تریسی از بازاریابی، فروش پیروز و استراتژی های کسب و کار می گوید

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، این کتاب ها از یک مجموعه 14 جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است و این مجموعه شامل جدیدترین کتاب های برایان تریسی است که در زیر با محتوای بیشتری از این کتاب ها آشنا می شوید.

تریسی از بازاریابی، فروش پیروز و استراتژی های کسب و کار می گوید

کتاب استراتژی کسب و کار

در این کتاب بعضی از برترین، مفیدترین و مهم ترین ایده های ارائه شده در مبحث استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک مطرح می گردد و به مسائلی چون استراتژی حمله، روش بازگشت از آینده، 5 مرحله تدوین و اجرای استراتژی و استفاده از استراتژی توقف پرداخته شده است.

در فصل یک از این کتاب تعریف استراتژی بیان شده است و آمده است: اجازه دهید شما را به برترین استراتژیست جهان معرفی کنم. او مردی بود که کارش را به اسم مدیر معمولی در سازمانی عظیم شروع کرد و با کوشش زیاد پیشرفت کرد. نامش الکس بود. پدر الکس رئیس سازمان بود و او هم کارش را از درجات پایین شروع نموده بود. الکس بی نهایت پدرش را تحسین می کرد، از او مطالب بسیاری آموخت و در دوران رشد تحت نظر او درس می خواند. او رویا و آرزوی تاسیس سازمانی عظیم را در سر می پروراند - بسیار عظیمتر از سازمانی که تحت نظر پدرش اداره می شد. الکسی که از او نام می برم، اسکندر مقدونی است که به اسکندر کبیر معروفیت یافت. او از نخستین و معدود مردان کل تاریخ بشر است که در دوران حیات و پس از آن در طول تاریخ لقب کبیر گرفت.

فصل دو از این کتاب هم اصول استراتژی موثر را بیان نموده است و می گوید: حتما تعجب می کنید که چرا بخش گذشته را به صحبت مفصل درباره اسکندر کبیر و نبرد گوگاملا اختصاص دادم. به این علت که داستان درباره استراتژی فوق العاده ای بود که به پیروزی باورنکردنی اسکندر انجامید و او را به قدرتمندترین مرد جهان در آن موقع تبدیل کرد. اصول نظامی استراتژی که در داستان این نبرد ارائه شده در کسب و کارهای کوچک و عظیم هم به کار می آید. در حقیقت، علت اینکه 20 درصد کسب و کارها 80 درصد سود صنعت را از آن خود می نمایند این است که استراتژی دقیقی دارند که همه اصول کلیدی این نبرد در آن رعایت شده است. نبود یکی از این اصول استراتژیک مهم یا ناتوانی در اجرای آن منجر به سقوط و غلبه بر یک ارتش یا یک شرکت می گردد و این موضوع هزاران بار رخ داده است.

کتاب واگذاری کارها

این کتاب به شما یاری می نماید تا در واگذاری مهارت کسب نموده و توانایی خود را چند برابر کنید و به واگذارنماینده بسیار بهتری تبدیل شوید. در این کتاب به مطالب زیر پرداخته می گردد: افسانه های مانع از واگذاری، سه ویژگی برترین رئیس ها، هفت کلید واگذاری موثر، شناسایی چهار تیپ شخصیتی و اجتناب از واگذاری معکوس.

در مقدمه این کتاب آمده است: واگذاری کارها یکی از مهارت های اساسی مدیران مؤثر است. بدون توانایی واگذاری مؤثر و درست، نمی توانید استعداد ذاتی خود را به اسم مدیر آشکار کنید. تعریف مدیریت عبارت است از کسب نتیجه به وسیله دیگران. در ذات این تعریف ایده واگذاری مؤثر کارها، وظایف و مسئولیت ها به کارمندان نهفته است. توانایی و اشتیاق شما در واگذاری کارها معین نماینده پیشرفت و پیروزیت در کسب و کار است. بسیاری از مدیران کارها را به سختی واگذار می نمایند. آنها اغلب علاقه ای به این کار ندارند یا در انجام آن ناتوان هستند و در نتیجه فرصت های پیشرفت خود را محدود می نمایند. از آنجا که جایگزین واگذاری کارهای انجام شخصی آن است، مدیران مسئولیت ها و کارهای زیادی دارند که باید شخصا انجام دهند و در نتیجه نمی توانند به اندازه کافی برای سازمان مفید باشند.

واگذاری کارها فواید و مزایای متعددی دارد. واگذاری به شما امکان می دهد تا حوزه کاریتان را از آنچه می توانید انجام دهید به آنچه می توانید کنترل یا مدیریت کنید، توسعه دهید. به این معنی که در طول روز می توانید بر کارهای محدودی تمرکز کنید که فقط خودتان از عهده انجامشان بر می آیید.

واگذاری کارها به شما امکان می دهد تا کیفیت و کمیت نتایج را ارتقا دهید و نتایج بیش از هر عامل دیگری معین نماینده عایدی، صندلی و اندازه رضایت شخصی شما از کار است. بعلاوه واگذاری کارها شما را قادر می سازد تا توانایی و لیاقت افراد زیر دستتان را هم ارتقا داده و این استعداد انسانی را شکوفا کنید. امروزه مدیران با ظرفیت کامل خود کار می نمایند؛ کارهای آنها از زمانی که برای انجامشان در اختیار دارند، بسیار بیشتر است. مدیر برای انجام همه کارهای مهم باید هر کاری که از عهده دیگران ساخته است را به آنها واگذار کند. این حقیقتی محض در زندگی کاری است.

کتاب فروش پیروز

در این کتاب تکنیک ها و استراتژی های خاص را می آموزید که می توانید برای بهبود فوق العاده عملکرد خود در فروش از آن ها بهره ببرید. تکنیک های کاربردی برای قرارگرفتن در رده فروشندگان برتر و پرداختن به مباحثی چون سه کلید اقناع افراد، جذب حرفه ای مشتریان، پاسخ به اعتراضات مشتریان، روش های ارائه خدمات عالی به مشتریان و مدیریت موثر زمان از دیگر ویژگی های این کتاب است.

در فصل هشت این کتاب می خوانیم: یکی از ویژگی های فروشندگان برتر این است که تفکر بلندمدت دارند. به جای واکنش و پاسخ به آنچه هر روز در اطرافشان می گذرد، کمی عقب می ایستند و مانند فرمانده ای که میدان جنگ را آنالیز می نماید، بازارشان را آنالیز می نمایند. فروشندگان برتر کاملا با محصولات و خدماتشان آشنا هستند و می دانند این محصولات چه کاری را بهتر از محصولات و خدمات رقبا انجام می دهد تا زندگی و کار مشتری را تغییر دهند یا بهبود بخشند. سپس به پیمایش بازار می پردازند تا مشتریانی را شناسایی نمایند که بیشترین احتمال خرید، استفاده و بهره بردن از محصولات را دارند.

در فصل سیزده هم آمده است: ارائه فروش بازی درونی فروش است که منجر به فروش واقعی می گردد. هنگام ارائه فروش می توانید مشتری احتاقتصادی مردد و بی میل را به مشتری متعهد تبدیل کنید. ارائه فروش موثر در مقایسه با شرح بی برنامه یا ناهماهنگ درباره محصول یا خدمت، می تواند فروشتان را چند برابر کند. وقتی فهمیدید مشتری احتاقتصادی به محصول احتیاج دارد، می تواند از آن استفاده کند، می تواند از آن نفع ببرد و استطاعت اقتصادی خرید را هم دارد، وقت آن است که او را به خرید ترغیب کنید. 95 درصد ارائه های فروش قابل بهبود هستند.

کتاب بازاریابی

در این کتاب قدرتمند، 21 ایده کلیدی را می آموزید که می توانید برای بهبود نتایج بازاریابی استراتژیک خود آن ها را بلافاصله به کار گیرید. بعلاوه در این کتاب به چهار روش بازاریابی پیروز، سه سوال کلیدی در بازاریابی، استفاده از استراتژی ضربه غافلگیرانه و چهار روش برای تحول کسب وکار پرداخته می گردد.

فصل دو این کتاب اشاره دارد به چهار روش بازاریابی پیروز که می گوید: چهار روش برای دسترسی به بازار هدف برای فروش محصولات و خدمات وجود دارد. سال ها پیش از اینکه اپل صنایع کاملا تازهی را برای آیپاد، آیفون و آیپد ایجاد کند، فدکس صنعتی را برای پست یک شبه ایجاد کرد که پیش از آن نظیر نداشت. با توجه به کندی پست های معمولی، فرد اسمیت موسس فدکس احتیاج شدید به ارسال سریع و یک شبه نامه ها و بسته ها را احساس کرد. به بازار امروز خود نگاه کنید. مشتریان فعلی و احتاقتصادیتان چه خواسته ها و احتیاجهایی دارند و حاضرند در ماه ها و سال های پیش رو برای چه مواردی پول پرداخت نمایند؟ به گفته پیتر دراکر فرایندها از هر چیز دیگری مهمترند، فرایند تقاضای مشتری در بازار شما چگونه است؟ اگر بتوانید با دقت به این سوال پاسخ دهید، اغلب می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و حتی پیش از ظهور یک بازار تازه بر آن تسلط یابید.

با قیمت گذاری محصولات و خدمات در دامنه توان مشتریان، می توانید بازارهای کاملا تازهی ایجاد کنید که در حال حاضر وجود ندارند. هنری فورد پس از دهه ها مبارزه اقتصادی به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد، زیرا از این بینش کمیاب برخوردار بود. او فهمید که با فراوری انبوه اتومبیل می تواند قیمت را تا حدی پایین آورد که اغلب آمریکایی ها توانایی اقتصادی خرید یکی از آنها را داشته باشند. او برای رسیدن به این هدف فرایند فراوری و مصرف انبوه را برای همواره متحول کرد. بسیاری از شرکت ها توانسته اند با معین قیمت هایی که در 11 اقتصادی تعداد بیشتری از مشتریان است، رهبر بازار شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تریسی از بازاریابی، فروش پیروز و استراتژی های کسب و کار می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تریسی از بازاریابی، فروش پیروز و استراتژی های کسب و کار می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید