بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن آنالیز شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن، ازسوی متخصصان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا مورد آنالیز و پژوهش نهاده شد. بر این اساس نتایج حاصل از این آنالیز ها که بیش از دوسال به طول انجامیده، بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف، تعداد سقط و پس از آن سن زنان است.

بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن آنالیز شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دکتر سهیلا انصاری پور، جراح و متخصص زنان، زایمان و فلوشیپ ناباروری و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا به عنوان مجری طرح آنالیز پیامدهای ناشی از سقط مکرر در 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر در مراجعه به این مرکز، گفت: سقط مکرر به مواردی اطلاق می گردد که سقط به صورت خود به خودی و حداقل دو تا سه بار متوالی تکرار شده باشد. خانم هایی که دو بار سقط خود به خودی بالینی و پشت سرهم داشته باشند، کاندیدای معرفی به کلینیک درمان سقط مکرر خواهند بود.

وی در ادامه اضافه کرد: علل متعدد سقط مکرر همانند عوامل جنینی شامل اختلالات کروموزومی و ساختمانی و همچنین عوامل مادری مانند سندرم انتی فسفولیپید، مسائل اناتومیکال رحم و عوامل هورمونی نشان داده شده اند. در سال های اخیر همراهی اختلالات DNA اسپرم نیز با سقط مکرر مطرح شده که باوجود آنالیز های متعدد علت 50 تا 60 درصد سقط مکرر همچنان ناشناخته است.

انصاری پور با اشاره به اینکه از همان ابتدای فعالیت مرکز درمان ابن سینا، در جهت بهبود امر تشخیص و درمان مبتلایان به سقط مکرر، کلینیک سقط مکرر فعالیت خود را بصورت یک کلینیک منحصر، شروع کرد، یادآور شد: این کلینیک متشکل از متخصصین زنان و زایمان، آندرولوژی، ژنتیک، ایمونولوژی، غدد، تغذیه و روانپزشکی است که در سال های اخیر فضای فیزیکی مستقلی نیز به آن اختصاص داده شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا، عنوان نمود: با توجه به پیچیدگی، در امر تشخیص و درمان سقط مکرر تاکنون پروژه های متعددی در جهت اولویت های تست های تشخیصی، علل سقط مکرر و تاثیر مداخله های مختلف درمانی به انجام رسیده است. پس از برطرف و اصلاح علل شناخته شده سقط مکرر، بیماران به مدت دو تا سه ماه با مکمل های مورد احتیاج، اصلاح سبک زندگی شامل تصحیح عادات و رژیم غذایی، کاهش وزن در صورت چاقی و فرصت برای بارداری خودبخود یا دریافت روش های یاری باروری در صورت نازایی تحت درمان قرار می گیرند. بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی_ ابن سینا، وی در خصوص نتایج حاصل از تحقیق و پژوهش های بعمل آمده از 1007 خانم باردار که در طی بازه زمانی سال94 الی 96(دو سال و سه ماه و 21 روز) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و 911 مورد به سقط مکرر مبتلا بوده اند، گفت: از نتایج مطالعه چنین بر می آید که بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف، اولا تعداد سقط و همچنین سن خانم ها ست.

نتایج تکمیلی این پژوهش در پانزدهمین برنامه انتها ناباروری که روز شنبه، 19 آبان ماه امسال ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد با حضور مجری طرح و کارشناسان ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید