دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، با وجود آنکه ایران خودرو و سایپا از برگزاری برنامه فروش فوق العاده برای هر هفته، خبر داده بودند، اما دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟

دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟

وبلاگ آقا ایرج - در حالیکه پس از اعمال تورم نیمه دوم سال بر قیمت محصولات خودروسازان داخلی و اعلام قیمت های تازه، مدیران عامل دو خودروساز از برگزاری برنامه فروش فوق العاده برای هر هفته، خبر داده بودند، اما برگزار نشدن طرح فروش فوق العاده طی دو هفته اخیر پس از بازگشت به قیمت های قبلی و انتظار برای تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار برای قیمت گذاری خودروها، می تواند بیانگر این باشد که خودروسازان از برگزاری طرح های فروش در قالب فروش فوق العاده تا زمان معین شدن نتیجه قیمت گذاری، فعلا منصرف شده اند.

دهه اخر آبان، پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، قیمت تازه محصولات ایران خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و براین اساس قیمت های تازه برای نیمه دوم امسال اعلام شد.

در پی این موضوع مدیران خودروساز قول دادند که با توجه به اصلاح قیمت ها، فراوری و عرضه را افزایش خواهند داد و بدین ترتیب هر هفته عرضه فوری و فروش فوق العاده محصولات خود را اجرا خواهند کرد.

دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟

به نظر می رسد خودروسازان نیز نمی توانند یا نمی خواهند به قول خود وفادار بمانند

پس از آنکه قیمت خودروهای داخلی بنابر تصمیمات دولت، به قیمت های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، به نظر می رسد خودروسازان نیز نمی توانند یا نمی خواهند به قول خود وفادار بمانند؛ چراکه آن ها اجرای هفتگی فروش های فوق العاده را در گرو اصلاح قیمت ها دیده بودند.

همچنانکه تا به امروز ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای تغییر قیمت یا حفظ قیمت های فعلی نگرفته است.

بنابراین حال که شرایط قیمت گذاری خودرو هنوز نامعین است، به نظر می رسد خودروسازان نیز فروش فوق العاده محصولات خود را فعلا تا زمان معین تکلیف قیمت خودرو متوقف نموده اند.

این در حالیست که طی این دو هفته ایران خودرو تنها در یک نوبت برنامه پیش فروش یکساله شش محصول خود را در قالب مشارکت در فراوریبه مرحله اجرا در آورده است.

و سایپا نیز از روز گذشته پیش فروش یکساله هفت محصول خود را شروع نموده است.

با این وجود اما خبری از فروش های فوری در دو خودروساز بزرگ نبوده است.

به گزارش ایسنا، البته گفتنی است که اعلام قیمت های تازه ایران خودرو (در همان ابتدا و پیش از بازگشت به قیمت ها) همزمان با برگزاری یک مرحله فروش فوق العاده همراه شد و زمانیکه قیمت خودروها به قیمت های قبل بازگشت، یک روز از موعد ثبت نام متقاضیان گذشته بود و یک روز دیگر مهلت به جای مانده بود؛ لذا ایران خودرو طرح مذکور را پس از بازگشت قیمت ها، با همان قیمت های گذشته قرعه کشی کرد.

منبع: بیت ران

به "دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل توقف فروش فوق العاده خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید