آشنایی با ایمپلنت، بلیچینگ و لمینت دندان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بلیچینگ و لمینت دندان دو روش پرطرفدار زیبایی دندان ها هستند. ایمپلنت نیز یک روش دیگر برای اصلاح طرح لبخند است که در آن جای خالی دندان از دست رفته پر می گردد. در ادامه درباره این 3 خدمت دندان پزشکی زیبایی شرح می دهیم.

آشنایی با ایمپلنت، بلیچینگ و لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به عنوان برترین روش درمانی برای زیبایی دندانها شناخته می گردد. در لمینت یک لایه نازک از جنس سرامیک از طریق لابراتوار ساخته شده و بر روی دندان فرد قرار می گیرد.

لمینت دندان علاوه بر زیباسازی دندان ها و تقویت اعتمادبه نفس، مقاومت دندان را نیز بالا می برد. از لمینت برای پوشش نواقص دندانی مانند شکستگی، ترک خوردگی، بدرنگی، لب پر شدگی و ناهمسان بودن ارتفاع دندان ها می توان استفاده کرد.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ، آسان ترین و کم خطرترین راه برای سفیدکردن دندان ها است. در بلیچینگ، رنگ دندان با توجه به جنس و شدت زردی که دارد، 2 الی 3 درجه روشن می گردد.

بلیچینگ دندان بر روی شکل ظاهری دندانها هیچ تاثیری نداشته و فقط رنگ دندانها را روشن تر می نماید. لذا در صورتی که دندانهایی یکدست و مرتب دارید و فقط از تیرگی رنگ دندانهای خود رضایت ندارید، توصیه ما انجام بلیچینگ دندانهاست.

روش های بلیچینگ

بلیچینگ به 2 شیوه بلیچینگ در خانه و بلیچینگ در مطب یا office انجام می گردد و دندان پزشک با توجه به اندازه زردی دندان، یکی از 2 راه را انتخاب می نماید. شیوه انجام این 2 روش عبارت است از:

  • بلیچینگ در خانه: دندان پزشک از دندان های شما قالب می گیرد و از روی آن، تری های پلاستیکی نازکی ساخته می گردد. پس از آماده سازی تری، به شما ژل بلیچینگ داده می گردد و شما در خانه می توانید در آن تری ژل های بلیچینگ را قرار داده و روی دندانهای خود بگذارید. پس از چند بار استفاده، دندانها رشن تر می گردند.
  • بلیچینگ در مطب: ژل بلیچینگ برروی دندان ها قرار می گیرد و به وسیله اشعه های دستگاه مخصوص بلیچینگ، این مواد برروی دندان ها ثابت می شوند. برای عدم آسیب به لثه ها، آن را با مواد مخصوص پوشش می دهند. بعد از حدود یک ساعت دندانهای شما 2 تا 3 درجه روشن تر می شوند.

بلیچینگ علاوه بر خطر و ریسک پایین، مزیت های دیگری هم دارد، از جمله:

  • ایجاد دندان های سفید و شفاف
  • از بین بردن لکه ها و زردی ها
  • افزایش اعتمادبه نفس
  • ایجاد لبخند زیبا
  • سرعت بالا
  • عدم احساس درد
  • عدم آسیب به ساختار دندان
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روشهای زیبایی

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

درگذشته هنگامی که شخص دندانی را از دست می داد، راه مناسب و طبیعی برای پرکردن جای خالی آن دندان پلهای دندانی یا بریج ها بود که معایب خاص خود را داشت. در دهه اخیر با آمدن جراحی ایمپلنت دندان می توان جای دندان از دست رفته را به طبیعی ترین حالت پرکرد.

اغلب ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند. زیرکونیا متریال دیگری است که برای ساخت ایمپلنت استفاده می گردد. علت استفاده از این 2 ماده، سازگاری بدن با آنها و دوام طولانی مدت است.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می گردد؟

ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می گردد. این مراحل زمان بر هستند اما نتیجه کار، شما را شگفت زده خواهد نمود. درصورتی که فک بیمار قابلیت ایمپلنت داشته باشد، مراحل این جراحی به­صورت زیر خواهد بود:

  • عکس برداری از فک
  • بی حس­کردن فک یا بی هوش­کردن بیمار
  • قراردادن پیچ ایمپلنت در فک

پس از اتمام این مرحله بیمار باید 2 الی 6 ماه منتظر بماند تا پیچ ایمپلنت به خوبی در فک ثبات پیدا کند. بعد از ثبات یافتن ایمپلنت با استخوان فک، دندان پزشک قطعه فلزمانند اباتمنت را برروی آن نصب نموده و سپس روکش یا تاج دندان را برروی آن پیچ می نماید.

در خاتمه کار، شما دندان هایی مشابه با دندان های طبیعی خود با دوام بالا خواهید داشت که به سختی می توان متوجه ایمپلنت بودن آن شد.

جمع بندی

بلیچینگ و لمینت دندان 2 روش رایج و پرتقاضا برای اصلاح طرح لبخند هستند. از لمینت برای پوشش دندانهای لب پر و فاصله دار و بعلاوه تغییر رنگ دندان ها استفاده میگردد ولی بلیچینگ فقط رنگ دندانها را تغییر می دهد.

ایمپلنت یک جراحی نسبتا آسان برای پرکردن جای دندان های افتاده است . در خاتمه فرایند ایمپلنت دندان که 2 الی 6 ماه طول می کشد، دندانی به شکل طبیعی و بادوام مانند سایر دندان های خود خواهید داشت.

منبع: فرارو

به "آشنایی با ایمپلنت، بلیچینگ و لمینت دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ایمپلنت، بلیچینگ و لمینت دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید