این غول ژاپنی مقرون به صرفه تر از چینی های وارداتی به ایران است!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تویوتا تاکوما پرفروش ترین پیکاپ سایز میانه در آمریکا است و ترکیبی از عوامل باعث محبوبیت این کامیون شده است؛ با معروفیت هایلوکس در میراث خود، جای تعجب نیست که تویوتا تاکوما سخت و قابل اعتماد و بعلاوه بادوام و توانا است.

این غول ژاپنی مقرون به صرفه تر از چینی های وارداتی به ایران است!

به گزارش خبرآنلاین، اگر به دلایل محبوبیت تاکوما عمیق تر بپردازید، تعیین می گردد که ویژگی های زیادی را ارائه می دهد که برای مردم مجذوب نماینده است. با انواع مختلف تریم ها و بسته های موجود، می توانید بگویید تاکوما برای هر نوع از سلیقه پیشنهادی دارد.

تاکوما در حال حاضر یک پیکاپ آفرود پیروز است. یکی از برترین ویژگی های تویوتا تاکوما سیستم چهار چرخ محرک است که آن را قادر می سازد تا سخت ترین منطقه ها را فتح کند. به همان مقدار که این سیستم خوب است، برای تویوتا کافی نیست. آنها رانندگی در زمین های ناهموار را با سیستم Multi-Terrain Select ارائه شده در تریم آفرود TRD به سطح دیگری می برند.

در اصل، این یک یاری راننده است که رانندگی در زمین های ناهموار را آسان تر می نماید. کار کمتری برای راننده وجود دارد زیرا سیستم تنظیمات را به طور اتوماتیک بسته به سطح انجام می دهد. پنج حالت برای انتخاب وجود دارد که کنترل های کشش را برای هر حالتی که انتخاب می گردد کاملاً تنظیم می نماید. بسته به حالتی که انتخاب می کنید، سیستم چرخش چرخ را تنظیم می نماید و پاسخ دریچه گاز و فشار ترمز را تنظیم می نماید تا مطمئن گردد بیشترین کشش را در هر زمان تعیین خواهید داشت.

قدرت و سرعت همواره دستور العملی برای سرگرم شدن در هر وسیله نقلیه ای است، اما زمانی که سرعتی در کار نباشد می تواند سرگرم نماینده باشد. به طور خاص، منطقه های که سنگفرش با گل، خاک، برف، ماسه یا سنگ جایگزین می گردد. در این مکان ها، عملکرد با سرعت سنجیده نمی گردد، بلکه با توانایی سنجیده می گردد و تنها راه عبور از بعضی از این شکاف ها، آهسته رفتن است. مدیران تویوتا به این موضوع فکر نموده اند و در کوشش برای تبدیل تاکوما به برترین وانت آفرود امروزی، سیستمی به نام Crawl Control ارائه نموده اند.

با فشار دادن یک دکمه، سیستم Crawl Control فعال می گردد که به راننده امکان می دهد بین پنج تنظیم سرعت کم انتخاب کند. این سیستم بعلاوه پاسخ دریچه گاز و ترمز را در هر یک از تنظیمات سرعت پایین به عهده می گیرد. زیبایی این سیستم این است که راننده را آزاد می نماید تا روی انجام کار راهنمایی تاکوما در زمین های سخت تمرکز کند. با این حال، این سیستم برای استفاده مداوم طراحی نشده است، برای این طراحی شده است که شما را از یک نقطه چسبنده خارج نموده و سپس به رانندگی عادی خارج از جاده بازگردید.

رانندگی در خارج از جاده در برترین زمان، ممکن است مشکل باشد. زمین نه تنها ناهموار است، بلکه می تواند لغزنده، گل آلود و حتی چسبنده گردد. هنگامی که شما از مسیر شکسته خارج می شوید، چرخ ها می توانند به هر شکلی گیر نمایند. برای غلبه بر این مشکل، تویوتا تاکوما را با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب مجهز کرد.

یک دکمه بالای سر سیستم را فعال می نماید و هر دو چرخ عقب به یک محور قفل می شوند. قدرت و گشتاور به طور مساوی به هر دو چرخ عقب فرستاده می گردد و آنها را وادار به چرخش یکسان می نماید، حتی اگر یک چرخ هیچ کششی نداشته باشد. زمانی که مسیر غیرقابل پیش بینی می گردد، سیستم خوبی است. شما هرگز نمی دانید زمانی که در طبیعت بیرون می روید ممکن است با چه شرایطی روبرو شوید. به طور خلاصه، این یک سیستم الکترونیکی است که به شما یاری می نماید تا زمانی که محیط هر کاری انجام می دهد تا شما را متوقف کند، ادامه دهید. بعلاوه این دلیلی است که علاقه مندان به آفرود باید به فکر خرید تویوتا تاکوما باشند.

یکی از اصول اساسی هر وسیله نقلیه آفرود داشتن فاصله مناسب از سطح زمین است. رانندگی از روی موانعی مانند سنگ و گل و لای بدون آسیب رساندن به زیر خودرو یک الزام قطعی است. ادموندز در راهنمای خرید خارج از جاده خود می گوید؛ به طور کلی، خودرویی با فاصله 8.5 اینچ یا بیشتر باید بسیار خوب باشد. تاکوما استاندارد 9.4 اینچ فاصله از زمین دارد.

با این حال، در تریم TRD Pro، تویوتا با بلندتر کردن سیستم تعلیق کمی جلوتر رفته است. جلو 1.5 اینچ بالا می رود، در حالی که پشت 0.5 اینچ بالا می رود. این برای تاکوما چه معنایی دارد؟ خوب برای آغاز، زمانی که زمین صخره ای است به تاکوما پایداری بیشتری می بخشد و بدیهی است که رد کردن موانع را آسان تر می نماید.

هیچ چیز آزاردهنده تر، احتمالاً ترسناک تر و بالقوه خطرناک تر از غلتیدن وانت شما به سمت عقب نیست، زمانی که می خواهید روی شیب حرکت کنید، این حس زمانی که انتظار دارید به جلو بروید، اما چرخ ها هنوز کشش کافی را به دست نیاورده اند و شما آغاز به حرکت در جهت اشتباه می کنید، رخ می دهد. تویوتا این را تشخیص می دهد و برای یاری به راننده برای ادامه مسیر درست در آن شیب های تند، تاکوما مجهز به سیستم دستیار استارت در سربالایی است.

این سیستم در هر دو محیط روسازی و خارج از جاده کار می نماید. حتی می توانید آن را یکی دیگر از چیزهای آفرود تویوتا برای افرادی که عاشق بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی هستند، بنامید. هنگامی که پای خود را از ترمز به سمت گاز حرکت می دهید، وقتی می خواهید در زاویه رو به بالا حرکت کنید، دستیار استارت در سربالایی اندازه عقب نشینی تاکوما را به حداقل می رساند. بدین ترتیب به راننده اعتماد به نفس در بالا رفتن از آن مسیرهای سخت می دهد.

این پرچمدار تویوتا در بازارهای جهانی در بازه قیمتی 27 هزار و 750 تا 49 هزار و 890 دلار خرید و فروش می گردد و با دلار 51 هزار و 500 تومان در بازار آزاد، حداقل قیمت این پیکاپ تویوتا یک میلارد و 430 میلیون تومان است.

منبع: hotcars

منبع: فرارو

به "این غول ژاپنی مقرون به صرفه تر از چینی های وارداتی به ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غول ژاپنی مقرون به صرفه تر از چینی های وارداتی به ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید