اخبار و رویدادها

پیش بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی

محققانی در دانمارک با استفاده از هوش مصنوعی و داده های چندین میلیون نفر، به پیش بینی مراحل زندگی یک فرد تا انتهای زندگی اش پرداخته اند و امیدوارند که بدین ترتیب بتوانند آگاهی ها درباره قدرت فناوری و خطرات آن را افزایش دهند.

10 فروردین 1403

مادربزرگ 75 ساله، یکی از مشهورترین بازیکنان فورتنایت دنیا

یک مادربزرگ 75 ساله اسکاتلندی پس از همکاری با یکی از مشهورترین بازیکنان فورتنایت (Fortnite) در جهان، به یکی از محبوب ترین بازیکنان این عنوان تبدیل شده است.

7 فروردین 1403

تصاویر پرچمدار مالی سامسونگ لو رفت!

گلکسی M55 از اسنپدراگون 7 نسل 1 و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

4 فروردین 1403

رویداد هولناکی که انسان را تا مرز انقراض برد

پیش تر در سال گذشته دانشمندان یک مقطع زمانی را ردیابی کرده بودند که در آن تعداد انسان های راست قامت (هومو ارکتوس) ها به جمعیتی بالغ بر 1300 نفر کاهش یافته بود. اکنون، یک مطالعه نو نشان داده است که مهاجرت دسته جمعی انسان به خارج از آفریقا در همان زمان اتفاق...

2 فروردین 1403

تاریخچه سفره هفت سین؛ از دل تاریخ تا امروز

رسم چیدن سفره هفت سین از آن رسوم باستانی ایرانی است که هر سال با دقت و ظرافت زیادی در همه خانه ها اجرا می شود. اصلا بدون چیدن سفره هفت سین نمی شود سال را نو کرد. اما معمولا به این که چرا چنین نمادها و خوراکی هایی را در هفت سین می گذاریم فکر نمی کنیم. مثلا...

1 فروردین 1403

زندگی در یونان در سال 2024: فرصت ها، چالش ها و مسائل مهم

در سال 2024، زندگی در یونان به شکلی دیگری نمایان می شود. در این مقاله، به بررسی شرایط کنونی و مسائل مهم زندگی در یونان در سال 2024 می پردازیم.

26 اسفند 1402

یک توصیه پیش از انتخاب محل اقامت در سفر

یحیی نقی زاده محجوب اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و بعلاوه ضرورت نظارت مؤثر بر نرخ خدمات قابل ارائه در تأسیسات گردشگری کشور، راه اندازی سامانه نظارت بر تأسیسات گردشگری با عنوان نماد، در دستور کار نهاده شد.

24 اسفند 1402

خودروی برقی شیائومی آمد، عکس

شیائومی چین امروز، سه شنبه (12 مارس) گفت که تحویل اولین خودروی الکتریکی مدل SU7 خود را در این ماه آغاز خواهد کرد و در بحبوحه جنگ قیمت ها وارد بزرگترین بازار خودروی جهان خواهد شد.

22 اسفند 1402

اعلام استان های پرتقاضا برای سفر

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر براساس رصد اجرا شده تا کنون، استان ها و مسیرهای پرتقاضا برای سفر در نوروز را گفت و با پیشنهاد تعدادی مقصد جایگزین، از کمبودهایی که احتمالا در بعضی بخش ها با توجه به حجم سفرها در نوروز رخ دهد، سخن گفت.

19 اسفند 1402

ماسوله میزبان کارشناسان ایکوموس جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از حضور کارشناسان ایکوموس جهانی از 12 تا 17 اسفندماه در ماسوله خبر داد.

16 اسفند 1402

ماجرای گوشی های نوکیا در ایران چیست؟، عکس

معاون وزیر صنعت، معدن و تجار گفت: با توجه به شرایط تحریمی، اگر شرکت تولیدکننده نوکیا در ایران مجوزهای لازم را اخذ کند، استفاده از نام برند خارجی در رابطه با این واحد تقلب نیست.

14 اسفند 1402

شرکتی که شتاب دهنده خطی درمان سرطان را بومی سازی کرد، هواپیما هم می سازد!

تور رسانه ای که به ابتکار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از تابستان امسال به طور مستمر در حال برگزاری است، این بار به اصفهان رسید. در راستای برگزاری این تور بازدید از چندین شرکت دانش بنیان صورت گرفت، همچنین این تور با با اختتامیه...

12 اسفند 1402

آشنایی با بنز هاچ بک جانبازان، عکس

کاتالوگ سدان هاچ بک بنز A 180، خودروی نو سامانه جانبازی منتشر شده است.

9 اسفند 1402

عکس ، تویوتا لندکروز مخصوص پلیس ژاپن

تویوتا لندکروزرهای پلیس در منطقه ها خاصی در سراسر جهان مستقر شده اند. یکی از این منطقه ها، استان ساگا در جزیره کیوشو ژاپن است که از مدل سری J100 به عنوان یک ماشین گشت استفاده می کند.

4 اسفند 1402

ورود سامانه بارشی تازه، این استان ها آماده برف و باران باشند

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز شنبه هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: بارش گسترده برف، باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در راه است.

3 اسفند 1402

سفر به اقامتگاه انسان های اولیه در بهشهر!

غار هوتو و بعلاوه غار کمربند که در همان نزدیکی است اولین بار در سال 1949 یعنی بیش از هفتاد سال پیش به وسیله گروه باستان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا مورد آنالیز و کاوش قرار گرفتند.

1 اسفند 1402

روسی یا آمریکایی؛ آسمان زیرپای کدام جنگنده است؟، عکس

لاکهید مارتین اف-22 رپتور و سوخو 57 دو عدد از پیچیده ترین جنگنده های نسل پنجم در جهان هستند؛ این مقاله مقایسه مفصلی از ویژگی ها، قابلیت ها و فناوری های آن ها را ارائه می کند.

30 بهمن 1402

جاذبه های گردشگری مالدیو؛ بهشتی استوایی در قلب اقیانوس هند

مالدیو، مجمع الجزایری در اقیانوس هند است که با آب های فیروزه ای شفاف، سواحل بکر با شن های سفید و زندگی دریایی پر از هیجان قلب مسافران ماجراجو و علاقه مندان به ساحل را مجذوب خود می نماید. این بهشت استوایی تعداد زیادی جزایر خالی از سکنه و سواحل دورافتاده...

28 بهمن 1402

سمند تازه بازار خودرو ایران، عکس

تیپ تازه سورن پلاس دوگانه سوز در حال ورود به بازار است. این خودرو نمونه فول آپشن سورن پلاس CNG به شمار میرود.

27 بهمن 1402

بوژان؛خرم ترین ییلاق گردشگری کشور

همجواری و همنشینی روستای بوژان با قله فرازمند شیرباد،شاداب ترین و باطراوت ترین و خرم ترین ییلاق گردشگری را نصیب این خطه نموده است

25 بهمن 1402
تعداد: (1476)