این مرده های اسرار آمیز از کوه آویزان شده اند!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تابوت های آویزان در چین

چین کشور شگفتی هاست، با این حال در جنوب این کشور می توانید چشم اندازهای زیبا و خیره کننده ای از کوه ها و کوهستان ها، جنگل ها و بعلاوه جنگل های انبوه سبز پیدا کنید. در این قسمت از کشور چین بعلاوه یکی از قدیمی ترین رازهای تاریخی این کشور باستانی نهفته است، داریم در خصوص تابوت های آویزان رود یانگتسه صحبت می کنیم. متخصصان و محققانی که روی این تابوت ها تحقیقاتی را انجام داده اند، آن ها را متعلق به مردمانی از بو Bo با قدمت 3000 سال دانسته اند. اما راز تابوت های آویزان در چین در رود یانگتسه چیست و به چه دلیلی آن ها از صخره های بالای این رود آویزان شده اند؟ داستان جالبی دارد. با خبرنگاران همراه شوید.

این مرده های اسرار آمیز از کوه آویزان شده اند!

وقتی که به قسمت های جنوبی کشور چین و به نزدیکی رود یانگتسه می روید، می توانید در صخره ای که بر فراز آن قرار گرفته است تابوت های آویزان شده را ببینید. این تابوت ها در ارتفاع 130 متری از سطح زمین قرار دارند و چندین دهه است که محققان سعی بر این دارند که بفهمند به چه دلیلی این مرده ها از کوه آویزان شده اند و مردم بو چرا این آیین ها را اجرا می نموده اند. در ضمن چگونگی انجام این کار و این که چطور توانسته اند این تابوت ها را در چنین مکان های سخت و صعب العبوری آویزان نمایند، مسئله دیگری است که فکر دانشمندان را به خود مشغول نموده است.

چه کسی این قبرستان های روی کوه را ساخته است؟

قدیمی ترین مدارک و شواهدی که نشان دهنده تابوت های آویزان در چین است به دوران باستان بر می گردد. در آن دوران در استان فوجیان این کار انجام می شده است که ظاهرا قدمتی 3000 ساله دارد. از آن دوران و از همان جا بود که این رسم و آیین به قسمت های جنوبی چین هم منتقل شد.

می دهد که سلسله مینگ، مردم بو را کشته است با این حال هنوز هم دقیقا معلوم نیست که مردم بو از کجا آمده اند و یا اینکه چه اتفاقی برای آن ها افتاده است و این هنوز مثل یک راز است.

چرا مردم بو قبرستان های صخره ای را ترجیح می داده اند؟

تئوری های مختلفی در این زمینه وجود دارد و بحث های زیادی هست که چرا مردم بو ترجیح می داده اند که مرده هایشان را از محل زندگی شان دور نمایند و به عبارتی آن ها را از صخره آویزان نمایند به گونه ای که رو به آب باشند. یکی از تئوری ها این است که همه این ها به باورهای این مردمان برمی گردد.

خداترسی و این که هر فرزندی وظیفه دارد تا در قبال والدینش برترین کارها را انجام دهد از زمان های قدیم در فرهنگ مردم آسیا وجود داشته است. در واقع تاریخ نشان می دهد که بسیاری از مردم چین ترجیح می داده اند تا مرده هایشان را در نزدیکی خود نگه دارند تا بتوانند از آن ها نگهداری نمایند و به آن ها احترام بگذارند و از طرفی به باور خودشان از روح او هم مراقبت نموده باشند. با این حال مردم بو عقیده دیگری داشتند و طور دیگری فکر می نموده اند، یکی از تئوری های تابوت های آویزان در چین این است که آن ها بر این باور بوده اند که هر چه تابوت ها در مکان بالاتری قرار داشته باشد و ارتفاع آن بیشتر باشد، نشان دهنده احترام بیشتر است و این کار باعث شادی روح مرده هم می گردد.

تئوری دیگی که درباره تابوت های آویزان در چین وجود دارد این است که مردم باستان عقیده داشته اند که ارواح در طبیعت و جاهایی مثل کوه ها، کوهستان ها و آب ها پرسه می زنند. آن ها اعتقاد داشته اند کوه ها و مکان هایی که ارتفاع بالایی دارند، به بهشت نزدیک تر هستند. مردم بو فکر می نموده اند که صخره ها در واقع مانند پلکانی به سمت بهشت هستند و تابوت ها هم مانند پلی به دنیای بعد از مرگ.

یکی دیگر از تئوری هایی که در این مورد وجود دارد این است که مردم بو، صخره ها را به عنوان قبرستان انتخاب می نموده اند چرا که به زندگی بعد از مرگ اعتقاد داشته اند. آن ها بر این باور بوده اند که اجساد افرادی که آن ها دوست داشته اند باید به برترین شکل ممکن نگهداری گردد جوری که از هر آسیبی به دور باشد و روحش اذیت نگردد. این کار باعث جاودانه شدن روح مرده در حیات بعد از مرگ هم می شده است. به جز این، از این طریق بدن مرده از حیوانات و مردمی که ممکن بوده به تابوت ها آسیب برسانند هم در امان می مانده است. علاوه بر این، این تابوت های آویزان در معرض هوا قرار می گرفته اند و در نتیجه خشک می مانده اند و به همین دلیل این فرایند باعث آرام تر کردن تجزیه بدن مرده هم می شده است. بر خلاف این، مرده هایی که در زمین دفن می شوند به خاطر نمناکی و رطوبتی که وجود دارد خیلی سریع تر تجزیه می شوند.

نحوه ساختن تابوت های آویزان در چین

مطمئنا نصب تابوت های آویزان در چین آن هم در 3000 سال پیش با سختی ها و دشواری ها و بعلاوه ریسک خیلی بالایی همراه بوده است. تئوری دیگری که به نسبت تئوری های بالا ضعیف تر این است که شاید مردم بو فقط برای افراد بالا رتبه و ثروتمندشان این کار را می نموده اند. در سال 1979، شخصی به نام پروفسور Lin Xiang توانست یک تابوت آویزان را بر فراز رود Daning کشف کند، این تابوت تقریبا 7 فوت طول داشت. مطالعاتی که بعدا روی این تابوت انجام شد نشان دهنده این بود که این تابوت از نوعی چوب بسیار خاص به نام Nanmu ساخته شده است و درختی که این چوب از آن گرفته شده است می تواند تا 40 متر هم رشد کند. علاوه بر این چوب این درخت بسیار قوی و مستحکم است و استقامت بالایی دارد.

در واقع سازندگان این تابوت ها، درخت را از وسط به دو نیم تقسیم نموده و کناره های آن را به صورت منحنی درآورده اند. بعد از این کار، مرده را در نیمی از آن قرار داده اند و از نیم دیگر چوب به عنوان درپوش تابوت استفاده می نموده اند.

منبع: historicmysteries.com

منبع: الی گشت

به "این مرده های اسرار آمیز از کوه آویزان شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرده های اسرار آمیز از کوه آویزان شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید