رونمایی از کابین ضدعفونی کننده مجهز به سیستم مه پاش فراصوت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید از شرکت دانشگاهی و دانش بنیان توسعه فناوری و اتاق سرور مرکز IT دانشگاه بجنورد، از کابین ضدعفونی کننده ساخته شده توسط محققان این دانشگاه رونمایی کرد.

رونمایی از کابین ضدعفونی کننده مجهز به سیستم مه پاش فراصوت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج،این کابین ضدعفونی کننده مجهز به سیستم مه پاش فراصوت می باشد که توسط آن ترکیبات گندزدا به صورت مه پاشی برای زدایش جرم میکروبی از کفش و شلوار آلوده افراد در محیط های پرخطر از نظر آلودگی بیولوژیکی، تزریق می شود. هموژن ساختن ترکیبات گندزدا توسط دستگاه و تزریق همزمان دو گندزدا به دلیل ایجاد کردن اثر سینرژیستی برای حذف آلودگی ها و استفاده از جریان شدید هوا و همچنین توجه ویژه به گندزدایی کفش ها به عنوان یکی از آلوده ترین محیط های رشد میکروبی از نوآوری های این دستگاه است.

دستگاه اختراعی جهت برطرف آلودگی بیولوژیکی کفش ها، پوشش شلوار و ضدعفونی دست افراد در محیط های پرخطر از نظر انتقال عوامل بیماری زا، هم در مواقع اپیدمی و هم غیر اپیدمی نظیر بیمارستان ها، مطب ها، مراکز بهداشتی، آزمایشگاه ها، فروشگاه ها و… کاربرد دارد.

اختراع این دستگاه به شماره 101613 به ثبت رسیده است و این مجموعه با ایمنی بالا، سهولت کاربرد، انعطاف در شکل و اندازه قابل ساخت است.

دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در ادامه سفر به استان خراسان شمالی، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری این استان، از واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد شیروان، بجنورد و اسفراین نیز بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،در حال حاضر 17 شرکت دانش بنیان، 14 شرکت صنایع خلاق و 118 واحد فناور در جهت تجاری سازی ایده های نوآورانه و فناورانه در پارک علم و فناوری خراسان شمالی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی از کابین ضدعفونی کننده مجهز به سیستم مه پاش فراصوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کابین ضدعفونی کننده مجهز به سیستم مه پاش فراصوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید