افراد بسیار ثروتمند چگونه زندگی می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بسیاری از افرادی که در اطرافمان هستند اغلب سطح میانهی از زندگی را دارند اما یک درصد از تمام افراد دنیا بسیار ثروتمند هستند. این یک درصد جامعه ثروت بسیار زیادی دارند و حتی چندی پیش گفته شد که نیمی از ثروت دنیا در سال 2016 در اختیار این افراد واقع شده است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در این بین نابرابری های زیادی اتفاق می افتد. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا به زندگی این 1 درصد جامعه نگاهی داشته باشیم و هرچه بیشتر با شکل زندگی شان آشنا شویم.

افراد بسیار ثروتمند چگونه زندگی می نمایند؟

نیمی از این 1 درصد در آمریکا زندگی می نمایند

بر اساس گفته Branko Milanvic، اقتصاددان بانک جهانی، حدود نیمی از ثروتمند ترین مردم جهان در آمریکا زندگی می نمایند. برای اینکه پی ببرید این یک درصد چگونه تشخیص داده شده اند، باید بگوییم که این افراد سالانه حدود 34 هزار دلار اقتصادیات پرداخت می نمایند. البته یکی از اصلی ترین موضوعی که در این خصوص به چشم می خورد، نابرابری هایی است که بین افراد عادی و این یک درصد وجود دارد.

این افراد در سواحل زندگی می نمایند

بسیاری از ثروتمندترین افراد جهان در سواحل زندگی می نمایند و البته منطقه ها خوبی را نیز برای سکونت شان انتخاب می نمایند. این افراد اغلب سواحل نیویورک، ویرجینیا و کالیفرنیا را برای زندگی بر می گزینند.

آن ها آپارتمان های لوکسی می خرند

ثروتمندترین افراد جهان برای اقامت در منطقه ها شهری آپارتمان های لوکسی را انتخاب می نمایند که آپارتمان One57 در نیویورک یک مثال عالی برای این مورد است که البته همچنان فرآیند ساختش ادامه دارد. این آپارتمان در حال حاضر با قیمت حدودی یک میلیارد دلار به فروش می رسد و پنت هاوس های آن نیز رکورد 100 میلیون دلاری را ثبت نموده اند.

آن ها هرگز منتظر پرواز های خطوط هوایی نمی مانند

با وجود اینکه افراد ثروتمند جهان هم گاه گاهی با پرواز های برتر (First Class) سفر می نمایند، اما متداول ترین راه برای سفرهایشان استفاده از جت های خصوصی است. این افراد برای پرواز کردن کافی است که سوار اتوموبیل شان شوند و در فرودگاه به سراغ هواپیمای شخصی رفته و چند دقیقه بعد (با خلبان) پرواز نمایند. بعلاوه پرواز این گونه افراد همواره مستقیما در مقصد فرود می آید.

این افراد هرگز در جاهای دیگر نیز منتظر نمی مانند. راننده شان آن ها را جلوی در رستوران پیاده می نماید و میز مورد علاقه شان هم همواره برایشان آماده است. ثروتمندترین افراد برای رفتن به کنسرت یا تماشای رویداد های ورزشی نیز در صف های معمول منتظر نمی مانند و مستقیما به اتاق های مجللی می فرایند که مخصوص میهمانان خاص است. در حقیقت این وقت را با پولشان می خرند.

آن ها در هتل های عجیب اقامت می نمایند

برای یک درصد ثروتمند جامعه، زندگی در سوئیت های لوکس و هتل های 5 ستاره اقدامی متداول است و این افراد برای اقامت هایشان هتل هایی را نظیر هتل چهار فصل George V که بیش از 20 هزار دلار هزینه دارد، انتخاب می نمایند.

آن ها در استراحتگاه های لوکس تعطیلاتشان را سپری می نمایند

استراحتگاه های جزیره ای و اسپا چندان برای یک درصد ثروتمند جامعه هیجان انگیز نیستند. آن ها دوست دارند در سواحل جزیره های خصوصی اقامت نمایند و باهاماس یکی از این مکان های دوست داشتنی برای آن ها به شمار میرود. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که اجاره یک روزه این مکان ها حدود 30 هزار دلار هزینه دارد. البته در شرایطی آن ها چنین مبلغی را می پردازند که خودشان چنین جزیره ای نداشته باشند.

آن ها خودرو های بسیار گران قیمتی می خرند

خودرو های خاصی که در بسیاری از نمایشگاه های اتوموبیل نمایش داده می شوند وسیله ای نیستند که بتوان در هر جایی آن ها را پیدا کرد. خودرو هایی نظیر لامبورگینی Veneno Roadster و فراری F12 Berlinetta از این جمله هستند که قیمتی بین 200 هزار تا 4.5 میلیون دلار دارند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که ثروتمند ترین افراد جهان، این خودرو ها را حتی پیش از تولیدشان پیش خرید و رزرو می نمایند.

آن ها در چندین خانه گران قیمت زندگی می نمایند

خانه های لوکسی که قیمت شان در حدود 10 میلیون دلار است در بین یک درصد از مردم جهان بسیار متداول است. حتی گاهی آن ها چندین خانه را در منطقه های نظیر Long Island یا سواحل کالیفرنیا خریداری می نمایند.

آن ها خرید های عجیبی می نمایند

در کنار تمام وسایل گران قیمتی که افراد ثروتمند جهان آن ها را خریداری می نمایند، این افراد تمایل زیادی به خرید وسایل نادر و کمیاب دارند. یک درصد از جامعه سعی می نمایند با خرید وسایل بسیار گران قیمتی نظیر عمارت های خاص و ماشین های ویژه (Super Car) رکورد هایی را نیز به نام خودشان ثبت نمایند. این افراد با خرید الماس های نادر یا خرید وسایل خاص سعی دارند نام شان را تاحدودی در تاریخ ماندگار نمایند. برای مثال مجله DuPont Registry یکی از جاهایی است که این افراد با خرید های خاصشان می توانند نامشان را در آن ثبت نمایند ( این مجله به گزارش خرید های خاص می پردازد).

آن ها با افراد بانفوذ سیاسی در ارتباط هستند

نمی توان این را انکار کرد که افراد بسیار ثروتمند جهان نفوذ زیادی دارند. ثروتمندترین افراد جهان اغلب تاثیراتی نیز در سیاست های کلی به وسیله حمایت های اقتصادی یا لابی ها دارند و می توانند برای اعمال عقیده شان وارد عمل شوند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این افراد از نفوذشان فقط برای اهداف شخصی یا انجام موردی که فکر می نمایند خوب است، استفاده می نمایند.

آن ها در حال ثروتمند شدن هستند

همان طور که گفته شد، بر اساس گزارش آکسفام (Oxfam) در سال 2016 یک درصد از مردم جهان دارای نیمی از ثروت جهان هستند و این بدان معناست که آن ها بیش از 99 درصد دیگر مردم پول به دست می آورند. میانه ثروت این گروه 2.7 میلیون دلار است.

همان طور که در این مقاله از وبلاگ آقا ایرج مطالعه کردید، با شیوه زندگی ثروتمندترین مردم جهان که 1 درصد از تمام افراد جهان را تشکیل می دهند، آشنا شدیم. نظر شما در مورد زندگی آن ها چیست؟ با ما و کاربران وبلاگ آقا ایرج به وسیله بخش دیدگاه ها در ارتباط باشید.

منبع: کجارو / allday.com

به "افراد بسیار ثروتمند چگونه زندگی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بسیار ثروتمند چگونه زندگی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید