7 نکته درباره نمایش اشرافیت به سبک پادشاه سعودی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، حجم بالای تجملات در سفر پادشاه سعودی و اطرافیان او به مالزی و اندونزی، حاکی از رغبت زیاد خاندان سعودی به افزایش روابط تجاری با کشورهای مختلف آسیایی، در زمان کاهش قیمت نفت است.

7 نکته درباره نمایش اشرافیت به سبک پادشاه سعودی

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ آقا ایرج تور آسیایی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی با هیاهوی بسیار و به امید افزایش روابط تجاری و مالی در حالی به کشورهای آسیایی مالزی، اندونزی، برونئی، مالدیو، چین و ژاپن رسید که خدم و حشم شگفت انگیز و پر خرج او بیش از مسائل مالی و سیاسی، و البته به عمد، مورد توجه رسانه های مختلف نهاده شد. کاروان 1500 نفره وی شامل 25 شاهزاده، 10 وزیر و بیش از 100 نیروی امنیتی و البته حجم خیلی زیادی دلار بود. اکنون به بعضی نکات درباره سفر او اشاره می کنیم.

1- ملک سلمان به شرق آسیا رفته است تا نظر سرمایه گذاران آسیایی برای خرید 5 درصد از سهام شرکت دولتی نفتی آرامکو را جلب کند تا شاید بتواند مسائل مالی عربستان را کاهش دهد. عربستان به دلیل هزینه بالای جنگ یمن و کاهش قیمت نفت، با کسری شدید بودجه روبرو شده است. امید برای فروش بخشی از سهام آرامکو در بازارهای بورس از مهمترین اهداف سفر ملک سلمان به شرق آسیاست.

2- در این سفر شش هواپیمای مسافربری بوئینگ، هواپیمای نظامی سی 130، یک هواپیمای مخصوص حمل و نقل نظامی، بیش از 500 تن اسباب و وسائل، دو لیموزین اس 600 و دو بالابر برقی مخصوص پادشاه، به همراه 572 کارگر مخصوص، از دیگر همراهان پادشاه 81 ساله سعودی هستند. پادشاهی که به وسیله پله برقی طلایی مخصوص از هواپیمایی که با عبارت الله یحفظک به اسلامی بودن هویت صاحب آن اشاره دارد، پیاده می گردد.

3- این سفر پرهزینه و حواشی آن به مراتب بیش از اهداف و نتایج آن در چشم رسانه های جهانی نمایان شد. مساله ای که شاید جزو اهداف پادشاه سعودی در این تجمل گرایی افسارگسیخته بود. حجم بالای تجملات در سفر پادشاه سعودی و اطرافیان او به مالزی و اندونزی، حاکی از رغبت زیاد خاندان سعودی به افزایش روابط تجاری با کشورهای مختلف آسیایی، در زمان کاهش قیمت نفت است.

4- تظاهر به ثروت و نمایش حفظ غرور، منجر به ایجاد قدرت در رابطه با طرف مقابل در قرارداد است. بعضی از کارشناسان امور تجاری، به این امور بسیار توصیه می نمایند. این مسائل گویا مورد توجه ویژه پادشاه سعودی و اطرافیان او نهاده شده است. آنها معتقدند سفرهای اینچنینی اگر در نمایش های اشرافی و سطح دیپلماتیک، از حد معمول افزایش پیدا کند، معمولا به سود مالی سرشارتری منجر خواهد شد.

5- ثروت عظیم خانواده پادشاه سعودی از منابع سرشار نفت خام این کشور به دست آمده است و مجموع دارایی های آنان به بیش از هزار و چهارصد میلیارد دلار می رسد. این ثروت عظیم معمولاً خرج حقوق سالیانه خدمتگزاران پرشمار پادشاه و خاندان سعودی، ولگردی های شاهزاده ها در نقاط مختلف جهان، پوشیدن لباس های بهترین برندهای جهان و پر کردن حساب ها در بانک های سوئیس می گردد.

6- ولخرجی های ملک سلمان ظاهراً بی نتیجه نبوده است. نیویورک تایمز گزارش داد، سعودی ها در مالزی پیروز به امضای قرارداد بین آرامکو و شرکت نفت مالزی به ارزش 7 میلیارد دلار شدند و در اندونزی توانستند، با اختصاص مبلغ 25 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در این کشور، موافقت دولت اندونزی را برای بستن قراردادی به ارزش 6 میلیارد دلار بین آرامکو و پرتامینا (شرکت نفت اندونزی) جذب نمایند.

7- گویا سفر ملک سلمان به مالزی حواشی دیگری نیز داشته است. علاوه بر عکس های سلفی پادشاه سعودی با مقامات این کشور، خبرگزاری رویترز از دستگیری و بازداشت هفت فرد مسلح توسط پلیس مالزی اطلاع داد. به گفته یکی از فرماندهان پلیس شهر کوالالامپور، این افراد قصد ترور ملک سلمان و سایر اعضای خانواده سلطنتی سعودی را داشتند.

منبع:فردانیوز

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "7 نکته درباره نمایش اشرافیت به سبک پادشاه سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته درباره نمایش اشرافیت به سبک پادشاه سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید