اوتمیل چیست ؟ فواید و ارزش غذایی اوتمیل به همراه طرز تهیه آن

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، اوتمیل چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم تا این وعده مفید و مقوی را به شما معرفی کنیم. اوتمیل ترکیب جو دو سر پرک شده یا نشده به همراه آب یا شیر است. اوتمیل را به عنوان یک وعده غذایی سالم، مقوی و سیر کننده می توانید به عنوان یک صبحانه ساده و مقوی یا حتی میان وعده سرو کنید. این خوراکی خوشمزه به صورت پخته شده در آب یا شیر تهیه می گردد؛ سرشار از فیبر است و به همین علت چند ساعت شما را سیر نگه می دارد. اوتمیل اگر به صورت رژیمی تهیه می گردد به کاهش وزن و فرایند لاغری تان یاری زیادی می نماید. این میان وعده سالم حتی می تواند کلسترول را کاهش داده و قند خون تان را کنترل کند. اگر چه اوتمیل تنها ترکیب جو دوسر با آب یا شیر است اما می توانید با ترکیب مواد غذایی دیگر مثل میوه ها و مغزهایی مثل بادام و گردو نسخه بهتری مانند اوتمیل دارچینی برای خود تهیه کنید. در ادامه به این سوال شما که اوتمیل چیست پاسخ خواهیم داد و به دلایلی که باید آن را وارد رژِیم غذایی تان کنید اشاره خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

اوتمیل چیست ؟ فواید و ارزش غذایی اوتمیل به همراه طرز تهیه آن

فواید اوتمیل و دلایلی که حتما باید آن را مصرف کنید

کاهش کلسترول و قند خون

یکی از فواید مصرف اوتمیل کاهش هفت درصدی کلسترول بد یا همان LDL و کاهش سطح قند خون می باشد. جو دو سر حاوی فیبر محلول و فیبر نامحلول است. فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می دهد که به کاهش کلسترول و تثبیت سطح گلوکز خون شما یاری می نماید.

افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن

انواع آنتی اکسیدان های معروف در جو دو سر وجود دارد که مصرف آن باعث جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان و

آب مروارید می گردد.

تقویت باکتری های سالم در روده

جو دوسر می تواند مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. افرادی که در پی لاغری هستند معمولا از مصرف کربوهیدرات دوری می نمایند و از آن هراس دارند. اما غلات کامل می تواند گرسنگی را کنترل کند. فقط باید به میزان مصرف گردد. مصرف اوتمیل به همراه محصولات لبنی پروبیوتیک کاله با تقویت باکتری های سالم روده شما یاری خواهد نمود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

فیبر نامحلول موجود در جو دوسر به کارکرد بهتر دستگاه گوارش و بهبود سلامت روده و درمان یبوست شما یاری می نماید.

تامین ویتامین ها و مواد معدنی

بلغور جو دوسر غنی از مواد مغذی حاوی تیامین، منیزیم ، فسفر، روی، منگنز، سلنیوم و آهن است در نتیجه قرار دادن این وعده غذایی در برنامه روزانه یا هفتگی تان به تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدنتان یاری خواهد نمود.

فاقد گلوتن

جو دوسر به طور طبیعی فاقد گلوتن است. اما اگر حساسیت به گلوتن دارید حتما برچسب مواد غذایی را مطالعه نموده و با فراورینمایندگان و شرکتی که از آن جو پرک را خریداری کردید، صحبت کنید. چون ممکن است جو پرک در حین مراحل فراوری به گلوتن آلوده گردد.

ارزش غذایی اوتمیل چیست ؟

اگر می خواهید بدانید ارزش غذایی اوتمیل چیست باید بدانید که یک فنجان بلغور جو دوسر پخته شده حاوی حدود 150 کالری، چهار گرم فیبر و شش گرم پروتئین است. برای بیشتر شدن پروتئین اوتمیل می توانید در آن از میزانی کره بادام زمینی و انواع مغزها و محصولات لبنی مثل شیر یا ماست نیز بهره ببرید.

طرز تهیه چند مدل اوتمیل

برای تهیه اوتمیل روی حرارت ابتدا شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. جو دوسر را اضافه کنید و هم بزنید تا جو داخل شیر خیس گردد. هر چند دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا کاملا غلیظ شوند. غلظت اوتمیل کاملا سلیقه ای است. برحسب سلیقه آن را بیشتر روی حرارت بگذارید تا غلیظ تر گردد یا از میزان شیر بیشتری بهره ببرید تا رقیق باشد.

دستور پایه تهیه اوتمیل همین است که در اختیارتان قرار دادیم. اما اوتمیل را می توانید با مواد دیگری که دوست دارید هم ترکیب کنید.

برای مثال شما می توانید اوتمیل با شکر قهوه ای، شربت افرا و دارچین تهیه کنید یا آن را با موز، دارچین، گردو یا با توت فرنگی و کره بادام زمینی ترکیب کنید.

شما بعلاوه می توانید اوتمیل را با انواع میوه ها، آجیل و دانه ها، ادویه جات، لبنیات و انواع شیرین نماینده ها مخلوط کنید.

انواع میوه

شما می توانید اوتمیل را با میوه های تازه از جمله موز، انواع توت ها و سیب. میوه های خشک شده از جمله کشمش، زغال اخته، برگه زردآلو، خرما یا نارگیل. میوه های یخ زده از جمله انواع توت ها یا انبه، مربا ،پوره میوه ترکیب کنید.

انواع آجیل و دانه ها

ترکیب اوتمیل با انواع آجیل مثل از جمله بادام، گردو، گردوی آمریکایی یا بادام زمینی. دانه چیا، دانه کتان، دانه آفتابگردان یا دانه کدو تنبل ایده خوبی است. علاوه بر این شما می توانید هر نوع کره مغزیات یا کره دانه های گیاهان (مثل کره کنجد) دیگری که خودتان دوست دارید به اوتمیلتان اضافه کنید.

ادویه جات

شما بعلاوه می توانید برای طعم دادن بیشتر به میان وعده خود از ادویه هایی مانند جمله پودر دارچین، هل، جوز هندی، ادویه کدو تنبل یا زنجبیل نیز بهره ببرید.

لبنیات

شما می توانید برای مجذوب کننده تر کردن اوتمیل از لبنیات مورد علاقه خود مانند هر مدل شیر، خامه یا ماست ساده و ایسلندی بهره ببرید.

پودر پروتئین

اگر می خواهید که پروتئین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می توانید نصف یک اسکوپ پودر پروتئین به اوتمیل تان اضافه کنید.

انواع شیرین نماینده ها

شما بعلاوه به دلخواه می توانید از انواع شیرین نماینده های طبیعی و مجاز رژیم غذایی تان مثل عسل، شربت افرا یا شکر قهوه ای برای شیرین کردن اوتمیل بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "اوتمیل چیست ؟ فواید و ارزش غذایی اوتمیل به همراه طرز تهیه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوتمیل چیست ؟ فواید و ارزش غذایی اوتمیل به همراه طرز تهیه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید