینتانگ مرکز خرید و سرگرمی است. در اینجا مسافران مغازه های کوچک و مراکز خرید که در آن محصولات در تمام محدوده قیمت به فروش می رسند را پیدا خواهند کرد. منطقه دارای تعداد زیادی از جاهایی برای غذا خوردن، از رستوران ها تا فروشندگان مواد غذایی خیابانی است، از جمله یک خیابان که تنها مواد غذایی چینی سرو می نماید. بوکیت بینتانگ محل پر جنب و جوشی در تمام ساعت است، به خصوص در شب که آن پاتوقی برای بازدید نمایندگانی است که به دنبال زندگی شبانه هستند.

  1. میدان مردکا

میدان مردکا قلب کوالالامپور است. گاهی به نام میدان استقلال نامیده می گردد، به این دلیل که پرچم مالزی برای اولین بار در اینجا در سال 1957 زمانی که کشور از بریتانیا مستقل شد به اهتزاز درآمده است. میدان که عمدتا زمین چمن است، توسط بازیکنان کریکت در روز استعمار استفاده شده است و توسط بعضی از ساختمان های معروف در شهر مانند موزه ملی تاریخ و باشگاه سلطنتی سلانگور احاطه شده است. وقایع عمومی مختلف از جمله کنسرت در فضای باز در میدان اتفاق می افتد، که همچنین آن نقطه آغاز و خاتمه برای مسابقات ماراتن در اطراف شهر است.

  1. غارهای کیو

غارهای کیو یک نقطه بسیار مقدس برای هندوها در مالزی هستند. صدها هزار نفر از هندوها هر سال برای جشن تایپوسام در اینجا جمع می شوند. این یک شکل از توبه و طلب بخشایش برای آنها است. اگر آنها از 272 پله برای رسیدن به غارها بالا بروند برای توبه و طلب بخشایش کافی است. در بالای پله ها، بازدید نمایندگان سه غار سنگ آهکی عظیم و کوچک پر از هنر هندو و مجسمه را پیدا خواهند کرد. بازدید گنندگان ممکن است بخواهند برای میمون ها که به محض ورود به آنها خوش آمد می گویند به همراه خود بادام زمینی و یا موز بیاورند.

  1. برج های دوقلوی پتروناس

مسافرانی که از ترس از بلندی رنج می برند ممکن است قبل از ملاقات از برج های دوقلو پتروناس بخواهند درباره آن دو بار فکر می نمایند، اما نترس ها ممکن است از چالش نگاه به کوالالامپور از صدها فوت بالاتر از زمین لذت ببرند. در ارتفاع 170 متر (557 فوت)، یک پل دو برج را با هم پیوند می دهد. برج ها حتی بلندتر نیز هستند و تا ارتفاع 491 متر (1620 فوت) در آسمان مالزی اوج گرفته اند. زمانی این برج ها در دنیا بلندترین بودند. برج ها که ساخت آنها هفت سال طول کشید، نقطه تحولی در کوالالامپور هستند و در شب به صورت تماشایی درخشان هستند.

منبع: جاده های سبز

به "10 جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید