برترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت دندان کجاست؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، انتخاب برترین کلینیک های دندانپزشکی برای درمان های زیبایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه درمان لمینت دندان با بکارگیری تجهیزات دیجیتال، نتایج فوق العاده ای را حاصل می نماید. کلینیک های دندانپزشکی معتبر از جدیدترین روش های درمانی برای لمینت کردن دندان بهره می گیرند.

برترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت دندان کجاست؟

برای لمینت دندان روش ها و نحوه درمان می تواند متفاوت انتخاب گردد، به عنوان مثال می توان لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی را برای بیماران انتخاب نمود. انتخاب روش مناسب برای بیماران براساس تشخیص دندانپزشک و مسایل مالی می باشد. در ادامه به آنالیز شرایط درمان لمینت دندانی خواهیم پرداخت.

شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برترین کلینیک های دندانپزشکی را انتخاب نمایید؟ ذکر این نکته ضروری است که کلینیک های دندانپزشکی معتبری اقدام به درمان لمینت می کنند، یکی از برترین مراکز در این زمینه، کلینیک دندانپزشکی رایا است.

لمینت کردن دندان چگونه انجام می گیرد؟

شاید شما در اینترنت فیلم های مختلفی را در زمینه لمینت کردن دندان مشاهده نموده اید و با این روش آشنایی دارید یا شاید شما اطلاعات کافی در خصوص لمینت های دندانی نداشته باشید و سوال دارید آیا این روش خوب است یا بد؟ در جواب باید گفت laminate dental یکی از برترین روش ها برای برطرف نمودن عیوب دندانی است. روش های دیگر نیز برای زیبایی دندان وجود دارد اما تنها بعضی از عیوب دندانی را می توان با لمینت برطرف نمود.

لمینت کردن دندان ها فرایندی تخصصی است که باید از طریق متخصص در این زمینه انجام گیرد، مراحل لمینت دندان را می توان در چند مرحله دسته بندی نمود، مراحل این درمان به توضیح زیر هستند:

  • مشاوره و آنالیز های ابتدایی
  • آماده سازی دندان و قالب گیری
  • ساخت لمینت
  • نصب کردن لمینت

در مراحل مختلف درمان لمینت، باید دقت بالایی به کار برد و از تجهیزات روز استفاده نمود. بکارگیری آخرین تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال، یاری فراوانی به افزایش دقت و نتایج درمانی می کند. تنها مراکز و کلینیک های دندانپزشکی مدرن از این روش ها بهره می گیرند.

کسی که قصد بهره گیری از لمینت های دندانی را دارد، باید به دندانپزشک متخصص در این حوزه مراجعه نماید، متخصص دندانپزشکی زیبایی با آنالیز سیستم دهان و دندان فرد، شرایط بیمار را برای گرفتن لمینت آنالیز می کند. ضمناً روند درمانی و تفاوت های موجود در روش های لمینت دندان برای بیمار توضیح داده خواهد شد تا انتخاب برترین روش برای بیمار در نظر گرفته گردد.

در مرحله بعدی، تراش دندان متناسب با ضخامت لمینت در حد چند میلیمتر صورت می گیرد تا دندان برای نصب لمینت آماده گردد. دقت گردد که مقدار تراش دندان به حد جزئی بوده و به هیچ عنوان به مینای دندان آسیبی وارد نمی گردد. دندانپزشک سپس از دندان قالب گرفته تا در لابراتوار از طریق این قالب، لمینت متناسب را تهیه نماید.

در مرحله پایانی، نصب لمینت دندان بر روی مینای دندان با استفاده از چسب مخصوصی انجام می گیرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که اتصال لمینت به دندان محکم بوده و فرد براحتی می تواند از لمینت استفاده نماید. بعلاوه قابلیت تعویض لمینت های دندانی وجود دارد.

موارد استفاده از لمینت دندان

لمینت یک درمان موثر در زیبایی دندان ها است، البته لمینت ها قابلیت محافظت از دندان و افزایش طول عمر دندان را نیز دارند. از جمله موارد کاربردی برای لمینت کردن دندان ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • اصلاح ارتفاع دندان ها
  • ردیف و یکدست کردن دندان ها
  • فراهم کردن دندان های سفید و یکدست
  • پنهان کردن شکستگی های دندانی

انتخاب لمینت برای برطرف نقص های دندانی، به عهده دندانپزشک است. به عنوان مثال گاهی با روش های معمولی نمی توان دندان های فردی را سفید نمود. لمینت گزینه مناسبی برای این دسته از افراد است.

لمینت بهتر است یا ارتودنسی؟

لمینت و ارتودنسی هر دو روشی پر کاربرد در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی هستند، اما هر یک کاربرد خاص خود را دارد. اگر مقدار به هم ریختگی های دندانی بیش از حد باشد، باید از ارتودنسی استفاده کرد، اما در مواردی که مقدار به هم ریختگی کمتر است، لمینت گزینه مناسبی است.

انتخاب نوع درمان، لمینت یا ارتودنسی را به دندانپزشک خود بسپارید. البته این نکته را هم می دانیم که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و برای رسیدن به هدف باید چندین ماه فرد صبر نماید. با این وجود هزینه های درمانی هر دو روش نیز کاملا فرق دارد، بنابراین باید بیمار و دندانپزشک برای انتخاب روش درمانی مناسب بسیار دقت کنند.

دقت داشته باشید که لمینت دندان به مرور زمان می تواند دچار تغییر رنگ، شکستگی ها و … گردند که نحوه مراقبت بیمار از آن می تواند بر طول عمر این روش درمانی تاثیر داشته باشد. بعلاوه در کیفیت دو نوع لمینت های پر کاربرد مرسوم، لمینت سرامیکی و کامپوزیتی تفاوت هایی وجود دارد که افراد در انتخاب لمینت باید به آن ها توجه کنند.

بنابریان انتخاب مراکزی که به صورت مجموعه ای خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد، اهمیت بالایی دارد. کلینیک های دندانپزشکی متشکل از مجموعه ای از دندانپزشکان هستند که افراد می توانند از تخصص های مختلف این مراکز استفاده کنند.

برترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت های دندانی چه ویژگی هایی دارند؟

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که قصد لمینت کردن دندان های خود را دارید، ابتدا باید مرکزی معتبر در این زمینه را انتخاب نمایید. اما سوال آن است، برترین کلینیک های دندانپزشکی برای لمینت کردن دندان ها چه ویژگی هایی دارند؟ بعضی از مهم ترین شرایط برای کلینیک های دندانپزشکی معتبر در این زمینه به توضیح زیر هستند:

  • درمان از طریق متخصص دندانپزشکی زیبایی انجام گیرد، هیچ گاه برای لمینت کردن نباید از دندانپزشک عمومی بهره ببرید، بنابراین کلینیک های فعال در این حوزه باید متخصص دندانپزشکی زیبایی با تجربه کافی در زمینه لمینت کردن دندان ها داشته باشند.
  • ساخت و آماده سازی لمینت ها برای دندان با فناوری های روز صورت گیرد، ساخت سه بعدی لمینت می تواند تاثیر فراوانی بر زیبایی دندان ها داشته باشد. از این رو بهره گیری از فناوری های نوینی نظیر کد کم CAD/CAM در ساخت لمینت های دندان تاثیر فراوانی بر زیبایی آن ها دارد.
  • کلینیک فضای آرام بخش و مناسبی داشته باشد، فضایی که بیماران در آن معالجه می گردند باید زیبا و آرامش بخش بوده و در کاهش استرس ها و نگرانی های بیماران موثر باشد. فضای کلینیک باید کاملا بهداشتی بوده و متناسب با رده های سنی مختلف برای درمان آماده شده باشد.
  • قیمت ارائه خدمات لمینت دندان مناسب باشد.

اگر قصد لمینت دارید، ابتدا برای این امر یک کلینیک دندانپزشکی معتبر را انتخاب نمایید، برای این امر مشاوره با سایر بیماران و مشاهده نمونه کارهای کلینیک های دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. با انتخاب کلینیک دندانپزشکی معتبر می توانید با موفقیت بالا درمان لمینت را انجام دهید.

منبع: یک پزشک

به "برترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت دندان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت دندان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید