دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با بازگشایی فرودگاه کاشان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با بازگشایی فرودگاه کاشان صورت می گیرد.

دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با بازگشایی فرودگاه کاشان

کاشان در محور گردشگری و تاریخی شمال استان اصفهان واقع شده و با بیش از 7 هزار سال قدمت متمدنانه، یکی از بزرگترین مراکز تمدنی فلاتی مرکزی ایران بشمار می رود. این شهرستان پس از اصفهان تنها شهری است که در استان دارای فرودگاه است، لکن تا به امروز هیچگونه برنامه خواصی برای استفاده بهینه از این مجموعه که می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری شمال استان اصفهان داشته باشد، بعمل نیامده بود. لذا در این مقال به آنالیز چگونگی راه اندازی این فرودگاه از منظر صنعت گردشگری که در دو ماه اخیر صورت گرفت، پرداخته می گردد.

در حدود دو ماه پیش یعنی در اواسط آذر امسال خوشبختانه پروازهای مسافرتی از فرودگاه کاشان با پرواز به مقصد مشهد و بالعکس راه اندازی شد. یکی از ارگانهایی که در این زمینه کوشش قابل توجهی انجام داد، شهرداری کاشان بود که با انعقاد قرارداد با هواپیمایی معراج به منظور اجرای این پروازها، مقدمه شروع پروازهای این فرودگاه را فراهم کرد.

با هماهنگی هایی که با مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل صورت گرفته بود، تورهای هوایی مشهد در یک ماه اول به وسیله شرکت هواپیمایی تابان و پس از آن به وسیله شرکت هواپیمایی معراج انجام می گردد.

در شهرستان کاشان و آران و بیدگل بیش از 30 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعالیت می نمایند که اولین قدم در راستای توسعه صنعت گردشگری و بعلاوه اجرای تورهای هوایی زیارتی و سیاحتی، برداشتن انحصار برخی از دفاتر و بعلاوه فروش تور و بلیط بود که از این پس به وسیله تمامی این دفاتر و شرکتهای مجاز و معتبر، این سرویس ها به گردشگران ارائه می گردد.

با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به وسیله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و ارگان های مرتبط کوشش برای اجرای پروازهای متنوع دیگری به مقاصد تازه و بعلاوه ورود پروازهای فرهنگی و مذهبی از شهرها و کشورهای دیگر به این فرودگاه در حال اجرا است که امید می رود بزودی شاهد اجرای پروازهای تازه در تورهای ورودی و در کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان تورهای فرهنگی و مذهبی باشیم.

در راستای ارائه سرویس به گردشگران و مشتاقان حضور در تورهای گردشگری و بعلاوه تهیه بلیط، تمامی تمهیدات به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده اشخاص حقیق و حقوقی غیرمجاز اندیشیده شده و از فروش تورهای بی کیفیت و خارج از نرخ های مصوب و بدون بیمه و سایر خدمات به وسیله عاملین غیرمجاز در سطح شهرستان جلوگیری خواهد شد و فقط این تورها و بسته های سفر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به وسیله دفاتر و شرکت های معتبر که دارای مجوز بند ب هستند، امکان پذیر خواهد بود.

شهرستان کاشان با نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرستان های استان اصفهان از نظر وسعت و جمعیت پس از شهرستان اصفهان بشمار می رود.

کاشان به علت قرار گرفتن در جهت شاهراه بزرگ تاریخی شمال به جنوب کشور از یکسو و قرار گرفتن در جهت استانهایی همانند تهران، سمنان و دسترسی به منطقه ها مرکزی کشور به وسیله استان اصفهان و بعلاوه بعلت پیشینه تاریخی ارزشمند، از موقعیت مناسبی در راستای توسعه بر مبنای صنعت گردشگری برخوردار است.

منبع: همگردی

به "دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با بازگشایی فرودگاه کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با بازگشایی فرودگاه کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید