جشنواره شعر شاهنامه فراخوان داد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه منتشر شد.

جشنواره شعر شاهنامه فراخوان داد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، در فراخوان این جشنواره آمده است: باشگاه شاهنامه پژوهان، باشگاه نقالان، انجمن شاهنامه پژوهی و شاهنامه خوانی دانشجویان ایران(اشا) و پویش فردوسی این جشنواره را با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه های در پیوند با شاهنامه، رویکرد ویژه به چکامه پارسی، گردآوری سروده های در پیوند با شاهنامه و سپاس ویژه از سرایندگانی که سال ها در سروده هایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته اند برگزار می گردد. دبیر این جشنواره کورش جوادی است و جشنواره هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

در دومین جشنواره شعر شاهنامه از سه چکامه سرا که آثاری در پیوند با شاهنامه و زبان پارسی دارند تقدیر خواهد شد.

موضوعات دومین جشنواره شعر شاهنامه عبارتند از:

ایران در آیینه شاهنامه

شاهنامه و داستان های آن

شخصیت های شاهنامه رستم، کیخسرو، سیاوش، سهراب، کاوه، فریدون و …

زنان شاهنامه

نقالی

زبان پارسی

شرایط شرکت در جشنواره:

- برای شرکت نمایندگان چارچوب سنی وجود ندارد. شرکت نمایندگان از سراسر جهان، کشورهای پارسی زبان و جغرافیای فرهنگی ایران عظیم می توانند در جشنواره شرکت نمایند.

- چارچوب سروده های ارسالی به جشنواره می تواند کلاسیک و آزاد باشد.

- شرکت نمایندگان می توانند از یک تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

- شرکت نمایندگان آثار خود را به صورت تایپ شده در WORD ، به همراه شناسه خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره به نشانی رایانامه زیر [email protected] ارسال نمایند.

شرکت نمایندگان همچنین می توانند سروده های خود را به صورت تایپ شده به همراه شناسه خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به شماره تلگرام و یا واتس اپ 09386278607 ارسال نمایند.

دبیرخانه جشنواره می تواند از سروده های ارسالی در رسانه های در پیوند با جشنواره و کتاب ویژه جشنواره بهره ببرد. و سروده های برگزیده دومین جشنواره شعر شاهنامه پس از داوری در کتابی به چاپ خواهد رسید.

به سه برگزیده اصلی از برگزیدگان هریک از سروده های کلاسیک و آزاد لوح سپاس و تندیس جشنواره پیشکش خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا 31 شهریورماه 1399 خواهد بود. همچنین اعلام نتایج و داوری جشنواره خاتمه مهرماه خواهد بود و مراسم خاتمهی جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در نیمه دوم آبان ماه به شکل برخط (آنلاین و مجازی) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره شعر شاهنامه فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شعر شاهنامه فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید