الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی توچال و بی بی شهربانو

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایسنا/ این خبر پیرامون الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی توچال و بی بی شهربانو برای شما نگارش شد.

الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی توچال و بی بی شهربانو

خلیل آبادی در تشریح طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی گفت: ما بدنبال حمایت و دفاع از منافع مردم هستیم، چرا که کارخانه سیمان رعایت مر قانون را نمی کند.

وی اضافه کرد: هیچ کجا در کنار خانه های مردم انفجار ایجاد و مازوت مصرف نمی نمایند و حمل و نقلشان باعث آزار سکنه نمی گردد، با این حال در شهرری این امر بواسطه کارخانه سیمان انجام شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اطراف کارخانه سیمان منطقه ها مسکونی است، گفت: متاسفانه کارخانه سیمان برداشت خود را توسعه داده و کوه در حال نابودی است.

خلیل آبادی با تاکید براینکه یکی از شرایط تصویب طرح های اینچنینی و حفاظت از میراث تاریخی و طبیعی، جلوگیری از تخریب است، اظهار کرد: کنار بقعه بی بی شهربانو حفاری های بزرگی انجام شده و حفاظت از این بنا به اسم یک بنای تاریخی، مذهبی و طبیعی لازم است.

وی توضیح داد: کوه بی بی شهربانو در حریم تهران است و همانگونه که برای حفظ سلامت مردم در زمان کرونا مغازه ها تعطیل می گردد، برای حفاظت از جان مردم شهرری فعالیت این کارخانه هم باید متوقف گردد.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه اغلب سکنه محدوده کارخانه سیمان دچار مسائل ریوی شده اند، گفت: باید به این امور توجه ویژه ای کرد، بعلاوه این مکان محلی برای تردد گردشگر است و منافع عمومی مردم را از بین می برد که با تصویب این طرح جلوی تخریب گرفته می گردد.

در ادامه با آنالیز های انجام شده در راستای پیشنهاد حسن خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، مبنی بر اضافه شدن کوه بی بی شهربانو به این طرح، طرح مذکور با 18 رای موافق تصویب شد.

منبع: همگردی

به "الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی توچال و بی بی شهربانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی توچال و بی بی شهربانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید